Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään naista joka ei olisi feministi

Vierailija
24.06.2013 |

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:44"]

Minä en ole feministi. Kannatan tasa-arvoa, mutta tässä tuleekin koko homman pointti:

En halua leimautua naisasianaiseksi. En halua myöskään leimautua vihreäksi tai vasemmistolaiseksi, vaikka ajatusmaailmani on samansuuntainen kuin vihreillä ja vasemmistolaisilla. En halua itseäni kutsuttavan feministiksi, koska silloin leimautuisin poliittisesti.

Kannatan ihmisten välistä tasa-arvoa Suomessa. Täällä naisilla on oikeus toteuttaa itseään vaikka millä mitoin. Suomessa naiset saavat olla vaaleissa ehdolla, saamme äänestää, saamme tehdä mitä töitä vain haluamme (toki jokin miesstripparina olo voi olla hieman vaikeaa mutta näin niinkuin periaatteessa), naiset voivat toimia pappeina, saamme päättää omasta vartalostamme, saamme omistaa asioita jne. lista on loputon. Mielestäni Suomessa ei tarvita feminismiä sen alkuperäisessä muodossaan ja koko termi on täällä turha.

Ja koska joku kuitenkin aloittaa "naisen euro" höpinän, niin mietitäänpä seuraavaa: 

Minä ja kollegani saamme samaa tuntipalkkaa, joka on noin 10€. Kollegani on mies ja minä nainen. Tilipäivänä minä saan vähemmän palkkaa kuin kollega, mistähän tämä johtuu? Minä olen useammin pois töistä, koska sairastan usein yhtäaikaa lasten kanssa (ja ennenkuin aloitatte "miksei miehesi voi olla lasten kanssa" jupinan, niin minä tosiaan sairastan miltei aina samaan aikaan lasten kanssa ja usein mies hoitaakin meitä kaikkia). En myöskään tee kovinkaan usein ylitöitä, kun taas kollegani tekee. Teen myös harvemmmin viikonloppu-, ja pyhätöitä ja näitäkin kollegani tekee enemmän. 

Keskiarvon mukaan miehet tekevät enemmän sellaisia töitä joista saa lisäpalkaa, kuin naiset. Ja kun lasketaan palkkatulot, ilman ylitöiden jne. erittelyä, on naisen palkka keskimäärin pienempi kuin miesten. Niin, eikä unohdeta sitä että miehet hakeutuvat sellaisiin ammatteihin, joissa palkka on parempi. Näiden asioiden summa tekee sen "naisen euron".

Ja koska seksuaalinen häirintä otetaan myös kuitenkin puheeksi niin väittäisin etteivät kaikki miehet sitä harrasta. Seksuaalista häirintää ja raiskauksia tekee niin pieni osa väestöstä ettei noiden poistamisen haluaminen tee minusta feministiä. Ja ei, pukeutuminen ei oikeuta käpälöintiin ja kyllä, naisten tulee saada pukeutua miten haluavat, mutta jos työpaikalle pitää laittaa tissitoppi ja napapaita ihan vain siksi että haluaa näyttää että niihin voi pukeutua, on ko. tavalla pukeutuva ihminen vain typerä. (onko tissitopit ja minarit välttämätöntä pukeutumista, on taas eri keskustelun aihe)

Tottakai on maita joissa naisen asema on huono, ja näihin maihin tulisikin keskittyä. Suomessa feminismi nyt vain on sitä telaketju meininkiä ja vähän sellaista että yritetään tehdä tikusta asiaa. 

Itse keskitynkin enemmän vähemmistöihin, seksuaalisellaisiin, kuin sukupuoliin. 

Ja ei, en halua vieläkään että minua kutsutaan feministiksi. Ei edes sen jälkeen jos kiihkoilijat häviäisivät, en haluaisi leimautua tuohon lajiin kuuluvaksi. Aivan kuten en halua leimautua vihreäksi tai vasemmistolaiseksi.

