Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään naista joka ei olisi feministi

Vierailija
24.06.2013 |

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muista että esimerkiksi naisten äänioikeus, (teoriassa) yhtäläinen palkkataso ja muut länsimaisen naisen oikeudet ovat kaikki feminismin tulosta.

Jos miehet saisivat päättää naiset olisivat edelleen kotiorjan asemassa vailla vaihtoehtoja. Miehet pitävät siitä että naiset ovat heidän omaisuuttaan, koska se on heille edullista. Jos feminismiä ei ole, naisten etuja ei valvo KUKAAN.

Vierailija
22/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä on sellainen joka ajaa miehen etua ja katsoo esim. armeijan olevan tasa-arvo-ongelma? Onko sekin by def. sovinisti? Kaikilla ihmisillä ja jokaisella ihmisryhmällä on omat intressinsä kuitenkin, sitä on turha kieltää. [quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 08:06"]

Minä.

Mä kannatan tasa-arvoa.

[/quote]

Tasa-arvoahan feministi juuri kannattaa. Jos kannattaa toisen sukupuolen ylivaltaa on sovinisti. Onko sulla vähän termit sekaisin?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:57"]

Mä en kaipaa feminismiä, se on jotenkin niin...sovinistista naisellisella tavalla. Yltiöfeminismi on typerää ja pilaa suotta ihan fiksustikin ajattelevien, tasa-arvoa tavoittelevien naisten mainetta. Minulle tasa-arvo on sitä, että voin halutessani pyrkiä opiskelemaan miesvaltaiselle alalle, tulen kuulluksi, voin tehdä ns. perinteisiä miesten töitä siinä samalla kun teen myös naistenkin töitä. 

Minulle tasa-arvo on valinnan vapautta ja palkkatyössä tasa-arvoista kohtelua. Olen myös valmis sitä vaatimaan jos huomaan suoria epäkohtia, mutta vain kun vaatimuksilleni on loogista perustaa. En vaadi jotain vain vaatimisen ilosta, perusteetta.

En todellakaan kaipaa feminismiä.

Vastaaja nro. 7 kirjoitti "Pari vuotta lapsen syntymän jälkeen useimmat huommaavat, ettei niin ollutkaan ja muuttuvat feministeiksi".

En tiedä paljonko on pari vuotta, mutta nuorin lapsistani on 9 vuotias enkä vielä ole muuttunut feministiksi. 

[/quote]

feminismiä on muukin ajattelu kuin  "yltiöfeminismi". Feminismin tavoitteita ovat juuri nuo mainitsemasi, eikä niihin olisi päästy ilman feminismiä . 

Vierailija
24/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kaipaa feminismiä, se on jotenkin niin...sovinistista naisellisella tavalla. Yltiöfeminismi on typerää ja pilaa suotta ihan fiksustikin ajattelevien, tasa-arvoa tavoittelevien naisten mainetta. Minulle tasa-arvo on sitä, että voin halutessani pyrkiä opiskelemaan miesvaltaiselle alalle, tulen kuulluksi, voin tehdä ns. perinteisiä miesten töitä siinä samalla kun teen myös naistenkin töitä. 

Minulle tasa-arvo on valinnan vapautta ja palkkatyössä tasa-arvoista kohtelua. Olen myös valmis sitä vaatimaan jos huomaan suoria epäkohtia, mutta vain kun vaatimuksilleni on loogista perustaa. En vaadi jotain vain vaatimisen ilosta, perusteetta.

Vastaaja nro. 7 kirjoitti "Pari vuotta lapsen syntymän jälkeen useimmat huommaavat, ettei niin ollutkaan ja muuttuvat feministeiksi".

En tiedä paljonko on pari vuotta, mutta nuorin lapsistani on 9 vuotias enkä vielä ole muuttunut feministiksi. 

[/quote]

feminismiä on muukin ajattelu kuin  "yltiöfeminismi". Feminismin tavoitteita ovat juuri nuo mainitsemasi, eikä niihin olisi päästy ilman feminismiä . 

Vierailija
25/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:49"]

Itse olen feministi tarkoittaen sitä että kannatan tasa-arvoa. 

