Lento 6 h, mitä teet?
Kommentit (32)
No en oo koskaan ollut, mutta ei kai toi oo aika eikä mikään miettiä vaan omiaan?
Luen, kuuntelen musaa, haaveilen ja lepäilen (en osaa nukkua lentokoneessa)
Nukun tai katselen leffoja/kuuntelen musaa koneen viihdejärjestelmästä. Toi 6 tuntiahan on tosi lyhyt aika, sen voisin ihan vaan istua ja olla. Edellinen lentoni kesti 10 tuntia ja seuraava tulee olemaan 9.
kiemurtelen. vihaan lentämistä ja pakkopaikallaan oloa. en voi ymmärtää, että olen voinut joskus istua koneessa 12 h putkeen.
Olen lentänyt kahdesti Helsingistä Frankfurtiin ja sieltä jatkolennolla 12 tuntia Etelä-Amerikkaan ja takaisin parin viikon kuluttua.. Luen kirjaa, katson leffaa, kuuntelen musiikkia, pelaan korttia (pasianssia tai jotain korttipeliä miehen kanssa)... Niin ja nukun välillä. Tylsää mutta kummasti se aika vaan kuluu. Saatan ottaa viiniä ruoan yhteydessä, mutta en juo muuten. Teen pientä jumppaa istuessani ja välillä nousen käytävälle seisomaan verryttelemään ja venyttelemään jalkoja. pahinta tuollaisilla lennoilla on se, että alkaa kauheasti pierettämään se lentokone ruoka....
Lensin pari viikkoa sitten 9,5 tuntia. Latasin etukäteen iPadille pari leffaa jotka olen jo kauan halunnut katsoa, luin pari lehteä ja kirjaa, söin kun ruokaa kannettiin eteen ja katselin myös maisemia, oli paikoin täysin kirkasta ja huikaisevat näkymät alapuolelle.
Lennän muutaman kerran kaukolentoja. 6h ei vielä ole ihan sellainen.6h lennolla katsoisin leffan ja nukkuisin. pidemmällä lennolla söisin ensin, katsoisin hetken ipadilta leffaa ja ottaisin nukahtamislääkkeen ja heräisin sopivasti aterialle, joka perinteisesti tarjotaan 1,5h ennen laskeutumista. Joskus herään vasta kun on jo laskeuduttu.
lasten kanssa lentäessä menee aika siihen, että avustaa aterioissa, tarjoilee välipalaa, laittaa leffat pyörimään koneen viihdejärjestelmästä, käyttää lapset vuorollaan veskissä ja yrittää siinä sitten ehkä lukea omaa kirjaa tai katsoa yhden leffan.
jos menen yksinäni, niin sitten syön, juon aterian kanssa pari lasia viiniä, katson leffan tai pari ja nautin yksinolosta.
Luen, teen ristikoita, kuuntelen musaa, nukun, syön lentoaterian. Juttelen mieheni kanssa. Nopeasti se aika vaan menee. Mulla on käsimatkatavaroissa aina mukana omat kuulokkeet ja oma tyynyt+viltti. Olen tuon setin lennolta joskus ostanut,
Muutama viikko sitten olin lennolla. Paluumatkalla oli ollut jonkun verran turbulenssia. Mä se vaan nukuin tietämättä koko asiasta yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 15:52"]
lasten kanssa lentäessä menee aika siihen, että avustaa aterioissa, tarjoilee välipalaa, laittaa leffat pyörimään koneen viihdejärjestelmästä, käyttää lapset vuorollaan veskissä ja yrittää siinä sitten ehkä lukea omaa kirjaa tai katsoa yhden leffan.
[/quote]
No näin juuri. Otan aina lennolle kirjan mukaan, mutta harvoin siihen ehtii kunnolla edes upota, kun on koko ajan jotain tohinaa lasten viihdyttämisessä... =) Yritän keksiä jotain virikkeitä, että jaksavat istua.
Silloin kun lennän ilman lapsia, luen hyvää kirjaa ja nautin siitä, ettei hetkeen tarvitse mitään muuta.
Luen päivän lehdet pienessä kännissä ja valmistaudun kohdemaassa käytäviin, mahdollisiin kokousiin tai tapaamisiin. Ajattelen suuria ja kuvittelen olevani tärkeä henkilö jota lennätetään ympäri maailmaa. Katselen maisemia jos ilma on kirkas ja teen mielessäni suunnitelmia joiden avulla pelastaisin koneen matkustajat erilaisissa onnettomuustilanteissa. Sitten ajattelen millainen sankarihaastattelu minusta olisi Iltalehdessä mikäli jäisin itse eloon.
Nukkuisin ja täyttelisin sudokuja sekä ehkä katselisin vain maisemia.
Istun ja pidätän pierua siinä ikinä onnistumatta.
Sähellän niiden pienten ateriapussukoiden kanssa ja ojentelen lapselle mitä se tarvitsee.
Tuijotan tylsistyneenä monitoria missä ollaan menossa ja lasken aikaa koska ollaan perillä.
Menen mieheni kanssa kymppikerhoon
Juon kuohuviinin ennen ruokailua ja konjakin kaahvin kanssa. Luen kentältä ostamiani lehtiä sekä kirjaa. Torkehtelen aina välillä.
Joskus olen nukkunut suoran lennon Bankogiin. Nukahdin ennen kuin kone nousi Helsingissä. Söin ruuat, kun mies herätti. Jatkoin unia ja heräsin kuulutukseen 0,5 tuntia ennen kuin oltiin perillä.
Aamulla olin mennyt klo 5 töihin ja illalla n. 23 lento lähti. Enää en pystyisi samaan.
Juomalla viinaa jos ei muuta keksi.
No en oo koskaan ollut, mutta ei kai toi oo aika eikä mikään miettiä vaan omiaan?