[/quote]

Koko jutun pointti on juuri tuo mitä kirjoitit palkkatasosta.

Lapsen sairastelu ei SAA vaikuttaa ainoastaan naisen palkkatasoon ja aiheuttaa vain hänelle poissaoloja töistä.

Jos vanhempia on kaksi, kummatkin vanhemmat jäävät pois töistä vuorotellen sairaan lapsen kanssa ja kulut tasataan heidän työnantajiensa kesken.

Tähän pyritään, eikä se suinkaan tapahdu ilman että asian eteen tehdään työtä.

Tämä asia ei muuten miehiä hetkauta pätkääkään joten tarvitaan feminismiä että pyörät saadaan rullaamaan.

Vierailija
42/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:24"]

Miesten oikeudet paranevat siinä samalla kun maailmasta tulee tasa-arvoisempi paikka. Kuten joku tuossa jo mainitsikin, esim. miestenoikeus hoitaa omia lapsiaan on lisääntynyt huomattavasti ja siitä on kiittäminen feminismiä. 

[/quote]

Feminismiä saamme kiittää myös siitä että korkeakouluista valmistuu kaksi kertaa enemmän naisia kuin miehiä. Jee, maailmasta on tullut tasa-arvoisempi paikka.... eikun....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 86% yksinhuoltajista on naisia eli mitään miestä jonka poissaoloihin lapsi vaikuttaa ei edes ole tuhansissa ja tuhansissa tapauksissa. Oikeastaan kymmenissä tuhansissa tapauksissa kun vuodet ja myöhemmin tulleet erot otetaan huomioon.

Syntyessä on tilanne jo tällainen ja myöhemmin eroja tulee myös:

"Lapsen yksin hankkineiden naisten määrä on kasvanut viime vuosina selvästi, kirjoittaa sanomalehti Karjalainen.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ennakkotilastojen mukaan viime vuonna syntyi lähes 5 500 lasta äideille, jotka eivät asuneet kumppaninsa kanssa."

Vierailija
44/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt vaan on kertakaikkiaan totta eli on ihan turha peukuttaa alaspäin. Ei se kyllä tämäkään fakta siellä naistutkimuksen laitoksella hirveästi esiin tule.

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:43"]

No ero esim. muslimimaiden ja Euroopan välillä on kyllä lähinnä se, että länsimainen mies ei koskaan ole halunnutkaan ympärileikata naisia seksuaalisuuden tyrehdyttämiseksi tai halunnut neljää vaimoa tai vaatinut naisten pukeutumista kaapuun jne. eli on koko ajan ollut erittäin merkittävästi suopeampi naisten oikeuksia kohtaan. Suurin ero maiden välillä on juuri miesten erilainen suhtautuminen, ei se etteivät naiset haluaisi samoja oikeuksia.

[/quote]

Vierailija
45/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa tietäväni. Oletan jokaisen järkevän naisen olevan feministi, ja kaikki joiden kanssa asia on tullut puheeksi, ovat feministeiksi tunnustautuneet. Täälläkin vaan jotkut ehkä tahallaan haluavat käsittää feminismin väärin. Feminismi ei suuntaudu 'miehiä vastaan' jne., vaikka sillä on historiansa ajassa, jolloin naiset olivat selkeästi alistetussa asemassa.

Vierailija
46/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:55"]

Tää nyt vaan on kertakaikkiaan totta eli on ihan turha peukuttaa alaspäin. Ei se kyllä tämäkään fakta siellä naistutkimuksen laitoksella hirveästi esiin tule.

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:43"]

No ero esim. muslimimaiden ja Euroopan välillä on kyllä lähinnä se, että länsimainen mies ei koskaan ole halunnutkaan ympärileikata naisia seksuaalisuuden tyrehdyttämiseksi tai halunnut neljää vaimoa tai vaatinut naisten pukeutumista kaapuun jne. eli on koko ajan ollut erittäin merkittävästi suopeampi naisten oikeuksia kohtaan. Suurin ero maiden välillä on juuri miesten erilainen suhtautuminen, ei se etteivät naiset haluaisi samoja oikeuksia.

[/quote]

[/quote]

Miten niin ei kulttuurieroista tiedettäisi?

Vierailija
47/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään naista joka kutsuisi itseään feministiksi.

Vierailija
48/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:24"]

Miesten oikeudet paranevat siinä samalla kun maailmasta tulee tasa-arvoisempi paikka. Kuten joku tuossa jo mainitsikin, esim. miestenoikeus hoitaa omia lapsiaan on lisääntynyt huomattavasti ja siitä on kiittäminen feminismiä. 

[/quote]

Feminismiä saamme kiittää myös siitä että korkeakouluista valmistuu kaksi kertaa enemmän naisia kuin miehiä. Jee, maailmasta on tullut tasa-arvoisempi paikka.... eikun....

[/quote]

Oli aika jolloin lähes 100 % valmistuneista oli miehiä, eli kyllä maailma on tullut tasa-arvoisemmaksi. On myös tasa-arvoista, että menestys koulussa ja pääsykokeessa avaa korkeakouluportit, kokeessa ei pelkällä sukupuolella pärjää, ei naiseudella eikä miehuudella. Kannatatko mieskiintiöitä korkeakouluihin....?

Vierailija
49/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:44"]

Ja koska joku kuitenkin aloittaa "naisen euro" höpinän, niin mietitäänpä seuraavaa: 

Minä ja kollegani saamme samaa tuntipalkkaa, joka on noin 10€. Kollegani on mies ja minä nainen. Tilipäivänä minä saan vähemmän palkkaa kuin kollega, mistähän tämä johtuu? Minä olen useammin pois töistä, koska sairastan usein yhtäaikaa lasten kanssa (ja ennenkuin aloitatte "miksei miehesi voi olla lasten kanssa" jupinan, niin minä tosiaan sairastan miltei aina samaan aikaan lasten kanssa ja usein mies hoitaakin meitä kaikkia). En myöskään tee kovinkaan usein ylitöitä, kun taas kollegani tekee. Teen myös harvemmmin viikonloppu-, ja pyhätöitä ja näitäkin kollegani tekee enemmän. 

Keskiarvon mukaan miehet tekevät enemmän sellaisia töitä joista saa lisäpalkaa, kuin naiset. Ja kun lasketaan palkkatulot, ilman ylitöiden jne. erittelyä, on naisen palkka keskimäärin pienempi kuin miesten. Niin, eikä unohdeta sitä että miehet hakeutuvat sellaisiin ammatteihin, joissa palkka on parempi. Näiden asioiden summa tekee sen "naisen euron".

[/quote]

Koko jutun pointti on juuri tuo mitä kirjoitit palkkatasosta.

Lapsen sairastelu ei SAA vaikuttaa ainoastaan naisen palkkatasoon ja aiheuttaa vain hänelle poissaoloja töistä.

Jos vanhempia on kaksi, kummatkin vanhemmat jäävät pois töistä vuorotellen sairaan lapsen kanssa ja kulut tasataan heidän työnantajiensa kesken.

Tähän pyritään, eikä se suinkaan tapahdu ilman että asian eteen tehdään työtä.

Tämä asia ei muuten miehiä hetkauta pätkääkään joten tarvitaan feminismiä että pyörät saadaan rullaamaan.

[/quote]

Anteeksi, mutta en ymmärrä mikä ongelma tuossa on? Jos olet poissa töistä, et saa palkkaa. Jos olet sairauslomalla, saat vähemmän palkkaa. Luonnollista. Ette te nyt voi vaatia sairauspäiviltä samaa palkkaa kuin silloin kun olette töissä. Tässä palkkakeskustelussa oikeasti tuo logiikka tuntuu olevan nollatasolla.

