Vedin exälle järkyttävät kilarit
Harvoin apua pyydän, kun tiedän että sitä ei tule. Tai jos tulee, niin nihkeästi. Nyt sitten tuli se hetki kun tarvitsin apua. Mulla ei ole tukiverkostoa tällaisia tilanteita varten. Jotenkin sitä kuvittelisi, että lapsen toinen huoltaja olisi apuna silloin kun jotain sattuu. Sairastuin ja pyysin että ex ottaisi lapsen. Ex kiroili ja raivosi, että olen pilannut hänen mökkilomansa. että sairastuin tahallani. En mä tiennyt että on menossa jonnekin.
Hän tuli hakemaan lapsen, mutta raivosta puhkuen. Kun pääsi tänne hän ei puhunut mitään. Iski lapsen turvaistuimeen ja lopulta sihahti että opettelisin edes valehtelemaan. Mulla paloi käämit ihan totaalisesti ja annoin palaa tuutin täydeltä, nappasin lapsen ja lähdin sisälle. Olisi pitänyt tajuta olla pyytämättä mitään. Meillä ei ole tapaamissopimusta, kun ei ex pysty niistä pitämään kiinni. On ohareita viinan takia, pyörii jossain teiniporukoissa ja ryyppää kuin viimeistä päivää. Ikinä en ole sen menoja estänyt, ja niitä menoja onkin ollut jatkuvasti.
Mä olen ollut se joka joustaa ja joustaa ja joustaa. Viime aikoina ei ole edes ottanut lasta, vaan tullut tänne kahvittelemaan pariksi tunniksi ja sitten lähtenyt. Vapaapäivät menee kuppiloissa kaikenmaailman porukoissa, nyt pyörii tosiaan joidenkin teinien kanssa, aikuinen mies. Mulla niin kihahti. Se tunne, kun toinen ei arvosta yhtään.
Nyt loppuu tämä pelleily, tapaamisasiat kuntoon ja jos ei ne kelpaa, niin sitten saa olla. Sääli lapsen kannalta, mutta mä en jaksa enää tätä pelleilyä!!!
Kommentit (35)
Moi. Mun mielestä toi sun ex-äijäs on suoraan sanottuna aika syvältä. No, jos ei halua skidiä nähdä niin mikäs siihen pakottaisi? Mutta uskohan se, että kyllä asiat pikkuhiljaa rupeaa helpottamaan - tommonen vuoden ikäinen natiainen kun on aikalailla siinä vaikeimmassa vaiheessa. Pari vuotta tai vuosikin niin huomattavasti helpompaa jo. Terveisin onnellinen etäisä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 12:18"]
Ap ei vastaa kysymykseen, oliko lapsi yhdessä haluttu ja toivottu. Tehty kyllä, mutta se onkin eri asia.
Ja samaa mieltä tuon yhden vastaajan kanssa. Ei todellakaan ole sinun asiasi kytätä, mitä exäsi tekee vapaa-aikana. Sinähän olet siitä suorastaan katkera :)
[/quote]
Että katkera ihan. No, voin myöntää kyllä että olen katkera lupausten pettämisestä. Ja totta helvetissä sellaisesta saa ollakin katkera. Muuten mua ei kiinnosta mitä ex tekee, kunhan hoitaisi lastaan niin kuin hyvä vanhempi tekee, ilman mielenosoitusta lapselle (torjuvaa käytöstä, lapsen nimittelyä mm.) sen takia että korkkia ei saa nyt avattua.
Joku väläytti että pilasin juhannussuunnitelmat miesparalta. Ei, en pilannut. Tämä tapahtui heti juhannuksen jälkeen. Ja niin kuin aiemmin sanoin, en ole miestä estänyt ikinä lähtemästä minnekään.
Kipeänä muuten jaksaa suuttua, kun adrenaliiniryöppy ravistelee koko kehoa niin että mikään ei tunnu miltään. Luulin jo melkein tulleeni terveeksi suuttumiseni jälkeen, mikä olisi tietysti ollut kiva juttu, mutta jonkin ajan päästä oireet palasi takaisin. Harmi.
Lapsi oli tervetullut, tämä kai oli se oleellisin tieto??
Ap
Ei niidne kusipää-exien edessä tarvi olla yhtään enempää aikuinen kuin nekään. Mikäs naisten velvollisuus se on?
Mullakin on täysi mulkqvisti ex-mies ja nyt haen töitä toiselta paikkakunnalta. Aion kerätä muksut mukaani ja ilmoittaa, että soronoo...toivottavasti ei nähdä enää koskaan!
Tsemppiä ap ja jaksamista. Kehittele ja rakenna turvaverkkoja. Sääntö nro 1: jos et voinut luottaa exään aiemmin, et voi koskaan. Eli älä rakenna MITÄÄN hänen varaan.
Jos lapsi on yhdessä suunniteltu ja tehty, tällaisia konflikteja ei synny.
Lapset eivät mene pilalle siitä, että näkevät vanhempienkin tunteita.
Tyhmä ex, laitahan paperiasiat kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 16:19"]
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Meillä nimenomaan mies halusi lasta. Niin ensimmäistä kun toistakin. Minä olin tarpeeksi tyhmä tekemään saman virheen kaksi kertaa ja uskomaan miestä että hän toisen lapsen kohdalla on ottanut opikseen. No ei ollut (ja oli siis muitakin ongelmia).
Ja eron jälkeen ihan yhtä kamalaa kun ap:lla ja muilla vastajilla. Mies haluaa tavata lapsia kun häntä huvittaa. Jos on sovittu että hän on lasten kanssa pe-su, saattaa jo la aamusta alkaa soittamaan, haukkumaan ja vaatimaan että tuo lapset heti kotiin. Mihinkään sovittuunkaan ei pysty luottamaan. Itselleni en voi sopia mitään. Mies ei suostunut olemaan vanhemman lapsen kanssa edes kun nuorempi joutui sairaalaan.
Meillä kyse ei ainakaan 100% ole alkoholista, ehkä 50% oma vapaus ja 50% alkoholi. Ja tietty aina plussaa jos pystyy mulle tekemään kiusaa ja olemaan ilkeä.
Jos ap:lla on mitään muita keinoja joskus saada levättyä kun lapset isällään, niin suosittelisin käyttämään niitä ja unohtamaan lasten isän.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 16:22"]
[/quote]
Ei niin, mutta näkevät hiton huonoa esimerkkiä siitä kuinka asiat hoidetaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 17:02"]
[/quote]
[/quote]
Olet sitten niin viisas.
[/quote]
[/quote]
Eh, aivan. Eli kukaan vanhempi ei saisi näyttää ikäviä tunteitaan koska sitten lapsi saa heti siitä oppia -.-
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 17:56"]
[/quote]
[/quote]
Eh, aivan. Eli kukaan vanhempi ei saisi näyttää ikäviä tunteitaan koska sitten lapsi saa heti siitä oppia -.-
[/quote]
Eh, öh, heh, OLISKOHAN muitakin tapoja näyttää tunteensa kuin "vetämällä hirveet kilarit"? Eh,öh, kandeis varmaan miettiä asiaa...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 17:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eh, öh, heh, OLISKOHAN muitakin tapoja näyttää tunteensa kuin "vetämällä hirveet kilarit"? Eh,öh, kandeis varmaan miettiä asiaa...
[/quote]
No varmaan on, mutta olemme ihmisiä ja tunteet kiehahtaa. Onko vaikea käsittää, että tunteiden täydellinen kontrolli ei vain aina onnistu loistavasti, vaikka se ehkä olisikin järkevää? Hyvä että itse olet onnistunut aina pitämään tunteesi kurissa ja olemaan järkevä.
Miksiköhän ne "isät lasten asialla" -hemmot eivät ole vastanneet tähän ketjuun? Odotan kuumeisesti niiltä kommenttia!
Helppoahan se on sellaisten huudella joilla mies kantaa vastuunsa. Tiedän tasan tarkkaan miltä aloittajasta tuntuu.Itse olen ollu vuosia samassa tilanteessa kuin ap. Kun on vuosia yrittäny saada isää ymmärtämään, että tempuillaan vahingoittaa vaan lapsiaan, kun ei pidä sovitusta asioista kiinni, niin jossain vaiheessa palaa käämit.Ei niitä luusereita pidä suojella vaan niiden kuuluu saada kuulla kunniansa. Eikä siinä auta viralliset tapaamissopimukset yhtään, jos mies haluaa olla kusipää( kokemusta on).Voimia ap!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 16:19"]
[/quote]Ja lehmät lentää
Oikeasti et hoitajaa tarvinnutkaan, sairaudestasi huolimatta pystyit hoitamaan lapsen.
Yritit todellisuudessa estää exän juhannuksen viettosuunnitelmat. Reiluako?
Jos ihminen on todella kipeä ei hän raivoa sille joka hakee lapsen hoitoonsa. Exä näki lävitsesi ja sekös sua suututtaa. Epäkypsiä olette molemmat.
Vaikka teillä olisi tapaamissopimus ei exän tarvitse sitä noudattaa.
Olen ollut kahden lapsen yh yli 16 vuotta ja pärjännyt loistavasti. Kipeänäkin olen lapseni hoitanut ellen ole ollut sairaalahoidossa leikkausten vuoksi.
Yksinhuoltajuus ja siitä selviäminen on tahdon asia. Ilmeisesti teidän erosta ei ole kauaa ja kipuilet sitä edelleen.