Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadulla, 37 on yhdeksän lasta (IL)

Vierailija
26.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/78117141-b6c8-4e7d-be9e-574b…

Saan ahdistuskohtauksen vaan tollaisten juttujen näkemisestä. Millä rahalla elätetään asiallisesti YHDEKSÄN lasta?? Mikä on miehen ammatti? Saako ruotsissa jokaisesta lapsesta extraa esim lapsilisää? Olen ihan kauhuissani aina näistä suurperhejutuista.

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mikä itseäni pelottaa: kuinka vanhemmat kykenevät vastaamaan jokaisen lapsen tarpeisiin. En usko, että äiti / isä heitä edes huomioi. Se on vain kylmä fakta, ettei ole aikaa. Suurten perheiden lapset tarvitsevat aikuisena terapiaa.

Tätä ajattelin itsekin. Jos lapsia on 9, on jo kotitöitä niin paljon ettei vuorokauteen jää kovin paljoa aikaa keskittyä rauhassa lapsiin. Ja kun sen ajan jakaa vielä yhdeksällä...

Ei vanhemman tarvitse jatkuvasti tuijottaa lapsiaan silmiin, mutta kyllä ainakin itse lapsena kaipasin ihan päivittäistä, kiireetöntä huomiota ja kuulluksi tulemisen tunnetta. Epäilen että sellainen toteutuu 11-henkisessä perheessä.

Vierailija
102/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kymmenes lapsi on tuloillaan. Johan se nuorin täyttikin viisi kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon tuo äiti nukkuu?

Vierailija
104/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista otetaan kuvia joka päivä. Kaikilla samanlaiset vaatteet päällä, tytöillä hiukset hienosti lettikampauksilla. Kaikki hymyilevät leveästi. Kaikki on täydellistä, ihanaa, iloista. Ihan sattumalta lapset aina valitsevat vaatteet toisten vaatteisiin täydellisesti sointuvat. Lapsia tuodaan ahkerasti esiin eri kanavilla. Olen eräässä foorumissa, jossa tätä täydellisyyttä esitellään joka päivä. En oikeen osaa pelkästään ihastella tätä

Allekirjoitan täysin kirjoituksesi. Seurataan varmasti samaa foorumia missä innokas isoäiti päivittäin postaa kuvia ja kalastelee instaseuraajia. Mitäköhän mieltä lapset ovat isompana?  Nokohta tulee vauva nro 10 joten postattavaa riittää.

Vierailija
105/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän teennäistä

Vierailija
106/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivutetaan Satulla.

Kun vien jonkin jutun Satu-nimiselle henkilölle, voinko sanoa vieväni sen Sadulle, vai Satulle?

Lähettäjä: 

Varpu-Liisa

Satu taipuu Sadun, Sadulle.

Etunimet taipuvat useinkin eri tavoin kuin vastaavat yleissanat (vrt. Aarre : Aarren), mutta Sadulle-taivutusta on perusteltu sillä, että nimen kaunis merkitys halutaan säilyttää taivutuksessakin tunnistettavana.

http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/sadulle-vai-sat…

Myös Satulla on muuten oikein kuten myös Sadulla ja olen oppinut tämän jo peruskoulun äidinkielen tunnilla. Eli turhaa viisastella, kun ei kuitenkaan tiedä.

Vierailija
107/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista otetaan kuvia joka päivä. Kaikilla samanlaiset vaatteet päällä, tytöillä hiukset hienosti lettikampauksilla. Kaikki hymyilevät leveästi. Kaikki on täydellistä, ihanaa, iloista. Ihan sattumalta lapset aina valitsevat vaatteet toisten vaatteisiin täydellisesti sointuvat. Lapsia tuodaan ahkerasti esiin eri kanavilla. Olen eräässä foorumissa, jossa tätä täydellisyyttä esitellään joka päivä. En oikeen osaa pelkästään ihastella tätä

Allekirjoitan täysin kirjoituksesi. Seurataan varmasti samaa foorumia missä innokas isoäiti päivittäin postaa kuvia ja kalastelee instaseuraajia. Mitäköhän mieltä lapset ovat isompana?  Nokohta tulee vauva nro 10 joten postattavaa riittää.

Mikä foorumi?

Vierailija
108/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogissaan kertoi aikoinaan, että miehensä ei oisi halunnut kahdeksatta lasta, ja hän oli aika yksin raskaudessaan. Mikä lie miehen pään kääntänyt, että nyt on jo 10. lapsi tuloillaan.

Vierailija
109/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on alle vuosi, kun Instaseuraajia oli 45 000, nyt niitä on jo 130 000. Tuohan nuo uudet vauvat aina sisltöä someenkin.

Vierailija
110/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurataan varmasti samaa foorumia missä innokas isoäiti päivittäin postaa kuvia ja kalastelee instaseuraajia.