Se, ettei joidenkin naisten miehet hoida sairaita lapsia on, anteeksi nyt vain, teidän oma ongelmanne. Meillä mies hoitaa useimmiten niin lapsia kuin minuakin. Kun palasin työelämään, puhuimme tämän asian läpi ja sovimme että hoidamme vuorotellen. 

Tuo hoitaminen on enemmän yksilöstä kiinni, sekä siitä, mitä vanhemmat sopivat keskenään. Ei ole mielestäni vaikeaa sanoa sille miehelleen että "Hei. Pentti on kuumeessa. Voisitko sinä olla kaksi päivää ja minä kaksi päivää häntä täällä hoitamassa?". Vai onko vaikeaa? 

Vai oletteko te vaatimassa jotain lakipykälää sille että miehetkin hoitaisivat lapsiaan? 

Vierailija
50/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:49"]

Itse olen feministi tarkoittaen sitä että kannatan tasa-arvoa. 

[/quote]

Minä miehenä olen sitä mieltä että sinä et kannata tasa-arvoa koska olet feministi. Ja tiedän että suurin osa muistakin miehistä on tätä mieltä. Tuo aikaisemmin postattu Wikipedia määritys naisasialiikkestä kertoo ihan selvästi: "feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisten yhteiskunnallista asemaa". Jos feminismi ajaisi tasa-arvoa, se pyrkisi parantamaan naisten ja miesten yhteiskunnallista asemaa. Maailma on täynnä esimerkkejä jotka todistavat että näin ei ole. Vaikkapa se että useat feministijärjestöt ovat yrittäneet aktiivisesti estää naisten miehiin kohdistaman parisuhdeväkivallan tutkimusta.

[/quote]

jätitpä somasti olennaisuudet ulos lainauksestasi. Feminismi ajaa miesten ja naisten yhtäläisiä oikeuksia yhteiskunnassa. Sinulle se ei varmasti sitten ole tärkeä asia? Naisasialiike on syntynyt naisten sortamisen vastareaktiona, ei siksi, että naiset olisivat halunneet muuttaa miehet orjiksi.

Vierailija
51/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotka väittävät olevansa feministejä jotka ajavat tasa-arvoa: luetelkaa viisi miesten tasa-arvo-ongelmaa.

Vierailija
52/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 17:40"]

Kaikille jotka väittävät olevansa feministejä jotka ajavat tasa-arvoa: luetelkaa viisi miesten tasa-arvo-ongelmaa.

[/quote]

1. Lasten huoltajuus

2. Pidemmät työviikot

3. Isyysvapaa

4. Lähisuhdeväkivalta

5. Seksismi viranomaistoiminnassa.

Olen feministi ja kannatan tasa-arvoa, ja mielestäni yllämainituille ongelmille pitäisi saada enemmän ratkaisuja. Mitä nyt armeijaan tulee, mun puolesta koko pakollisen asevelvollisuuden vois poistaa niin miehet saisivat myös päättää osallistumisestaan.

Vierailija
53/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 17:51"]

[/quote]

1. Lasten huoltajuus

2. Pidemmät työviikot

3. Isyysvapaa

4. Lähisuhdeväkivalta

Olen feministi ja kannatan tasa-arvoa, ja mielestäni yllämainituille ongelmille pitäisi saada enemmän ratkaisuja. Mitä nyt armeijaan tulee, mun puolesta koko pakollisen asevelvollisuuden vois poistaa niin miehet saisivat myös päättää osallistumisestaan.

[/quote]

Komppi asevelvollisuusasiaa myöten.

Vierailija
54/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 17:51"]

[/quote]

1. Lasten huoltajuus

2. Pidemmät työviikot

3. Isyysvapaa

4. Lähisuhdeväkivalta

[/quote]

Komppi asevelvollisuusasiaa myöten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän