Ero edessä, mistä saan rahat takuuvuokraan?
Olen ollut naimisissa 20v. Nyt taitaa olla ero edessä. Minä kun luulin, ettei me ainakaan erota, mutta lasten parhaaksi taitaa olla pakko.
Olen ajatellut muuttavani pois omasta kodistamme ja ottavani vuokra-asunnon. Ongelmani on se, kun olen viimeisen vuoden tehnyt osa-aikatyötä ja opiskellut samalla. Säästöjä ei siis enää ole. Pieni palkkani on mennyt lainoihin ja laskuihin. Onko mitään mahdollisuutta saada sosiaalitoimistolta apua tilanteeseen, vaikka lainana? Ero on todellakin tulossa miehen alkoholin käytön vuoksi, eikä ihan äkillisestä tilanteesta kyse. On vaan niin tyhjä olo ja tyhjeettä lisää tämä raha-ongelma.
Jos saisin täältä jotain vinkkejä, niin pääsisin asiassa eteenpäin.
-surusilmä-
Kommentit (16)
Ei minulla ole tämän hetken tuloilla varaa maksaa tätä taloa.
ap
Sosiaalitoimistosta pitäisi sinun saada maksusitoumus takuuvuokraa varten. Itsekin sain, vaikka olen kokopäivätyössä.
voit varmaan saada sossusta apua ainakin väliaikaisesti, kannattaa tietysti piakisesti myydä osuutesi asunnosta jotta saat siitä rahasi pois.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 17:36"]
Ei minulla ole tämän hetken tuloilla varaa maksaa tätä taloa.
ap
[/quote]
Tärkein ensin: onko teillä avioehtoa?
Jos opiskeluja ei nyt kesällä ole, ota toinen duuni?
Jos talo on yhteinen, mies maksakoon sinut siitä ulos niin sitten on rahat vuokraan.
No miksi talo olisi yhteinen jos kerran naisella ei ole rahaa maksaa siitä?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:18"]
Jos talo on yhteinen, mies maksakoon sinut siitä ulos niin sitten on rahat vuokraan.
[/quote]
kaveri sai ainakin sossusta. Jonkun semmosen takuulapun, että sossu maksaa sitten jos jotain vahinkoa asuntoon tapahtuu. Ja kaveri on ihan työssä käyvä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:23"]
No miksi talo olisi yhteinen jos kerran naisella ei ole rahaa maksaa siitä?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:18"]
[/quote]
[/quote]
Jos avioehtoa ei ole niin kaikki liiton aikana hankittu omaisuus on yhteistä. Myös talo.
Ei ole avioehtoa. Aika uusi talolaina, ja olen aina maksanut asuntolainaa. En ota pikavippiä. Haluaisin vaan nopeasti hoitaa tämän asian pois. Teen heinäkuussa kokopäiväisenä töitä, mutta palkka tulee vasta elokuun lopussa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:46"]
Ei ole avioehtoa. Aika uusi talolaina, ja olen aina maksanut asuntolainaa. En ota pikavippiä. Haluaisin vaan nopeasti hoitaa tämän asian pois. Teen heinäkuussa kokopäiväisenä töitä, mutta palkka tulee vasta elokuun lopussa.
[/quote]
Mikä ongelma tässä sitten on? Jos kumpikaan ei voi ostaa toista ulos, niin talo menee myyntiin kun ositus on tehty. Saat varmasti pankista lainaa sitä summaa vastaan niin kauaksi ajaksi, kuin talo on myyty.
Pankista joustoluotto tms. tai luottokortin luottoraja isommaksi. Lainaa vanhemmilta tai ystäviltä.
Ota ero ja laita se mies ulos kodista.