ei juma. mä tein tuplalasagnen
Siis kahden paketon ainekset plus lisää levyjä. Mies otti soitä yli puolet omaöle lautaselleen. Sit laitoin lapsille (2ja 4v) annokset ja ite sain jyst kauhallisen. Miten he***in paljon sitä pitää tehä et riittää?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 11:55"]
Emme ole lihavia kumpikaan, painoindeksit on normipainon alarajalla. Käytin eilen 700 g jauhelihaa, ja tein ohjeen mukaan kaksipussia kastiketta. Se tässä onkin suurin ihmetykseni, että voiko joku tarvita tuollaista määrää ruokaa?
ap
[/quote]
No jos ette ole lihavia niin sitten tarvitsette. Vai haluatko miehes laihtuvan kukkakepiksi?
Ja syödäänkö teillä useinkin tuollaisia määriä, vai sattuuko tää nyt olemaan erikoisherkku?
Minä olen aika käsi keittiössä, joskus valmistan ruokaa eineksistä tai valmispakkauksista. Silti minuakin ihmetyttää valmislasagnepaketit, sillä minusta ne ovat todella pahan makuisia omatekemään verrattuna.
Jos ap:n mies sitten tykkää tuollaisesta lasagnesta? Huomaan itsestänikin, että ruokaa mistä tykkään otan välillä liikaakin, vaikka sitten loppua kohden se syöminen on ähkyn takia muuta kuin nautinnollista. :D
Lähipiirissä on pari pitkää ja lihaksikasta miestä, jotka tekee rankkaa fyysistä työtä, ja se ruoan määrä, joka noihin uppoaa, on ihan käsittämätön. Mutta onhan se ymmärrettävää: kun pienikokoinen nainen, joka ei paljoa liiku, kuluttaa noin 2000 kcal päivässä, isokokoisen paljon liikkuvan miehen päiväkulutus voi olla jopa 5000 - 6000 kcal. Semmoisen ruokamäärän vetäminen käy jo melkein työstä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 12:12"]
Lähipiirissä on pari pitkää ja lihaksikasta miestä, jotka tekee rankkaa fyysistä työtä, ja se ruoan määrä, joka noihin uppoaa, on ihan käsittämätön. Mutta onhan se ymmärrettävää: kun pienikokoinen nainen, joka ei paljoa liiku, kuluttaa noin 2000 kcal päivässä, isokokoisen paljon liikkuvan miehen päiväkulutus voi olla jopa 5000 - 6000 kcal. Semmoisen ruokamäärän vetäminen käy jo melkein työstä.
[/quote]
Tuskin ap:n mies kovin isokokoinen lihaksikas mies on, jos on painoindeksissä normaalin alarajoilla.
Mä totisesti ihmettelen noita valmispakkauksia perheellisille.
Ne on mielestäni ymmärrettäviä ja käteviä 1-2 henkilön talouksissa.
Ja jos mies syö paljon ja on silti hoikka, niin todellakin tarvitsee paljon ruokaa. Mitäs luulit? Ja naisihminen, joka ei tee fyysistä työtä tarvitsee vähemmän eli se kauhallinen riitti sulle eikö? Varsinkin jos oletettavasti lisäksi oli salaattia.
Jos miehesi olisi ylipainoinen ja aina söisi noin paljon, annostelisin valmiiksi lautasille.
Mutta sitä kyllä paheksun miehissä, että ne ottaa ensin ja ainoastaan itselleen ison määrän ja loppu perhe syö mitä jää. Vois mieskin annostella lapsille ja katsoa, että riittävästi jää myös vaimolle.
P.S. mulla olis aivan loistava lasagneresepti, mutta sitä en voi tässä jakaa kun niin moni ottaa siitä herneen nenuun :D
Kyllä mä teen aina semmosen ohjeen "kuudelle hengelle" tms. Ja mies voisi syödä sen yksin. Esim kastike ja perunat. Tai kilo perunasipulia ja 350 g kinkkusuikaleita, ni yksin hän vetäsee koko satsin kinkkukiusausta päivässä. Sitä en pysty itse syömään ja teenkin sen usein niin, että se on vain isännälle , mutta aina on ajatus, että huomiseksikin riittäis.
ap
ja ei ole koskaan meillä salaattia, koska sitä ei kukaan ole koskaan syönyt. Lapset saavat silti vihanneksensa älkää huoliko.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:36"]
Mä teen lasagnesta aina superhelpon version: Jauhelihakastikkeeseen laitan paistettua jauhelihaa ja sinne joukkoon sellaisen valmispastakastikepurkin, niitä löytyy kaupasta sipsi-taco-dippi-osastolta. Maksaa ehkä 1,30 tms. Jatkan kastiketta ruokakermalla tai muulla vastaavalla. Juustokastikkeen korvaan ihan vain juustoviipaleilla, siivutan suoraan juustosta. Helppoa.
[/quote]
Mistä teitä lukutaidottomia riittää? Ei ap:n aloituksessa ollut kyse lasagnen valmistustavasta vaan siitä, että mies ylensyö sitä.
Tee ap seuraavan kerran normaali neljän hengen lasagne ja jaa se lautasille valmiiksi. Tyhjästä on miehen sitten paha nyhjäistä. Ei kukaan tuollaisia määriä ruokaa tarvitse.
[/quote]
Mikäs sua riipoo? Pysyykö yksikään keskustelu täällä ikinä just siinä aiheessa, mitä aloituksessa on käsitelty?
vaikka jengi eineksiä ja puolivalmisteita käyttäiskin, niin en mäkään tajua tätä pakettilasagnea. Kerran testasin, kun kuvittelin sen olevan hyvää ja nopeeta. Aikaa meni saman verran kuin olis itse alusta tehnyt ja aivan järkyttävän teollisen makuista. Jotkut tuotteet vaan ei sovi ollenkaan pussiin ja pakettiin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 14:51"]
Kyllä mä teen aina semmosen ohjeen "kuudelle hengelle" tms. Ja mies voisi syödä sen yksin. Esim kastike ja perunat. Tai kilo perunasipulia ja 350 g kinkkusuikaleita, ni yksin hän vetäsee koko satsin kinkkukiusausta päivässä. Sitä en pysty itse syömään ja teenkin sen usein niin, että se on vain isännälle , mutta aina on ajatus, että huomiseksikin riittäis.
ap
[/quote]
Nii syöks se kaksi kertaa kuitenkin siitä reilun kilon kiusauksesta?
Mutta joo, ei pidä paikkaansa nuo valmisruokien tai ohjeiden neljälle hengelle meilläkään, siis joku riisin määrä ei riitä jne.
Mä olen itsekin ollut aina isoruokainen, vaikka alipainon puolella nelikymppiseksi asti riuduin, joten mä en tosiaan odotakaan että miehet selviäisivät jollain parilla makkaralla tms. Enkä selviä itsekään, tosin mä en syökään usein kuin kerran päivässä nykyisin, enkä harrasta välipaloja ja kahvileipiä, joten se yksi ruoka on sitten ihan kaikki mistä energiaa saan.
Mutta miten sä ajattelit että se sun ukko ei laihtuisi jos sä vähentäisit sen ruokamääriä? Säkö haluaisit jonkun luurangon?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 15:04"]
vaikka jengi eineksiä ja puolivalmisteita käyttäiskin, niin en mäkään tajua tätä pakettilasagnea. Kerran testasin, kun kuvittelin sen olevan hyvää ja nopeeta. Aikaa meni saman verran kuin olis itse alusta tehnyt ja aivan järkyttävän teollisen makuista. Jotkut tuotteet vaan ei sovi ollenkaan pussiin ja pakettiin.
[/quote]
No meillä siitä vaan tykätään, ja itse teen samantyyppistä. Mutta kaupasta valmiina saatava lasagne jää meillä syömättä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 12:26"]
Mä totisesti ihmettelen noita valmispakkauksia perheellisille.
Ne on mielestäni ymmärrettäviä ja käteviä 1-2 henkilön talouksissa.
Ja jos mies syö paljon ja on silti hoikka, niin todellakin tarvitsee paljon ruokaa. Mitäs luulit? Ja naisihminen, joka ei tee fyysistä työtä tarvitsee vähemmän eli se kauhallinen riitti sulle eikö? Varsinkin jos oletettavasti lisäksi oli salaattia.
Jos miehesi olisi ylipainoinen ja aina söisi noin paljon, annostelisin valmiiksi lautasille.
Mutta sitä kyllä paheksun miehissä, että ne ottaa ensin ja ainoastaan itselleen ison määrän ja loppu perhe syö mitä jää. Vois mieskin annostella lapsille ja katsoa, että riittävästi jää myös vaimolle.
P.S. mulla olis aivan loistava lasagneresepti, mutta sitä en voi tässä jakaa kun niin moni ottaa siitä herneen nenuun :D
[/quote]
Kerro ihmeessä! Mä just tarvitsisin jonkun herkkulasagnen ohjeen, monia eriversioita kokeillut ja mikään ei ole räjäyttänyt pankkia. Mielensäpahoittajat jättäkööt sen lukematta.
mikset laittanut ensin lapsille, sitten itsellesi ja mies syö loput+leipää.
Käyttääks joku oikeesti niitä valmuspaketteja? Yöks.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 17:57"]
Käyttääks joku oikeesti niitä valmuspaketteja? Yöks.
[/quote]
Käyttää ja hyvää on
Lasagne on tosi helppo tehdä itse. Ei välttämättä edes tarvitse kalttailla tomaatteja ja piiperrellä tuntikausia, vaan voi oikaista tekemällä maustetusta tomaattimurskasta kastikkeen. Valkokastike syntyy nopeasti sekin, mutta tosi laiska korvaa sen ihan vain kermalla. :) Tulee varmasti paljon halvemmaksi ostaa tomaattimurskaa ja kermaa kuin tuollainen natriumglutamaattipaketti...
Tosi paljon!!! :O
Olette läskejä, eiks niin?
En edes tiedä paljonko siitä yhdestä paketillisesta tulee kun teen aina itse? Paljonko siihen siis laitetaan esim. jauhelihaa?
Teen itse lasagnen n. 800-1000 gr jauhelihasta. Sitä syödään noin kahtena päivänä. Toisena päivänä saattaa annokset olla suht pieniä.
Emme ole lihavia kumpikaan, painoindeksit on normipainon alarajalla. Käytin eilen 700 g jauhelihaa, ja tein ohjeen mukaan kaksipussia kastiketta. Se tässä onkin suurin ihmetykseni, että voiko joku tarvita tuollaista määrää ruokaa?
ap