Kateelliset kälyskät, turn out!
Mitähän noidenkin kanssa toimisi, etteivät kälyskät kateuden kitkerässä liemessä killuisi kaiken aikaa ja tuoden sitä mulle esiin päin näköä?
Kommentit (7)
Minun kälyni (aviomiehen sisko) on kyllä tosi ärsyttävä besserwisser ja määräilijä. Ei varmasti oltaisi missään tekemisissä, jos ei olisi sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Minun kälyni (aviomiehen sisko) on kyllä tosi ärsyttävä besserwisser ja määräilijä. Ei varmasti oltaisi missään tekemisissä, jos ei olisi sukulainen.
Sama. Kiukuttelee myös äidilleen kuin pikkulapsi esim. jos ruokapöydässä on tarjolla vaikkapa väärän merkkistä grillimakkaraa. Ikää lähemmäs 40 ja myötähäpeä on välillä aika kova.
Mulla veljien vaimot toinen toistaan ilkeitä ja katkeria sekä kateellisia minulle ja minun perheelleni kaikesta mahdollisesta esim. Ei kait se nyt ole kuin heistä itsestään kiinni ollut aikoinaan, etteivät ole päässeet hyviin asemiin työelämässä, eivätkä ole edes kouluttautuneet, vaan työskennelleet matalapalkkaisilla aloilla, perusduunareina ja nyt sitten roikkuvat työttömyyskortistossa tai saavat pientä työeläkettä, ja lapsensakaan eivät ole hankkineet yliopistotutkintoa.
Vuokralla asuvat ja narisevat asumisen kalleutta, ja aikuiset lapset käyttävät hyväkseen alati ja pitävät lastensa mummoja lastensa hoitajina ja kyökkipiikoina työpäivien kin aikanakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua pakottaa sukulaisuuden perusteella olemaan yhteyksissä miehesi siskoon? Itse ainakin olen viilentänyt jo vuosien ajan veljeni vaimojen kanssa yhteydenpitoa, koska ovat osoittautuneet moukiksi minua kohtaan. Ei ole pakko seurustella kuin niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa on mukavaa ja jotka hallitsevat hyvät ja kauniit käyttäytymistavat niin puheissaan kuin muutoinkin.
Jännä juttu, mutta mikähän etenkin näissä ihmissuhteissa mättää, kun en ole kuullut yhdenkään suhteen sujuvan kitkatta perheessä, jossa on mukana: Mies ja hänen vaimonsa suhde miehen siskoonsa?
En ihmettele yhtään yhden oman kälyskäni kohdalla, että yksi hänen siskoistaan ei halua olla kanssakäymisissä kälyni perheen kanssa.
Sitten kälyskäni välillä ihmettelee, että kumma kun ei halua pitää yhteyttä veljeni perheen kään kanssa.
Jos edes vähän ajattelisivat sanomisiaan kälyskäni ja miehensä eli veljeni, mitä ovat laukoneet vuosien varrella, niin ehkä haluaisinkin kutsua heidät ilomielin kylään ja tarjota juhlavan päivällisen jälkiruokineen, mutta eipä huvita kutsua moukkia ja toisten ihmisten loukkaajia kylään.
olipa kryptinen