Pitääkö muka töihin ilmoittaa
viimeistään 2 kuukautta ennen kun aikoo PALATA hoitovapaalta takaisin? Vaikka on sen joskus jo paperiin merkinny kauanko on kotona?
Pomo oli työkaverille sanonu, että mun pitäs jo kohta ilmottaa töihin. Wtf?? Vaikka mulla on vakipaikkakin? Missä tollanen laki lukee? =0
Kommentit (7)
Kun itse ilmoitin kirjallisesti = sähköpostilla, hoitovapaastani ja siinä sitten luki myös koska menen takaisin, niin esimieheni ei vastannut siihen viestiin yhtään mitään.
Kai se viesti mennyt perille? Laitoin kuukausi sitten sille toisen sähköpostin jossa kyselin muutamia juttuja, niin ei ole siihenkään mitään vastannut... Mielestäni aika törkeää käytöstä.
No ei siitä palaamisesta tarvitse ilmoittaa, hoitovapaa loppuu siihen päivään kun olet sitä hakenut.
Olisiko tarkoittanut sitä, että pitää hakea lisää 2kk aikaisemmin. Eli jos lapsi ei ole vielä 3v ja aikoo jatkaa vielä kotona.
No toi Kela nyt ei auttanu yhtään!
Muksu täyttää siis muutaman kuukauden päästä kolme ja olen aiemmin ilmottanut mihin asti olen kotona. Ja nyt viä pitäs erikseen alkaa sinne ilmotella? En ite ainakaan mistään löydä sellasta "pykälää". *huh huh*
Eikös se ole niin, että töihin pitää ilmoittaa vähintään 2 kk ennen, JOS aikoo JATKAA hoitovapaata. Kun useinhan on niin, että suunnitelmat voivat olla vielä hiukan epäselviä siinä vaiheessa kun jäädään pois, eli halutaanko olla kotona yksi, kaksi, kolme vuotta vai jotain muuta. Mutta tietääkseni ei tarvitse ilmoittaa, jos suunnitelmien mukaisesti palaat töihin. Tosin onhan se ihan kohteliasta, ei ne työnantajat ja esimiehet aina kovin tarkkaan näitä muista...
Riippuu varmaan vähän siitäkin aiotko palata samaan työtehtävään kuin aiemmin, vai tyydytkö ihan mihin tahansa työnkuvaan...
Tilallasi on todennäköisesti joku tuuraamassa sinua äitiyslomasi ajan.
Mikäli hän on hoitanut työnsä hyvin (ellei jopa paremmin) niin voi olla ettei häntä ihan heti siitä siirretä pois. Mikäli ilmoitat asiallisesti ajoissa työnantajallesi, voivat he rauhassa sopeutua ajatukseen että palaat omalle paikallesi.
Voihan tietysti olla että paikallesi ei olla palkattu ketään. Se onkin jo sitten huonompi juttu.
Oletko muuten varma että tämä esimies kenelle lähetit s-postia, on vielä töissä? Ehkei ole vastannut siksi ettei enää hoida ko tehtäviä.
Et ole ainoa kenellä olisi koko työyhteisö vaihtunut äitiysloman aikana.
Sinuna ilmoittaisin kiltisti ja nöyrästi sinne työpaikalle. Voiko oikeasti olla noin vaikeaa aikuiselle ihmiselle yhden meilin lähettäminen?
Pyydät siihen lukukuittauksen niin tiedät onko mennyt perille.
Jos ei siltikään vastaa vaikka on lukenut viestin, voi sinua olla yllätys odottamassa...
Mun pomon kanssa on sovittu että palaan tiettynä päivänä. Pomo oli silti sitä mieltä, että mulla on vielä 2kk ennen sovittua paluuta mahdollisuus ilmoittaa että EN palaakaan töihini. Mun mielestä se tarkoittaa että muutoksista pitää ilmoittaa tuo 2kk ennen.
www.kela.fi, eli se sun nykyinen työnantajasi auttaa tässäkin...