[/quote]

Minä miehenä olen sitä mieltä että sinä et kannata tasa-arvoa koska olet feministi. Ja tiedän että suurin osa muistakin miehistä on tätä mieltä. Tuo aikaisemmin postattu Wikipedia määritys naisasialiikkestä kertoo ihan selvästi: "feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisten yhteiskunnallista asemaa". Jos feminismi ajaisi tasa-arvoa, se pyrkisi parantamaan naisten ja miesten yhteiskunnallista asemaa. Maailma on täynnä esimerkkejä jotka todistavat että näin ei ole. Vaikkapa se että useat feministijärjestöt ovat yrittäneet aktiivisesti estää naisten miehiin kohdistaman parisuhdeväkivallan tutkimusta.

Vierailija
26/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen täydellisen tasa-arvon tavoittelun turhaksi. Sukupuolten tulisi täydentää toisiaan.

Vierailija
27/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen varmaankin sovinisti, kun en mä kovinkaan kannata tasa-arvoa. Musta on ihan ok, että naiset ei niin tasa-arvoisia ole kuin miehet. Kuulostaa näin kirjoitettuna aika hirveältä. Mutta ei mua oikeasti haittaa, jos me naiset ei olla tasavertaisia vaikka esim. asevelvollisuuden suhteen. Ne on miestenhommia, me naiset voidaan olla hoitamassa sitten niitä lapsia soa-aikana, niinkuin ennenkin.

Vierailija
28/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:52"]

[/quote]

Niin. Tuo on feminismiä. Pelkäätkö, ettei mihet tykkää jos sanoo olevan sa feministi? Feminismi muuten pyrkii myös tasa-arvoiseen vanhemmuuteen. Aiemmin isiltä on riistetty oikeus lasten kasvatukseen ja osallistuminen täysipainoisesti perhe-elämään. kiitos feminismin myös miehet ovat saaneet paremmat oikeudet lapsiinsa.

[/quote]

Feminismi on minulle naisten tasapäistämistä miesten tasolle, tai siis sen tavoittelua, hinnalla millä hyvänsä ja on se tarpeen tai ei. Minun korvaani siinä ei ole mitään positiivista, ainoastaan paljon kaikkea fanaattista.

Ajatusmaailmana feminismi on varmaan ihan hyvä, mutta sen toteuttajat, ne kiihkomieliset, ovat onnistuneet pilaamaan hyvän ideologian. Kuten kirjoitin, olen tasa-arvoistamisen kannalla en tasapäistämisen. Siinä on vissi ero.

En vaadi tiettyjä oikeuksia vain koska olen nainen. 

Vierailija
29/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margaret Thatcher

Vierailija
30/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole feministi. En kannata esim. tasa-arvoa joka asiassa mitä feministit taas kannattavat.

Vierailija
31/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:57"]

[/quote]

Minä miehenä olen sitä mieltä että sinä et kannata tasa-arvoa koska olet feministi. Ja tiedän että suurin osa muistakin miehistä on tätä mieltä. Tuo aikaisemmin postattu Wikipedia määritys naisasialiikkestä kertoo ihan selvästi: "feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisten yhteiskunnallista asemaa". Jos feminismi ajaisi tasa-arvoa, se pyrkisi parantamaan naisten ja miesten yhteiskunnallista asemaa. Maailma on täynnä esimerkkejä jotka todistavat että näin ei ole. Vaikkapa se että useat feministijärjestöt ovat yrittäneet aktiivisesti estää naisten miehiin kohdistaman parisuhdeväkivallan tutkimusta.

[/quote]

Mistä sinä olet nämä tietosi onkinut? Loka laitisen tietotoimistosta? On hauskaa, että suurimmat feminismin määrittäjät eivät itse ole feministejä. Eiköhän jokainen allekirjoita oman feminisminsä itse, ei siihen muiden tarvitse ryhtyä, koska he aina sekoittavat kaksi yksinkertaista asiaa: sovinismi ja feminismi.

Vierailija
32/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:40"]

Monet nuoret ennen ensimmäisen lapsen syntymää ovat sitä mieltä, että länsimaissa on jo tasa-arvo ja että kaikki on ihan ok ja kaikilla yksilöillä on yhtä lailla loistavat mahdollisuudet toteuttaa itseään. Pari vuotta lapsen syntymän jälkeen useimmat huommaavat, ettei niin ollutkaan ja muuttuvat feministeiksi.

[/quote]

Hmmm...minusta ei tullut feministi vaan ns. lassukka. Varmaan arvaatkin, että esikoiseni on poika.

