Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hiusvärin kestossa eroa värjääkö kampaajalla vai kaupan tuotteilla itse?

Vierailija
24.06.2013 |

Kun värjään kaupasta ostettavilla väreillä, niin vaikka kestoväri, on värjäystulos haalistunut jo kuukaudessa ihan valjuksi ja punainen puskee läpi. Eroavatko kampaajan kestovärit sillä tavalla, että pysyvät hiuksissa oikeasti "kestäväksi", niinkuin pitäisi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa ne siinä, että kaupan väreissä et voi tietää kuinka vahvaa hapetetta käytät ja hapete on kaiken lähtökohta. Mitä pienempi hapete (esim 3 %) ei vaalenna, vaan tummentaa tai säilyttää värin samana. Jos kampaaja käyttää 12 % hapetetta, on lopputulos blondi. Tämä tietenkään ei ole näin suoraviivaista, paljon riippuu pohjasävyistä ym mikä lopputulos on ja millä pitää taittaa yms.

Kampaaja osaa katsoa hiustesi kunnon ja laadun ja valita hiuslaadulle sopivan värin ja siihen sopivan hapetteen. 

Kaupan väreissä ei hapetetta koskaan kerrota, mutta se on yleensä 6 % luokkaa eli poistaa hiuksesta ensin väriä ja värjää sitten miksi ikinä värjääkään. Kun hius vaalentuu ensin, se myös haalistuu nopeammin.

Jos kaupan väreillä värjäät, kannattaa ennemmin ottaa kestosävyte kuin kestoväri. Sävytteissä on miedompi hapete ja lopputulos on kestävämpi.

Vierailija
2/3 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät eroa, tai jos eroaa, niin usein huonompaan suuntaan. Kampaajat kun usein yrittää liikaa säästää hiusta ja laittaa liian miedon hapetteen. 

Minulla ei nuo nro 2:n suosittelemat kestosävytteet ole koskaan pysyneet oikein yhtään, vaan mitä tujumpi kestoväri, sen parempi kesto. Lisäksi kestosävytteillä ei saa aikaan isoja värimuutoksia, ei esim. onnistu tämä minun värjääminen kun värjään luonnostaan 8-asteista vaaleaa 3-asteiseksi tummanruskeaksi.

Minulla parhaiten kaikista pysyy Herbatint-niminen ekokaupan väri joka siis nimestään huolimatta on ihan hapetteellinen kestoväri eikä yrttiväri. Perinteisistä marketin kestoväreistä L'Oreal Excellence Creme ja se vanha Nutrisse (ei vaahto)  pysyivät hyvin, mutta monet näistä uusista ei pysy, esim. viimeinen virheosto paljonmainostettu Olea-väri: tyvestä haalistui vaaleanruskeaksi tosi äkkiä ja pestessä harmaa vesi vaan lorisi viemäriin aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole eroa, parhaat kaupan värit pysyy ihan yhtä hyvin kuin kampaajankin.

T: harmaatukkainen brunetti :-)