Huomasin juuri että minulla on ikenien yläpuolella iso turvonnut kohta. On ollut jonkun aikaa arka mutta nyt vasta huomasin selkeän turvotuksen.
Kommentit (10)
Oisko tulehtunut. Märkäpesäke? Miltä se tuntuu sormella? Punoittaako? Missä kunnossa sun hampaat yleensä on?
Jos siellä on märkää, voi se levitä verenkiertoon!! Seurauksena sepsis.
Apua, nyt pelottaa! On jonkun aikaa ollut arka hampaita pestessä. Nyt vasta huomasin että se on turvonnut.. Mutta se on aika kaukana hampaista, joten pitääkö mun nyt soittaa lääkärille vai hammaslääkärille? Ihan suun yläosassa poskihampaiden kohdalla. Hampaat kai ihan ok kunnossa, luulisin..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Apua, nyt pelottaa! On jonkun aikaa ollut arka hampaita pestessä. Nyt vasta huomasin että se on turvonnut.. Mutta se on aika kaukana hampaista, joten pitääkö mun nyt soittaa lääkärille vai hammaslääkärille? Ihan suun yläosassa poskihampaiden kohdalla. Hampaat kai ihan ok kunnossa, luulisin..
Ap
Minä menisin eka hammaslääkäriin. Itellä kokemus, et hampaan juuri oli tulehtunut ja se tuntui ihan nenän juuressa outona tuntemuksena, koska oli fisteli eli märkäpesäke. Hampaan juurethan on pitkät.
Mun lapsella oli tuollainen. Noin 6-vuotiaana.
Hammas oli hiljattain paikattu, mutta paikan alle oli jäänyt huonoa kohtaa ja tuli märkäpatti.
Mulla oli tuollainen vaalea paise alahampaissa sisäikenen kohdalla hammasjuuressa. Tuntui selkeästi kielelläkin. Pesin sen huolella, siis hampaat ja juuret siitä kohtaa. Meni itsestään pois parissa päivässä, muuten oisin mennyt lekuriin. Otin myös pari buranaa, ehkä oli jotain tulehdusta ja buranaa auttoivat.
Fisteli