Isoäiti on muutenkin hyvin innokas sekaantumaan perheen someen. Jos perheen äiti saa blogissaan negatiivista palautetta, ryntää isoäiti heti paikalle puolustamaan. Jotenkin hassua, ettei anna aikuisen ihmisen hoitaa asioitaan itse.

Vierailija
111/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän teennäistä

Onhan tuo aika amerikkalaisen oloista, vaikkeivät siellä asukaan.

Vierailija
112/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Tadulla, Redulla ja Veedillä?

Vierailija
113/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mikä itseäni pelottaa: kuinka vanhemmat kykenevät vastaamaan jokaisen lapsen tarpeisiin. En usko, että äiti / isä heitä edes huomioi. Se on vain kylmä fakta, ettei ole aikaa. Suurten perheiden lapset tarvitsevat aikuisena terapiaa.

Tätä ajattelin itsekin. Jos lapsia on 9, on jo kotitöitä niin paljon ettei vuorokauteen jää kovin paljoa aikaa keskittyä rauhassa lapsiin. Ja kun sen ajan jakaa vielä yhdeksällä...

Ei vanhemman tarvitse jatkuvasti tuijottaa lapsiaan silmiin, mutta kyllä ainakin itse lapsena kaipasin ihan päivittäistä, kiireetöntä huomiota ja kuulluksi tulemisen tunnetta. Epäilen että sellainen toteutuu 11-henkisessä perheessä.

Kyllä me varmaan lapsinakin olemme erilaisia. Minä taas en kaivannut yksilöllistä huomiota ja päivittäistä kuulluksi tulemisen tunnetta. Nautin itsekseni olemisesta ja omissa oloissani olemisesta. Pikemminkin ärsyynnyin siitä jokapäiväisestä hössötyksestä.

Parasta minusta oli, kun vanhemmat puuhasi omiaan ja itse sain olla rauhassa omien juttujeni kanssa. 

Meitä on neljä ja en ole terapiaa tarvinnut siksi, että en joka päivä ollut huomion keskipisteenä. 

Mutta siihen aikaan kai muutenkin vanhemmat eli omaa elämäänsä, eivätkä eläneet lapsilleen. 

Vierailija
114/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivutetaan Satulla.

Kun vien jonkin jutun Satu-nimiselle henkilölle, voinko sanoa vieväni sen Sadulle, vai Satulle?

Lähettäjä: 

Varpu-Liisa

Satu taipuu Sadun, Sadulle.

Etunimet taipuvat useinkin eri tavoin kuin vastaavat yleissanat (vrt. Aarre : Aarren), mutta Sadulle-taivutusta on perusteltu sillä, että nimen kaunis merkitys halutaan säilyttää taivutuksessakin tunnistettavana.

http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/sadulle-vai-sat…

Myös Satulla on muuten oikein kuten myös Sadulla ja olen oppinut tämän jo peruskoulun äidinkielen tunnilla. Eli turhaa viisastella, kun ei kuitenkaan tiedä.

Tiedossa on, mutta se on vaan niin tyhmän kuuloista. Sadulla sitä ja tätä...voi taivas.

Vierailija
115/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurataan varmasti samaa foorumia missä innokas isoäiti päivittäin postaa kuvia ja kalastelee instaseuraajia.

Isoäiti on muutenkin hyvin innokas sekaantumaan perheen someen. Jos perheen äiti saa blogissaan negatiivista palautetta, ryntää isoäiti heti paikalle puolustamaan. Jotenkin hassua, ettei anna aikuisen ihmisen hoitaa asioitaan itse.

En ole muita kanavia seurannut, kun tulee jo korvista ulos innokkaan mummun päivittäiset huomenet ja hehkutukset....huoh

Vierailija
116/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole muita kanavia seurannut, kun tulee jo korvista ulos innokkaan mummun päivittäiset huomenet ja hehkutukset....huoh

Innokas mummo on muuten sen Nykäsen "luottotoimittajan", Merilän, sisko. Somessa se joskus tuli ilmi.

Vierailija
117/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innokas mummo on muuten sen Nykäsen "luottotoimittajan", Merilän, sisko. Somessa se joskus tuli ilmi.

Tämän on täydellinen mummo itse useampaan kertaan kyseisellä foorumilla kertonut :D

Vierailija
118/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän on täydellinen mummo itse useampaan kertaan kyseisellä foorumilla kertonut :D

No niinpä tietysti :D En tiennyt kun en itse kyseistä foorumia lue, kun kukaan eisuostu kertomaan mistä foorumista kyse :(

Vierailija
119/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu on taas pieniinpäin :O

Vierailija
120/136 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään, tunsin kouluaikoina perheen jossa oli 14 lasta ja 15 tuloillaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän