Jihuu, mulla alkoi loma! Haluan lukea kirjan, mitä suosittelet?
Pidän dekkareista tai omaelämänkerrrallisista kertomuksista. Toiveena olisi että lapsille ei tapahtuisi kirjassa pahaa :/ Meillä on pieniä lapsia ja olen vähän liian herkkä sellaiselle.
Viimeksi olen tainnut lukea Paulo Coelhon Alkemisti josta pidin. Sitä ennen luin Millennium-trilogian (jotka ahmin yksi kerrallaan melkein yhdeltä istumalta). Dekkareista pidän erityisesti Henning Mankellista.
Kommentit (30)
Camilla Läckbergin dekkarit on hyviä ja niitä on saatavina pokkarina.
^
Sorry.. kauhea painovirhe... Siis: Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin...
Nesbon dekkarit, Harry Hole poliisina. Aikapahoja mutten muista lapsille tapahtuneen pahaa. Lue järjestyksessä
Lue Dan Browin uusin, jos englanti sujuu.
Daniel Defoe, Roxana.
Harry Harrison, West Of Eden. (en tiedä suomeksi!)
Mark Twain, Tom Sawyer.
Harriet Beacher Stowe, Uncle Tom's Cabin.
Tess Gerritsen, koko tuotanto. Kannattaa lukea järjestyksessä jos vain pystyy. Äkkiseltään ei tule kun yksi kirja mieleen häneltä, jossa päähenkilöinä ei ole etsivä Jane Rizzoli ja kuolinsyyntutkija Maura Isles. Itse ainakin pidän siitä, että saan tutustua henkilöihin siihen tahtiin kun kirjailija haluaa asioita paljastaa.
Itse asiassa tuo erillinen kirja on mun lemppareita, nimeltään Luutarha. Täysin erilainen kun muut. Ja joo, telkkarista tulee Rizzoli & Isles, mutta sen perusteella ei kannata tuomita.
Samaten Johan Theorin kolahtaa muhun. Ei tule nyt mieleen muita kirjojensa nimiä kun esikoisteos Hämärän hetki, mutta nimellä löytynee.
Jännää lomaa!
Jarkko Sipilän uusin dekkari Valepoliisi on todella hyvä, paras lukemani suomalainen dekkari aikoihin. Seppo Jokisen Vihan sukua on myös hyvä.
Lue vaikka Piin elämä ja käy katsomassa se leffa.
Minä pidin sekä Alkemistista, että Millenium-trilogiasta, joten ehkä mielipiteestäni voi olla apua. :) Itse aion lukea seuraavaksi Khaled Hosseinin uusimman "Ja vuoret kaikuvat", sillä hänen kaksi edellistä kirjaansa; Leijapoika ja Tuhat loistavaa aurinkoa iskivät molemmat todella lujaa.
Jos historialliset romaanit kiinnostaa, niin suosittelen Kjell Westön Leijat Helsingin yllä, Missä kuljimme kerran ja Älä käy yöhön yksin.
Jos historialliset romaanit kiinnostaa, niin suosittelen Kjell Westön Leijat Helsingin yllä, Missä kuljimme kerran ja Älä käy yöhön yksin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 23:36"]
Minä pidin sekä Alkemistista, että Millenium-trilogiasta, joten ehkä mielipiteestäni voi olla apua. :) Itse aion lukea seuraavaksi Khaled Hosseinin uusimman "Ja vuoret kaikuvat", sillä hänen kaksi edellistä kirjaansa; Leijapoika ja Tuhat loistavaa aurinkoa iskivät molemmat todella lujaa.
[/quote]
Millenium-trilogia ahmittu täälläkin ja komppaan tuota Khaled Hosseinin uutta, itse en vielä ole sitä lukenut vaikka hankittuna jo onkin, mutta Leijapoika ja Tuhat loistavaa aurinkoa kolahtivat minuunkin.
Kingin Kuvun Alla oli hyvä. Vaikka onkin 1000+ sivua, niin menee aika nopeasti.
Tess Gerritsen on hirveää soopaa. Lee Childin dekkarit, joissa seikkailee sankari-kulkuri Jack Reacher, on mahtavia. Reacher pelastaa tilanteen kuin tilanteen, on aina oikeamielinen ja tarinoissa tapahtuu todella paljon. Sarjasta suosittelen etenkin Viimeinen vieras (aivan loistava!!) ja Tulilanka ja Tappotahti. Riippukeinu alle ja kesäpäivä on täydellinen.
Komppaan lämpimästi myös Jo Nesbön Harry Hole -sarjaa. Uudemmista skandinaavisista dekkarikirjailijoista löytyy erittäin moni erittäin hyvä kirjoittaja - niistä melkein mikä vaan käy!
Mulla on menossa Dan Brown > Inferno, tykkään.
Must joka keski-ikäiselle naiselle, fifty shades of grey - trilogia. kauheeta kuraa, mutta hyvää viihdettä. naurattaa.
Juuri suomeksi ilmestynyt Gillian Flynnin Kiltti tyttö. Cormac McCarthyn Tie oli ihan pysäyttävä lukukokemus (tosin jos olet lapsista herkkä, voi olla vähän julmaa luettavaa), ja Emma Donoghuen Huone oli tunnelmaltaan mahtava, siinäkin lapsi, muttei pahalla tavalla.
Kaikista parashan on tietenkin Rei Shimura -sarja. (Kirjailijan nimi on Sujata Massey.) On viihdyttävä, mutta ei liian. Kirjastoista löytyy, kirjakaupoissa ei ole näkynyt muutamaan vuoteen.
Jonas Gardel: "Älä koskaan pyyhi kyyneleitä pakajin käsin - 1. Rakkaus"
Seuraavat osat "2. Sairaus" ja "3. Kuolema" eivät ole vielä ilmestyneet suomeksi.