Suomessa naisilla on asiat aikas hyvin. Toki aina löytyy jotakin parannettavaa mutta noin pääpiirteisesti kuitenkin oikein hyvällä tolalla. Sen sijaan miesten asemassa on paljon parannettavaa ja mielelläni olen edesauttamassa, että tasa-arvo toteutuu niidenkin osalta.

Vierailija
33/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telaketju-feministit ovat pahinta porukkaa kiihkossaan. He ovat saaneet mut lähes inhoamaan feministejä. 

Palstafeministit eivät edes näe tätä piirrettä, että pyritään latistamaan kaikki miehet oman edun puolesta. Se on se äänekkäin osa.

Feministit lisäksi ovat tappaneet hyviä käytöstapoja. On olemassa miesten ja naisten erityistä osaamista vaativia aloja. Ei siitä tasa-arvolla mitään tee, jos ei hallitse duuniansa, kun perimästä puuttuu oleellista.

Feministit ovat puistattavaa porukkaa.

Vierailija
34/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:01"]

No mä olen varmaankin sovinisti, kun en mä kovinkaan kannata tasa-arvoa. Musta on ihan ok, että naiset ei niin tasa-arvoisia ole kuin miehet. Kuulostaa näin kirjoitettuna aika hirveältä. Mutta ei mua oikeasti haittaa, jos me naiset ei olla tasavertaisia vaikka esim. asevelvollisuuden suhteen. Ne on miestenhommia, me naiset voidaan olla hoitamassa sitten niitä lapsia soa-aikana, niinkuin ennenkin.

[/quote]

Kai sentään jossain asioissa kannatat tasa-arvoa =)

Vierailija
35/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehkä tasapuolisempaa jos olisit tasa-arvon kannalla myös sellaisten asioiden suhteen jotka feministien katsovat naisille epäedullisiksi ja muutenkin tuohon sisältyy oletus jonkinlaisesta sukupuolten erilaisuudesta (tai toiminnallisesta erilaisuudesta vähintäänkin) jota sitten ei saa taas soveltaa esim. työelämään tai palkkaeroihin. Tällöin kaiken kuuluu taas mennä tasan, eikös niin?

No, ehkä näin onkin mutta lienet sitten poikkeus.

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:01"]

[/quote]

Vierailija
36/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:07"]

Telaketju-feministit ovat pahinta porukkaa kiihkossaan. He ovat saaneet mut lähes inhoamaan feministejä. 

Palstafeministit eivät edes näe tätä piirrettä, että pyritään latistamaan kaikki miehet oman edun puolesta. Se on se äänekkäin osa.

Feministit lisäksi ovat tappaneet hyviä käytöstapoja. On olemassa miesten ja naisten erityistä osaamista vaativia aloja. Ei siitä tasa-arvolla mitään tee, jos ei hallitse duuniansa, kun perimästä puuttuu oleellista.

Feministit ovat puistattavaa porukkaa.

[/quote]

Kerro mininulle tarkemmin esimerkkejä näistä feministeistä ja heidän ajattelustaan eli missä olet heihin törmännyt ja mistä tiedät kaikki nämä asiat? Itse olen pyörinyt feministissä piireissä, mutta en tunnista kyllä tuosta oikein sitä porukkaa? Usein nämä kuvaukset ovat näiden ei´-feministien keksimiä höpöjuttuja.

itse olen avioliitossa, hetero, kolmen lapsen äiti, meikkaan, käytän hameita. Arvostan miestäni yli kaiken. Annan hänelle tilaa olla oma itsensä. Feministejä olemme kumpikin. Miheni on hyvin maskuliinisella alall perinteisesti ajatellen, mutta allekijoittaa feminismin täysin. 

Vierailija
37/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

Miesten oikeudet paranevat siinä samalla kun maailmasta tulee tasa-arvoisempi paikka. Kuten joku tuossa jo mainitsikin, esim. miestenoikeus hoitaa omia lapsiaan on lisääntynyt huomattavasti ja siitä on kiittäminen feminismiä. 

Vierailija
38/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ihmisoikeuksia ei anneta, vaan ne otetaan jos pystytään.

Vahvan feminismin takana ovat kaikki länsimaisen naisen ihmisoikeudet. 

