ei juma. mä tein tuplalasagnen
Siis kahden paketon ainekset plus lisää levyjä. Mies otti soitä yli puolet omaöle lautaselleen. Sit laitoin lapsille (2ja 4v) annokset ja ite sain jyst kauhallisen. Miten he***in paljon sitä pitää tehä et riittää?
Kommentit (29)
Mä teen lasagnen itse käyttäen 400g jauhelihaa, 400g tomaattimurskaa jne. ja siitä syö 4 henkilöä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:04"]
Lasagne on tosi helppo tehdä itse. Ei välttämättä edes tarvitse kalttailla tomaatteja ja piiperrellä tuntikausia, vaan voi oikaista tekemällä maustetusta tomaattimurskasta kastikkeen. Valkokastike syntyy nopeasti sekin, mutta tosi laiska korvaa sen ihan vain kermalla. :) Tulee varmasti paljon halvemmaksi ostaa tomaattimurskaa ja kermaa kuin tuollainen natriumglutamaattipaketti...
[/quote]
Siis pyysikö joku sulta reseptiä lasangelle? Joskus mä ihmettelen että kuinka lukutaidottomia ihmiset oikein on?
Ohho, meillä lasagnesta (400g jauhelihaa, tölkkitomaattimurskaa, n. puoli paketti levyjä) syö perhe 2 kertaa. Lapset tosin pieniä vielä (4 ja 6v)
Mä teen lasagnesta aina superhelpon version: Jauhelihakastikkeeseen laitan paistettua jauhelihaa ja sinne joukkoon sellaisen valmispastakastikepurkin, niitä löytyy kaupasta sipsi-taco-dippi-osastolta. Maksaa ehkä 1,30 tms. Jatkan kastiketta ruokakermalla tai muulla vastaavalla. Juustokastikkeen korvaan ihan vain juustoviipaleilla, siivutan suoraan juustosta. Helppoa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:36"]
Mä teen lasagnesta aina superhelpon version: Jauhelihakastikkeeseen laitan paistettua jauhelihaa ja sinne joukkoon sellaisen valmispastakastikepurkin, niitä löytyy kaupasta sipsi-taco-dippi-osastolta. Maksaa ehkä 1,30 tms. Jatkan kastiketta ruokakermalla tai muulla vastaavalla. Juustokastikkeen korvaan ihan vain juustoviipaleilla, siivutan suoraan juustosta. Helppoa.
[/quote]
Mistä teitä lukutaidottomia riittää? Ei ap:n aloituksessa ollut kyse lasagnen valmistustavasta vaan siitä, että mies ylensyö sitä.
Tee ap seuraavan kerran normaali neljän hengen lasagne ja jaa se lautasille valmiiksi. Tyhjästä on miehen sitten paha nyhjäistä. Ei kukaan tuollaisia määriä ruokaa tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:25"]
Ohho, meillä lasagnesta (400g jauhelihaa, tölkkitomaattimurskaa, n. puoli paketti levyjä) syö perhe 2 kertaa. Lapset tosin pieniä vielä (4 ja 6v)
[/quote]
Meillä minä, mies ja vauva (joka ei lasagnea edes syö) ja tuon kokoinen satsi riittää just ja just kahdeksi päiväksi. Mies syö ihan helvetisti, ja on ihan hoikka. Ärsyttää, kun se syö niin paljon.
Ikävän ahne mies. Annostele aina ensin lapsille ja itsellesi. Mies saa sen, mitä jää.
No menis meilläkin varmaan nykyään toi kaks pakettia siitä knorrin ainespaketista, vaikka onkin kaksi hyvin vähäruokaista lasta vain. Se on muuten hyvää.
Itse teen varmaan sellaista jota te ette lasagneksi edes suostuisi nimittämään, mutta meillä ei tavalliset valkokastikkeineen edes menisi alas.
Joten kun nyt viimeinkin on löytynyt yksi ainoa ruokalaji josta kaikki toteavat nam kun näkevät mitä on tulossa, teen ihan mielelläni sitä niin paljon että kaikki saavat kyllikseen sen muutaman kerran vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 17:57"]
Käyttääks joku oikeesti niitä valmuspaketteja? Yöks.
[/quote]
Nää on niin vammasia ja väsyneitä kysymyksia : (