Mistä löydätte mekkoja, joita voi käyttää töissä??
Itse törmään kaupoissa vain ranta-,bile- tai juhlakäyttöön sopiviin. Ongelmana on joko liian lyhyt helma, nilkkapituus tai yleisemmin täysi hihattomuus. Tai sitten materiaali on joko sifonkia tai ohutta trikoota.
Olen käynyt läpi ruotsalaiset ketjupuljut, veromodat, espritit ym. Siirrynkö suoraan Voglian asiakkaaksi löytääkseni kohtuullisen asiallisen mekon itselleni? Vai missä olette tehneet hyviä löytöjä?
Kommentit (19)
Hobby hallista tilannut tosi hienon mekon, joka istui päällä kuin valettu. Oli joustaaa materiaalia. H&m:stä löysin 15 eurola tosi kauniin sifonkisen sinisen mekon, tämänkin tilasin. Aleksi 13 jne. Kaikki on hihattomia, mutta pidän jakun tai neuletakin kanssa.
Itse ompelen. Klassinen malli, kunnollisia kankaita.
Sama ongelma. Ainoan töihin kelpaavan mekon löysin Halensilta. Se on sellainen polvipituinen safarityylinen paitamekko.
Gerry Weberillä on oikein hyviä "toimistomekkoja", samoin Marc Aurelilla. Molempia merkkejä löytyy esim. Stockmannilta (myös verkkokaupasta, jos tavarataloa ei löydy läheltä.)
Nansolla on ollut muutamia toimistokäytön sopivia malleja. Espritiltä löytää joskua ryhdikkäitä takkimekkoja. Näitä mä lähinnä käytän töissä.
Ulkomailta lähes kaikki, 2 on Stokkalta. Hihattomia mekkoja käytän ohuiden neuletakkien kanssa, toimistolla on niin kylmä ettei siellä kuitenkaan tarkene ilman pitkähihaista.
Tosin Promodin kietaisumekkoja saa Suomestakin, ne on ihan siistejä toimistoon vaikka ehkä jonkun mielestä turhan värikkäitä.
Jos asut pk seudulla niin Lauttasaaressa on Soaked in Luxuryn/Inn wearin outlet mistä saa kivoja mekkojakin.
Minulla on työkäytössä viisi Nanson mekkoa, ja ovat kyllä todella mukavia. Osa on talvikäytössä, sillä ovat paksua neulosta, ja osa sitten taas on ohutta trikoota ja soveltuvat hyvin kesään. Kuitenkin riippuu varmaan paljon työpaikan pukeutumiskoodista, että soveltuuko Nanson vaatteet töihin.. itse olen koulutusalalla toimistyössä, ja siellä on ok pukeutua värikkäästi. Mutta esim. asianajotoimistoon en kyllä Nansoja laittaisi ylleni.. ellei nyt sitten olisi joku musta mekko kyseessä.
Stockalta olen löytänyt melkein kaikki toimistomekkoni. Merkkeinä Esprit, Tiger of sweden, Gant, Sand... Yhden riittävän pitkän olen löytänyt Hennesiltä ja yhden muistaakseni Zarasta. Kaikki mekkoni ovat kyllä hihattomia mutta tykkään käyttää siinä päällä aina jakkua tai rennoimpina päivinä ehkä siistiä neuletakkia.
Minulla on useampi mekko toimistokäyttöön Zarasta.
miNä tykkään zaran vaatteista, mutta helmat ovat nykyään niin lyhyet. Olen 177 cm pitkä, näytän ihan bambilta niin lyhyissä helmoissa. Olen opettaja, enkä tykkää mennä esittelemään sääriäni parikymppisille pojille. Mistä te pitkät ostatte mekkonne?
Andiata. Sieltä löytyy laadukkaita mekkoja, hameita ja ylipäätään kaikkea tyylikkääseen pukeutumiseen.
French Connection, Calvin Klein, Hobbs, COS, Ted Baker, Banana Republic, & Other Stories...
Vanha ketju, mutta kai työpaikkakin vaikuttaa siihen millaisessa mekossa työtä voi tehdä. Minulla on kotitoimisto, ja teen työtäni Nanson ja Cuosin mekoissa.
Vierailija kirjoitti:
Stockmann
Outo bump
Vierailija kirjoitti:
Hobby hallista tilannut tosi hienon mekon, joka istui päällä kuin valettu. Oli joustaaa materiaalia. H&m:stä löysin 15 eurola tosi kauniin sifonkisen sinisen mekon, tämänkin tilasin. Aleksi 13 jne. Kaikki on hihattomia, mutta pidän jakun tai neuletakin kanssa.
Miten muuten joustavaa materiaalia oleva hihaton mekko voisi istua? Mutta millaista työtä sinä teet, jos sitä sifonkimekossa tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkäytössä viisi Nanson mekkoa, ja ovat kyllä todella mukavia. Osa on talvikäytössä, sillä ovat paksua neulosta, ja osa sitten taas on ohutta trikoota ja soveltuvat hyvin kesään. Kuitenkin riippuu varmaan paljon työpaikan pukeutumiskoodista, että soveltuuko Nanson vaatteet töihin.. itse olen koulutusalalla toimistyössä, ja siellä on ok pukeutua värikkäästi. Mutta esim. asianajotoimistoon en kyllä Nansoja laittaisi ylleni.. ellei nyt sitten olisi joku musta mekko kyseessä.
Tämä on niin makuasia. Toiset vannovat Nanson ja Marimekon nimiin, toiset, kuten minä, en kelpuuttaisi niitä edes kesämökille yöpaidoiksi. Jokainen siis tavallaan.
Zalandolta on tullut tilattua jo useampikin.