Millainen työhakemus pitäisi tehdä kun hakee uutta työtä nykyiseltä työnantajalta?
Julkinen virka on haussa, joten se on avoimessa haussa. Itse olen työskennellyt toistakymmentä vuotta samalla työnantajalla, joten tuntuisi tyhmälle tehdä mitään "tässä esittelen itseäni" hakemusta kun he todellakin tietävät millainen ihminen olen ja mitä osaan. Vai onko vain rustattava tällainen massasta poikkeamaton hakemus?
Kommentit (3)
Kyllä sun on esiteltävä itsesi, mutta kannattaa toki kertoa esittelyn osana että olet jo siellä röissä ja siksi tunnet tavoitteet ja toimintakulttuurin. Tms. Muista, että hakemuksia lukevT muutkin kuin ne, jotka tuntevat sinut ja julkisella puolella tietoa, joka ei ole hakemuksessa, ei voida käyttää.jos haluat tulla valituksi, perusteet on oltava sun hakemuksessa.
Hain kerran omaa virkaani, siis samaa jota olin tehnyt sijaisena. Perustelin hakemuksessani kuinka olen tykännyt niistä ja niistä hommista kyseistä virkaa hoitaessa, sitä ettei minua tarvitse perehdyttää yms. Ja sain paikan. Esimies kehui että oli tykännyt juuri siitä kuinka peilasin kokemustani jo kyseistä työtä tehtyäni.
En tiedä, mutta kiinnostaa. Itselläni ehkä sama tilanne edessä syksyllä. Ajattelin kyllä tehdä sellaisen hakemuksen, kuin muuallekin eli esittelen itseni siinä missä muutkin.