Vierailija
39/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ero esim. muslimimaiden ja Euroopan välillä on kyllä lähinnä se, että länsimainen mies ei koskaan ole halunnutkaan ympärileikata naisia seksuaalisuuden tyrehdyttämiseksi tai halunnut neljää vaimoa tai vaatinut naisten pukeutumista kaapuun jne. eli on koko ajan ollut erittäin merkittävästi suopeampi naisten oikeuksia kohtaan. Suurin ero maiden välillä on juuri miesten erilainen suhtautuminen, ei se etteivät naiset haluaisi samoja oikeuksia.

Vierailija
40/54 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole feministi. Kannatan tasa-arvoa, mutta tässä tuleekin koko homman pointti:

En halua leimautua naisasianaiseksi. En halua myöskään leimautua vihreäksi tai vasemmistolaiseksi, vaikka ajatusmaailmani on samansuuntainen kuin vihreillä ja vasemmistolaisilla. En halua itseäni kutsuttavan feministiksi, koska silloin leimautuisin poliittisesti.

Kannatan ihmisten välistä tasa-arvoa Suomessa. Täällä naisilla on oikeus toteuttaa itseään vaikka millä mitoin. Suomessa naiset saavat olla vaaleissa ehdolla, saamme äänestää, saamme tehdä mitä töitä vain haluamme (toki jokin miesstripparina olo voi olla hieman vaikeaa mutta näin niinkuin periaatteessa), naiset voivat toimia pappeina, saamme päättää omasta vartalostamme, saamme omistaa asioita jne. lista on loputon. Mielestäni Suomessa ei tarvita feminismiä sen alkuperäisessä muodossaan ja koko termi on täällä turha.

Ja koska joku kuitenkin aloittaa "naisen euro" höpinän, niin mietitäänpä seuraavaa: 

Minä ja kollegani saamme samaa tuntipalkkaa, joka on noin 10€. Kollegani on mies ja minä nainen. Tilipäivänä minä saan vähemmän palkkaa kuin kollega, mistähän tämä johtuu? Minä olen useammin pois töistä, koska sairastan usein yhtäaikaa lasten kanssa (ja ennenkuin aloitatte "miksei miehesi voi olla lasten kanssa" jupinan, niin minä tosiaan sairastan miltei aina samaan aikaan lasten kanssa ja usein mies hoitaakin meitä kaikkia). En myöskään tee kovinkaan usein ylitöitä, kun taas kollegani tekee. Teen myös harvemmmin viikonloppu-, ja pyhätöitä ja näitäkin kollegani tekee enemmän. 

Keskiarvon mukaan miehet tekevät enemmän sellaisia töitä joista saa lisäpalkaa, kuin naiset. Ja kun lasketaan palkkatulot, ilman ylitöiden jne. erittelyä, on naisen palkka keskimäärin pienempi kuin miesten. Niin, eikä unohdeta sitä että miehet hakeutuvat sellaisiin ammatteihin, joissa palkka on parempi. Näiden asioiden summa tekee sen "naisen euron".

Ja koska seksuaalinen häirintä otetaan myös kuitenkin puheeksi niin väittäisin etteivät kaikki miehet sitä harrasta. Seksuaalista häirintää ja raiskauksia tekee niin pieni osa väestöstä ettei noiden poistamisen haluaminen tee minusta feministiä. Ja ei, pukeutuminen ei oikeuta käpälöintiin ja kyllä, naisten tulee saada pukeutua miten haluavat, mutta jos työpaikalle pitää laittaa tissitoppi ja napapaita ihan vain siksi että haluaa näyttää että niihin voi pukeutua, on ko. tavalla pukeutuva ihminen vain typerä. (onko tissitopit ja minarit välttämätöntä pukeutumista, on taas eri keskustelun aihe)

Tottakai on maita joissa naisen asema on huono, ja näihin maihin tulisikin keskittyä. Suomessa feminismi nyt vain on sitä telaketju meininkiä ja vähän sellaista että yritetään tehdä tikusta asiaa. 

Itse keskitynkin enemmän vähemmistöihin, seksuaalisellaisiin, kuin sukupuoliin. 

Ja ei, en halua vieläkään että minua kutsutaan feministiksi. Ei edes sen jälkeen jos kiihkoilijat häviäisivät, en haluaisi leimautua tuohon lajiin kuuluvaksi. Aivan kuten en halua leimautua vihreäksi tai vasemmistolaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi