Voiko mies aidosti rakastua/rakastaa?
Minun on itse ihan älyttömän vaikea kuvitella kenenkään miehen näkevän minua siinä valossa missä itse kovasti ihastuneena tai rakastuneena sen kohteeni näen. Onko täm koko rakastumisominaisuus vain naisilla, vai voiko mieskin kokea samalla tavalla?
Kommentit (13)
Etkö ole koskaan tutustunut kirjaallisuuteen tai historiaan? Etkö ole nähnyt elokuvia tai käynyt teatterissa?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 22:55"]
Etkö ole koskaan tutustunut kirjaallisuuteen tai historiaan? Etkö ole nähnyt elokuvia tai käynyt teatterissa?
[/quote]
elokuvathan ne antaakin todenkuvaisen kuvan tosiaan.
Olen monesti miettinyt onko naisten puheet rakastumisesta vain epärehellisyyttä yleisöä kohtaan, eli omien laskelmoitujen mielihalujen romantisoimista vai naisen epärehellisyyttä itselleen, eli omien laskelmoitujen mielihalujen romantisointia itselleen. No joka tapauksessa uskon naisten laskelmoivan näitä asioita hieman vähemmän kuin miehet, koska jostain syystä introversio ja tieteellinen suhtautuminen tällaisiin asioihin on myrkyllisempää naisille kuin miehille.
Itse arvostan naiseutta, eli monissa nuorissa naisissa esiintyviä ominaisuuksia. En tiedä miksi yksi nainen olisi ylitse muiden, paitsi änkäämällä seuraani. Naiset eivät järjestä hurmausshowta ja yritä saada miestä nauramaan...vaan miehen pitää itse suggeroida itsensä niihin herkkiin fiiliksiin, vaikka oikeasti on vain valinnut vastaanottavimman naisen isosta ja tasapaksusta joukosta. Toki tällöin tämä nainen on erityinen olemalla miehen elämässä ja hyväksymällä miehen.
Kyllä minusta on silti kiva fiilistellä ja koska ihmiset ovat luonnostaan mustasukkaisia ja koska minulla on korkea moraali, miehinen vastuuntunto ja oma haluni jäljitellä näitä Disney-satuja tekoromantiikan vuoksi, niin tietysti sanoisin naiselle niitä asioita, mitä hän haluaisi kuulla, enkä ikinä pettäisi häntä. Kyse on siis minun päätöksestäni 'rakastua' tai ainakin rakastaa (siis olla uskollinen, sopivasti mustasukkainen ja hemmotteleva) tähän naiseen rationaalisin perustein, joista olen täysin tietoinen ja halliten tunteeni täysin. En tiedä vähentääkö tämä irrationaalisuuden puute tämän välittämisen arvoa jollakin tavalla, mutta niin se on.
-Mies 28v-
Voi todellakin mies kokea niin, ja toisaalta kaikki naiset eivät ole ollenkaan rakastuvaista tyyppiä. Minä (nainen) olen niitä jotka ei mitenkään huumaantuvasti rakastu, vain kaveruuden kautta hitaasti kiintyy, ja mieheni taas oli sellainen oikein palavasti rakastunut. Minusta sellainen rakastuminen vaikutti alkuun jopa jotenkin aivan pelottavalta, kun tuntui ettei se näe minua ollenkaan vaan jonkun ruusuisen unelmansa minusta. Minä taas alusta asti mietin häntä kriittisesti ja analyyttisesti, että onko tuo ihminen jonka kanssa haluan jatkaa.
No kyllä voi:) oma miesystäväni ainakin on korviaan myöten rakastunut minuun. Ja silloin kun vasta rakastui, niin oli kyllä niin kivaa. Mies näki silloin vain hyvät puoleni ja menin aina kaiken edelle. Vieläkin menen muiden asioiden edelle, mutta nykyään mies näkee vikani ja huonotkin puoleni..:) sanoo aina "no semmonen se mun rakas on" kun tulee jokin ei niin imarteleva puoleni esiin ja nauran että miten jaksaa minua välillä :) joka päivä kuulen, että olen maailman kaunein nainen niin sisäisesti kuin ulkoisestikin ja aina jaksaa kertoa että rakastaa:) ja kesken työpäivänkin saattaa laittaa viestiä, että ajattelee minua ja rakastaa. Jos tuo ei ole rakkautta tai rakastumista niin ei sitten mikään! Ja tunne on kyllä meillä molemmin puolinen:)
En usko. Jotenkin hankala jopa kuvitella miesten kirjoittamissa rakkauslauluissa heidän olevan tosissaan, itse en ole koskaan tavannut ketään, joka olisi ajatellut niin.
Ei voi. Kaikki miehet esim.pettää jos tilaisuus tulee, paitsi jos häpeää pientä munaansa, tai on impotenssia. Kuka rakastunut/rakastava ihminen tekee niin.??
Kyllä miehet rakastuu/rakastaa. Itseensä/itseään.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 23:17"]
Ei voi. Kaikki miehet esim.pettää jos tilaisuus tulee, paitsi jos häpeää pientä munaansa, tai on impotenssia. Kuka rakastunut/rakastava ihminen tekee niin.??
[/quote] Nuokin miehet pettäisivät, jos vain tietäisivät että naiset enkelimäisyydessään ihastelisivat pientä munaa ja impotenssia, eivätkä rakkaudessaan pitäisi niitä puutteina. Naisten pitäisi kertoa, miten he rakastavat impotenttia pikkumunaa, koska naisen rakkaus ei ole mistään lihanpalasta kiinni, toisin kuin pinnallisilla miehillä.
Varmasti voi rakastua, n. kahdeksi vuodeksi kuten nainenkin...mun on vain vaikea ajatella että sellainen ihminen on rakastunut, joka fantasioi muistakin naisista/miehistä, ehkä flirttaileekin jne, ja tätähän tekee kaikki sen ensihuuman jälkeen, ja sitä pidetään aivan normaalina (mitä se onkin). Rakkautta on varmasti olemassa, mutta onko se miehen ja naisen välinen romanttinen rakkaus mitään muuta kuin yhteinen sopimus, siitä en ole varma.
Ei voi, se on ihan tieteellisesti todistettukin. Ainoastaan naiset aivot kykenevät tuntemaan rakkautta.
miehet usein teeskentelevät kaikki tunteensa kiimaa lukuun ottamatta
ei