Jihuu, mulla alkoi loma! Haluan lukea kirjan, mitä suosittelet?
Pidän dekkareista tai omaelämänkerrrallisista kertomuksista. Toiveena olisi että lapsille ei tapahtuisi kirjassa pahaa :/ Meillä on pieniä lapsia ja olen vähän liian herkkä sellaiselle.
Viimeksi olen tainnut lukea Paulo Coelhon Alkemisti josta pidin. Sitä ennen luin Millennium-trilogian (jotka ahmin yksi kerrallaan melkein yhdeltä istumalta). Dekkareista pidän erityisesti Henning Mankellista.
Kommentit (30)
Prismoissa on pokkari alennukset.
Hyviä jotka olen itse lukenut oli ainakin: Enkeleitä hiuksissani, Muisto tyttärestäni ja joku Torey Haydenin pokkari.
Suosittelen myös Camille Läckbergin dekkareita, kannattaa lukea ilmestymisjärjestyksessä. Khaled Husseini on loistava. Jos elämäkerrat kiinnostaa, niin Steve Jobsin tarina on huippuhyvin kirjoitettu, samalla saat loistavan katsauksen tietotekniikan kehitykseen 80-luvusta lähtien.
Matkakirjoista suosikkejani ovat Göran Schildtin purjehduskirjat. Hienoja tarinoita 50- ja 60-luvun välimereltä.
Mankellin Kiinalainen on myös hyvä kirja! Wallanderia jäi ikävä, sarja kun loppui. Toivoisin, että Mankell jatkaisi Wallanderin tyttären Lindan tarinaa.
Cecelia Ahern: Tapaaminen elämän kanssa. Taitavaa ja mielikuvitusta kutkuttavaa tekstiä, kuitenkin sopivan kevyttä kesälukemista (ei ole dekkari).
Hannu Raittila: Pamisoksen purkaus. Vähän haastavampi, käy dekkaristakin.
Barbara Kingsolver: Myrkkypuun siemen. Uskomattoman upea ja vaikka onkin paksu kirja, loppumista suree kun sivuja on enää vähän jäljellä.
Suosittelen myös Laura Saven kirjoittamaa kirjaa Paljain jaloin. Se on kirja, jonka lukemista ei varmasti kadu.
Ken follett - taivaan pilarit!!!!!!
Jussi Adler- jotain, VANKI
Loistava uudenlainen dekkari.
Minäkin suosittelen Paljain jaloin kirjaa. Hitto että oli koskettava ja kaunis.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 03:20"]
Kingin Kuvun Alla oli hyvä. Vaikka onkin 1000+ sivua, niin menee aika nopeasti.
[/quote]
Oli pakko kaivaa tämä ketju esiin kun luin tätä samaa kirjaa. Kerta kaikkiaan täydellinen kesäkirja. Ainoa huono puoli että on melkein mahdoton laskea käsistään.
Minä tykkään Donna Leonin dekkareista, ne on kaikinpuolin mainiota kesälukemista. Ken Follet kirjoittaa myös hyvin jännäreitä, itse en tykännyt siitä Taivaan pilarit -kirjasta (?). Kyseisessä tyylilajissa minusta Kaari Utrio kirjoittaa parempia historiallisia romaaneja.
Me ollaan kumpikin miehen kanssa luettu edellä mainittujen Stig Larssonin, Gerritsenin ja Mankellin lisäksi Michael Connellyn kirjoja. Kirjaston uutuushyllystä sattui käsiin Kariston dekkarikilpailun voittaja: Timo Saarto, Vaitelias poika, en palauttanu vielä, ku sanoin, että miehenkin pitäis se lukea, oli mun mielestä hyvä. Slaughter on kans hyvä kirjailija, erityisesti pidän Will Trentistä. :) Anna Jansson, Mari Jungstedt.. Nesböt oon kaikki lukenu, Ilkka Remeksestä tykkään, Leena Lehtolaisesta, Reijo Mäki ampuu aika raskaasti yli.. tosin niitäkin oon lukenu monta..