Sheldon on oikeasti siedettävin mies The Big Bang Theoryssa
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Leonard on järkevin koko porukasta, vaikka kokikin hirveän lapsuuden. Olisi saanut haastaa äitinsä oikeuteen.
Leonardin äiti on kyllä aivan kammottava ihminen, mutta mä rakastan Christine Baranskia. Se tekee hyvän duunin hahmona. Myös Sheldonin äiti saa multa mojovat pisteet.
Sorry, harhauduin aiheesta....
monesti miettinyt, että kyllä mä Sheldonin kanssa toimeen tulisin hyvin. Se on kuitenkin suora. Se on harvinainen piirre ihmisessä ja arvostan näitä todella pitkälle.
Sarja on silleenkin hyvä, ettei kenestäkään tule mitään "oi, nami" - kiksejä.
Raj ja Leonard on samanlaisia naisen perässä vinkujia. Oma minä jää sen naisen miellyttämisen alle. Howard taas oli suht yritteliäs ja onnistuikin sitten Bernicen kanssa. Parhain kasvutarina tosiaan.
Stuart on tragikoominen. Hän on niin surkea, ettei edes lauma surkimuksia tykkää olla sen kanssa kuin pakosta. Hauska ja samalla niin voi eiiiii! - säälittävä. Kaveerata voisin helpostikin. Sillähän on mellevä sarjakuvakauppa.
Kahta asiaa mä en ole koskaan ymmärtänyt sarjassa: miksi ne mimmit aina tylyttää näiden miesten sarjakuva- ja peliharrastusta. Ehkä tää on taas tämmöisen sarjakuva- ja pelinörtin huutelua. ;)
Toisekseen Bernice ja Howard ei tunnu olevan koskaan tyytyväinen lapsiinsa. Etenkin rouva on koko ajan kiukkunen ja kärsimässä. Tosin Howard ei ole reipas perheenisä, joka tukisi vaimonsa äityyttä kunnolla. Aika paljonhan jää Bernicen (rajin ja stuartin) kontolle.
Sheldon on kuitenkin todella kaunisteltu hahmo, kun vertaa sitten oikeasti autistisiin / aspergereihin. Sheldon ei oikeasti olisi ollut lainkaan pidettävä hahmo, jos hän olisi laukonut totuuksia sillä tavalla kun yleisemmin autistiset tekevät ja varmasti olisi ollut vihatuin hahmo. Mutta hänenkin hahmo on tosiaan kaunisteltu, niin tottakai voisi kuvitella tulevansa hahmon kanssa toimeen, joka sanoo vaan ne hyväksyttävät asiat suoraan.
Kyllähän Sheldon laukoo sosiaalisen normin vastaisia asioita varsinkin tyttöystävälleen ja muillekin, mutta nämä ovat oppineet hyväksymään hänen outoutensa.
Outous? Tyyppihän on malliesimerkki narsistista. Etenkin englanninkielisillä keskustelufoorumeilla usein juttua asiasta.
Ei ole narsisti, vaan autistinen henkilö ja sen kyllä huomaa selkeästi. Sheldonilta puuttuu se sosiaalinen kyky, eikä välttämättä aina tajua / ymmärrä mitä on tehnyt väärin. Narsistinen kyllä tietää tälläiset asiat. Autistisen pitää ne opetella.
Mutta autistiset henkilöt voivat olla todella itsekkäitä tai käyttäytyä tavalla, mikä nähdään itsekeskeiseksi. Ei heillä kuitenkaan narsistin persoonallisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Leonard on järkevin koko porukasta, vaikka kokikin hirveän lapsuuden. Olisi saanut haastaa äitinsä oikeuteen.
Leonardin äiti on kyllä aivan kammottava ihminen, mutta mä rakastan Christine Baranskia. Se tekee hyvän duunin hahmona. Myös Sheldonin äiti saa multa mojovat pisteet.
Sorry, harhauduin aiheesta....
monesti miettinyt, että kyllä mä Sheldonin kanssa toimeen tulisin hyvin. Se on kuitenkin suora. Se on harvinainen piirre ihmisessä ja arvostan näitä todella pitkälle.
Sarja on silleenkin hyvä, ettei kenestäkään tule mitään "oi, nami" - kiksejä.
Raj ja Leonard on samanlaisia naisen perässä vinkujia. Oma minä jää sen naisen miellyttämisen alle. Howard taas oli suht yritteliäs ja onnistuikin sitten Bernicen kanssa. Parhain kasvutarina tosiaan.
Stuart on tragikoominen. Hän on niin surkea, ettei edes lauma surkimuksia tykkää olla sen kanssa kuin pakosta. Hauska ja samalla niin voi eiiiii! - säälittävä. Kaveerata voisin helpostikin. Sillähän on mellevä sarjakuvakauppa.
Kahta asiaa mä en ole koskaan ymmärtänyt sarjassa: miksi ne mimmit aina tylyttää näiden miesten sarjakuva- ja peliharrastusta. Ehkä tää on taas tämmöisen sarjakuva- ja pelinörtin huutelua. ;)
Toisekseen Bernice ja Howard ei tunnu olevan koskaan tyytyväinen lapsiinsa. Etenkin rouva on koko ajan kiukkunen ja kärsimässä. Tosin Howard ei ole reipas perheenisä, joka tukisi vaimonsa äityyttä kunnolla. Aika paljonhan jää Bernicen (rajin ja stuartin) kontolle.
Sheldon on kuitenkin todella kaunisteltu hahmo, kun vertaa sitten oikeasti autistisiin / aspergereihin. Sheldon ei oikeasti olisi ollut lainkaan pidettävä hahmo, jos hän olisi laukonut totuuksia sillä tavalla kun yleisemmin autistiset tekevät ja varmasti olisi ollut vihatuin hahmo. Mutta hänenkin hahmo on tosiaan kaunisteltu, niin tottakai voisi kuvitella tulevansa hahmon kanssa toimeen, joka sanoo vaan ne hyväksyttävät asiat suoraan.
Kyllähän Sheldon laukoo sosiaalisen normin vastaisia asioita varsinkin tyttöystävälleen ja muillekin, mutta nämä ovat oppineet hyväksymään hänen outoutensa.
Outous? Tyyppihän on malliesimerkki narsistista. Etenkin englanninkielisillä keskustelufoorumeilla usein juttua asiasta.
Jaa, no kyllä mä näen hänet autistina, en narsistina vaikka varmaan sellaisia piirteitä omaakin. Mä olin muuten pettynyt siitä, kuinka ”normaali” Sheldonista oli tehty viimesen jakson Nobel-juhlassa, kun yhtäkkiä tajusikin kiitellä ystäviään. Jotenkin se meni liiallisuuksiin mun mielestä.
Pyytääkö Sheldon koskaan oikeasti keneltäkään anteeksi? Kiittääkö Sheldon koskaan ketään aidosti? Minusta on hienoa, että joskus muut hahmot laittavat Sheldonille kampoihin, mutta lopulta päätyvät pyytämään anteeksi Sheldonilta. En ole kaikkia kausia nähnyt, joten en tiedä, onko Sheldon mitenkään inhimillinen, mutta aitoja anteeksipyyntöjä en ole koskaan häneltä nähnyt.
Kun oli oikeudessa kortittomasta ajamisesta, niin joutui putkaan loukattuaan tuomaria. Taipui pyytämään anteeksi kun ainut wc oli pisuaari putkan nurkassa :D
Olen ihmetellyt viimeisimpien kausien aikana sitä, että miten nämä hahmot ei ole IKINÄ töissä tai tee töitä, vaan aina puuhamassa jotain ihan turhaa/viettämässä vapaa-aikaa. Tuntuu että näiden elämä on 1% töitä ja 99% leikkimistä.
Makunsa kullakin... mun puolesta voisivat yrittää spinoffia esim Stuartilla ja Kripkellä.
Suosikkihahmo täytyy olla Sheldon, muutoinhan koko sarjaa ei edes olisi. Rajeshin hahmon kasvamiseen ei käsikirjoittajat viitsineet käyttää paukkuja. Rajeshin kohtalo oli loppujen lopuksi jäädä yksin, eikä muutenkaan löytänyt elämässään paikkaansa. Jopa Stuart sai elämänsä raiteilleen.
Olisi ollut mielenkiintoista ja hauskaakin, jos käsikirjoittajat olisi uskaltanut Rajesh.n kohdalla viedä homoseksuaalisuuden suuntaan enemmänkin. Nythän Rajesh.n viehtymisestä kaikkeen naisellisuuteen tehtiin vain vitsi, jonka varjolla naurettiin Rajesh.n kustannuksella.
Olin muutenkin viimeiseen kauteen todella pettynyt. Sarjasta oli tehty draamasarja ja hyvää draamaan taasen tarvii hyvät näyttelijät ja käsikirjoittajat. Siihen TBBT tekijät taasen eivät pysty.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt viimeisimpien kausien aikana sitä, että miten nämä hahmot ei ole IKINÄ töissä tai tee töitä, vaan aina puuhamassa jotain ihan turhaa/viettämässä vapaa-aikaa. Tuntuu että näiden elämä on 1% töitä ja 99% leikkimistä.
Tuskinpa Nobel tuli pelkästä leikkimisestä.
Melkein joka jaksossahan ne näytetään työpaikallaan Caltechissa ainakin ruokailemassa. Sheldon, Leonard ja Raj ovat tohtoreita, Howard insinööri.