Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hinnoittelu kirpputorilla

Vierailija
07.08.2013 |

Kaipailisin nyt vinkkejä kirpparikävijöiltä/-myyjiltä, koska viimeisimmästä myyntikerrasta on vierähtänyt jo noin kolme vuotta ja sekin oli toisella paikkakunnalla... En myöskään pahemmin kiertele kirppiksiä, joten ostajanakaan kokemusta ei liiemmin viime vuosilta löydy.

Varasin itselleni pöydän Töölön Domista ja myyntiin laitan lähinnä naisten vaatteita ja asusteita. Lisäksi tulen laittamaan muutamia mieheni paitoja ja neuleita. Ohjeistus kirpparin sivuilla oli 70-90 % ovh:sta, mutta mitä mieltä te olette? Paljonko kannattaisi pyytää esimerkiksi uudesta Jimmy Choo for H&M:n juhlamekosta tai Vagabondin uudenveroisista nahkakorkokengistä? Onko esim 10 euroa noista liikaa? Entäs miesten neuleet?

Kiitos paljon avusta jo etukäteen!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin joku aika sitten poikani vaatteita kirpparilla, kaikki ok kunnossa ja ehjiä, hinnat useimmissa tuotteissa 3-5 euroa.

Ulkoilu vaatteet meni tosi hyvin kaupaksi, vaikka olisivat olleet vähän kuluneempiakin. Mutta sitten todella hyväkuntoiset juhlavaatteet ja siistimmät vaatteet ei kelvanneet lainkaan. Mulla oli suoria housuja ja kauluspaitoja, joita parhaita oli käytetty vain kerran ja pesty sitten kerran ja silitetty sen jälkeen, laadukkaita merkkejä ja kukaan ei huolinut. Niissä olisi voinut pikkupoika mennä mihin vaan tilaisuuteen. Myöskään siistimmät puuvilla housut ei oikeen menny kaupaksi, mutta kaikenlaiset pihavaatteet ja verkkarit meni huonompikuntoisenakin.

Vierailija
2/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy Mannerheimintien varrelta, pääsee ainakin ratikoilla 7, 10 ja 3. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kirpparikiertäjä ja ostan laatutavaraa edullisesti mielelläni. usein käy vaan niin että koko ei sovi, lapselle tai itselle. siinä ehkä suurin syy kun joku ihmetteli miksei merkkituotteet käy kaupaksi.

kirpparit ovat myös vähän profiloituneet eli joillain on vähän laadukkaampaa kamaa, jotkut on tulvillaan bulkkimyyjien kamaa ja joissain voi tehdä oikeasti löytöjä.

kirppari on kuitenkin kirppari eli muistakaa kirpparihinnat, ei tunnelisää tai muistoarvovaraa tai tavara ei mene kaupaksi. tuo 70-90% alkup on varmaan hyvä suunta. aina kirpparillakaan ei tee suurta tulosta mutta onpa kamat pois nurkista pyörimästä.

ikävä on näitä myy-itse-kirppareita kun pystyi tinkimään ja kauppa kävi, muistan itsekin myyneeni ja tienanneeni mukavasti.

Vierailija
4/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tarkemmin neuvoa, minulla kun ei merkkivaatteita ole juurikaan. :) Mutta kympillä ostaisin kyllä ehdottomasti, jos ovat ok-kuntoisia ja miellyttävät silmääni. Jotkut ihmiset ovat tietysti sitä mieltä, ettei kirppiksellä "saa" myydä mitään yli viidellä eurolla, mutta pyh! Milloin sulla se pöytä onkaan varattuna ja mitä kokoa vaatteesi ovat? ;)

Vierailija
5/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurata mikä menee kaupaksi ja missä menee kipukynnys. Itse vein just lastenvaatteita ja kahden päilvän jälkeen huomasin että esim talvijalkineilla on nyt liikaa hintaa. Käyn tänään laskemassa hintoja.

Vierailija
6/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirpparin tarkoitus on päästä eroon turhasta kamasta. Siksi mä sanoisin, että tuo 80-90% pois ostohinnasta olis se, millä mä myisin itse ja millä voisin ostaa - ja tietysti ostettavan ja myytävän täytyy olla hyväkuntoista.

En ole kyllä itse viitsinyt siihen hommaan lähteä, joten lahjoitan turhat tavarat ja vaatteet ihan ilmatteeksi. Just siivosin tyttären kaapista turhat pois ja vien tänään pussillisen kirkon kirpparille. Osa vaatteista on ihan käyttämättömiä ja muutkin hyväkuntoisia. 

Itse olen ostanut kirpparilta mm. Täysin uudet Vagabondin ballerinat kolmella eurolla. Max Maran Weekend tikkitakin ostin 5 eurolla ja Noa Noan kesämekkoja neljällä eurolla. Nuo on sellaisia hintoja, mitä itsekin myymälleni tavaralle laittaisin.

Vierailija
7/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, kiitos vinkeistä :) pöytä on varattu yläkerrasta 13.-20.8. ja vaatteissa koot ovat S-M ja kengät 37-38. Tulee olemaan myös sitä ns. tosi halpaa tavaraa, kuten euron t-paitoja jne.

Vierailija
8/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 09:55"]

okei, kiitos vinkeistä :) pöytä on varattu yläkerrasta 13.-20.8. ja vaatteissa koot ovat S-M ja kengät 37-38. Tulee olemaan myös sitä ns. tosi halpaa tavaraa, kuten euron t-paitoja jne.

[/quote]

Juuri tätä vastausta toivoinkin ;) Nyt pitää enää etsiä tuo kirppis, en ole käynyt koskaan!

2

Vierailija
9/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreista näyttää tulleen monessa paikassa ahneiden rahantekijöiden kauppapaikkoja. Pyydetään korkeaa hintaa, kuluneista ja venähtäneistä, pahimmillaan likaisista ja rikkinäisistä vaatteista/tavarasta. Elämää reippaasti nähneistä merkkitvaatteistakin pyydetään kiskurihintoja. 

Vierailija
10/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 10:10"]

Kirpputoreista näyttää tulleen monessa paikassa ahneiden rahantekijöiden kauppapaikkoja. Pyydetään korkeaa hintaa, kuluneista ja venähtäneistä, pahimmillaan likaisista ja rikkinäisistä vaatteista/tavarasta. Elämää reippaasti nähneistä merkkitvaatteistakin pyydetään kiskurihintoja. 

[/quote]

Kirpparilla, varsinkin itsepalvelukirppareilla, on pakko pitää hinnat korkealla. Pöytäpaikka maksaa 39 euroa/vko ja tämän lisäksi menee 5 % provikkaa kaikesta myynnistä. Jotta saisi edes jotain rahaa itselleen, on pakko nostaa hintoja. Mielummin myisin tosi edullisesti, mutta jotain vaivanpalkkaa olisi kiva saada itselleenkin.

(pk-seutu)

Vierailija
11/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tavaraa kirppikselle tuolla periaattella, että nyt meinaan myydä tosi halvalla vaatteet pois. Joku voi tehdä todella hyviä löytöjä.

Pöytä & rekki oli puolillaan Benettonia + muita hyvin leikattuja, tyylikkäitä vaatteita. Sitten oli vielä niitä sukulaismummolta saatuja wt-vaatteita, camoperhoshupparia, keinokuituisia verkkareita, kaiken kaikkiaan järkyttävän mauttoman näköisiä kamoja.

Miten kävi?

Huomasin, että vaatteet myyvät vain jos hinta on max 1 euro.

Kaikki wt-vaatteet vietiin käsistä.

Benettoneissa laskin hintaa useamman kerran, niin että lopulta myin vauvan vaatteita: bodyja, potkuhousuja, kauluspaitoja jne hintaan 20-50 snt. Yllätykseksi ne jäivät kokonaan myymättä!!!

Yritin myydä myös hyvin nättejä vaatteita vähän korkeammalla hinnalla. Esimerkiksi italiasta tuotu uudenveroinen, erittäin kaunis Benettonin paita ja mekko. Hinta 2,50 e kpl. Ketään ei kiinnostanut.

Seppälän übermauton räikeän pinkki tyllihame sen sijaan katosi pöydästä heti. :D

Vaatteita kirppiksellä ei arvosteta.

Kaikki roina sen sijaan kiinnostaa. Cd, dvd, cd-rom jne levyt käyvät kaupaksi, jos myy hintaan 20-50 snt.

Vierailija
12/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi puhuu asiaa!

Juuri näin on, valitettavasti: kirppareilla kukaan ei halua vaatteita, edes eurolla. Krääsää saa myytyä jos myyt 20-50 sentillä/kpl. Ja sen takia ei edes kannata harkita menevänsä minnekään itsepalvelukirppikselle myymään kun pöydän hinta on neljäkymppiä viikosta.

Vierailija
13/13 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kymppi! Näin se menee, ns. tavalliset käyttö- ja juhlavaatteet eivät kirpparilla näytä kiinnostavan. Esim. todella kaunis uudenveroinen tyttöjen juhlamekko roikkui paraatipaikalla viikon. Se myytiin vasta, kun laskin hinnan kolmeen euroon.

Ysi lisää vielä pari huomiotansa, 2 viikon kirpparipöytänsä perusteella:

Lasten kuravaatteista ja kumisaappaista ollaan kiinnostuneita ja niissä hintaa voi olla 3-5 euroa.

Samon jos on jotain "naamiaisasuja", esim. prinsessamekkoja, balettimekkoja jne. niin 5 eurolla kävivät kaupaksi. Nämä olivat niin vähän aikaa myynnissä, että olisin ehkä voinut pyytää enemmänkin.

Takit myös kiinnostavat. Joku alussa sanoi, että rikkinäisiä ei kannata myydä. Meillä oli myynnissä todella siistin näköinen tyylikkään mallinen poikien tekninen takki (veden ja tuulenpitävä, hengittävä), uutena maksanut noin 100 euroa. Takissa oli kuitenkin vetoketju rikkoontunut. Minulla sitä ei ollut syytä ryhtyä vaihdattamaan, kun takki oli kuitenkin omalle lapselle käynyt liian pieneksi. Toisaalta olisi ollut sääli heittää pois, koska muuten aivan erinomainen vaate. Laitoin myyntiin eurolla maininnan kera, että vetoketju vaihdettava. Parissa päivässä myytiin.

Pehmolelut ostettiin lähes kaikki. Pienen jalkapallon kokoisesta Angry Birdsistä sain 3 euroa. Hevisaurushahmot myytiin á 1,50 e. Näistä olisi varmaan maksettu tuplastikin, jos olisin vain pyytänyt enemmän... Isot Ikean pehmolelut, kuten pötköpandat jne sain myytyä 1 - 1,50 e / kpl. Suurimman osan pehmoleluista myin hintaan 10 - 50 snt. Ihan siistejä toki olivat, olin pessyt ennen myyntiin vientiä ja monet olisivat käyneet uusista.

Kaiken kaikkiaan myin tavaraa nurkista 194 eurolla, josta vähennettiin pöytämaksu. Käteen jäi 154 euroa. Ihan mukava raha, ei siinä mitään. Itse olin samoista tavaroista maksanut uutena aikanaan arviolta 2000 - 3000 euroa. Osa oli tullut lahjoina.

En ole ennemmin ollut kirppari-ihmisiä, mutta hoksasin että ehkä niissä kannattaisi kuitenkin käydä. Nykyään on paljon samanlaisia myyjiä mitä itsekin olin: ostavat uutta ja hienoa kalliilla, luopuvat tavaroista pilkkahintaan ja kysyntä ei ole mitään valtavan suurta.

Jos tavaroista haluaa paremman hinnan, kohdennettu yleisö löytyy esim. Huutonetistä. Ei sielläkään kannata mitään törkeitä pyydellä, mutta ei nyt ole ihan niin senttikauppaa kuin vuokrapöydillä.