Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollinen työttömyys ahdistaa

Vierailija
21.01.2025 |

Oon elänyt 35 vuotiaaksi asti, niin etten ole päivääkään ollu työtön. Varmasti on vanhempiakin tälläsiä olemassa.. mutta kyllä ahdistaa. Se on pelottavan lähellä olla mahdollista. Meillä on yt ja irtisanotaan porukkaa. Oon uusimmasta päästä oleva työntekijä ja muut puhuu että uudet pudotetaan pois. 

Asun pienessä muuttotappio kunnassa, omistus asunnossa. Josta en niin vaan pääse edes eroon, joten työpaikan haku tulee vaikeaksi. Täälä ei vaan ole yhtään mitään töitä. Ahdistaa, kun olen täälä jumissa. Voisin ihan hyvin muuttaa uuden työpaikan perässä muualle. Tuntuu että olen umpikujassa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa sitä on etukäteen ahdistua,sitäpaitsi ei se mahdollinen työttömyys mikään maailmanloppu ole.

Vierailija
2/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes!!! minä nautin kun jäät työttömäksi!! AAh !! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä selviät. Vaikuttaa että olet ahkera ja mukautumiskykyinen, valmis muuttamaan toiselle paikkakunnallekin työn perässä. Jos joudut yt aikana irtisanotuksi, sinulla on kuitenkin tuoretta työkokemusta taustalla ja yt on paras syy joutua irtisanotuksi. Versus heikko suorituminen. Pyydät todistuksen ja kysyt pomoa suosittelijaksi. Sitten etiäpäin. Jos sinua edes irtisanotaan.

Vierailija
4/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet töissä? 

Vierailija
5/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 21 vuotta työtön, ei mitään syytä ahdistua.

Vierailija
6/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat alaa esim. jollekin seuraavista niin ei työt lopu:

Hoitoalan ammatit lähäristä kätilöön

Lääkäri/eläinlääkäri

Opettaja

Henkilökohtainen avustaja tai hoiva apulainen

Puheterapeutti, toimintaterapeutti, psykoterapeutti

Poliisi

Vartija

Lomittaja/karjanhoitaja

Siivooja/laitoshuoltaja

No joo melkein kaikki yhteiskunnalle oleelliset alat. Työtä riittää.

Vierailija
7/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oota vaan kun joku päivä todella jäät työttömäksi. Sitten vasta ahdistaakin. Turha murehtia etukäteen jotain mikä saattaa tapahtua joskus tulevaisuudessa. Sen verran ehkä kannattaisi valmistautua että yrität kerätä itsellesi puskurirahastoa ja mietit miten toimit tilanteessa jos.

Miksi muuten olet ostanut asunnon muuttotappiokunnasta? Oletko kotoisin sieltä? Vuokra-asunnot on heikon talouden ja työllisyyden paikkakunnilla parempi vaihtoehto. Se varmasti lohduttaa että tuskin sulla on asunnosta paria kymppiä enempää lainaa. Pidä vapaa-ajanasuntona kun lähdet muualle työn perässä.

Vierailija
8/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmät ahdistuvat työttömyydestä tai muusta vastaavasta.

Jokaisella pitää olla sen suunnitelma A:n lisäksi suunnitelma B ja mahdollisesti C.

Viimeinen suunnitelma, yleensä C, on viimeinen vaihtoehto jolloin ei ole enää mitään menetettävää. 

Kyllä siis jokainen selviää, mutta se ei enää ole laillista.

Vierailija
9/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

C on minun tie

Vierailija
10/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin työttömäksi 44 vuotiaana ja olen nyt ollut 5 vuotta työtön. Tein 21 vuotta töitä putkeen ja aluksi ahdisti kun en saanut heti uutta työtä vaikka cv ni on täydellinen ja olin tehnyt aina töitä ja kuvittelin että saan viikossa uuden työn. Masentaa kun ei kukaan enää ole ottanut töihin vaikka olen hyvä työntekijä. En ole 20 vuoden aikana ollut kertaakaan sairaslomalla edes. Sekään ei merkkaa mitään että haluaa tehdä töitä ja on ahkera ja osaan kaikkea. Olin satamassa viimeiset 9 vuotta töissä.

Vierailija
11/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+10 vuotta työttömänä, harrastan työnhakua.

Vierailija
12/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko MEE TÖIHIN  huutelijoihin.

Vierailija
13/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset sä asunnosta eroon. Ja sulla on työhistoriaa, muilla ei ole virallisena. Ja pystyt muuttamaan. Onko sukulaisen apua. Ja lisäksi sulla on tekemistä vaikka olisit työtön tai sitten oman maun mukaan. Rahan puute voi olla pahin.

Vierailija
14/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat alaa esim. jollekin seuraavista niin ei työt lopu:

Hoitoalan ammatit lähäristä kätilöön

Lääkäri/eläinlääkäri

Opettaja

Henkilökohtainen avustaja tai hoiva apulainen

Puheterapeutti, toimintaterapeutti, psykoterapeutti

Poliisi

Vartija

Lomittaja/karjanhoitaja

Siivooja/laitoshuoltaja

No joo melkein kaikki yhteiskunnalle oleelliset alat. Työtä riittää.

Newwsflash: Alaa ei noin vain enää vaihdeta, noilla monilla aloilla on pitkä koulutus ja aikuiskoulutustahan meidän hallitus ei halua tukea enää millään tavalla eli mistä tulot vuodien opiskelun ajaksi?

Vierailija
15/15 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa katsoa, ettei tee työhakemukseen yhdyssanavirheitä samalla tavalla kuin tähän aloitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä