Juttuseuraa nuorista äideistä ja äitiyttä haaveilevista? :)
Olisi kiva löytää juttuseuraa jo nuorena äidiksi tulleilta ja niiltä jotka haaveilevat äitiydestä! Itse olen 18, ja vasta haaveiluvaiheessa :)
Kommentit (69)
Täällä ois 22v. mamma Kalajoelta!! :) tulin äidiksi 16-vuotiaana. esikoinen oli 1,5kk kun täytin 17v. toisen lapseni sain 19-vuotiaana ja neiti täyttääkin pian jo 3v. :) nyt odotan kolmatta lasta, laskettu 28.4.2014 :) mulla on ollu monenlaisia vaiheita elämäni - varsinkin äitinä oloni aikana :)
Kukkuu! Tännehän on tullut keskustelua, vaikka ite yritän välillä olla pois, että sais muutakin tehtyä :( Menny keväästä asti kaikki joutoaika täällä istumiseen...vaikka kouluunkin pitäs keskittyä :P
Minä vielä taistelen, että nakkaanko ehkäsyrenkaan pois millon..mies on selvästi lämmenny ja ei juurikaan laittanu vastaan kun kyselin ensi vuoden alku talvesta- keväästä! Nyt vaan oon mielessäni miettiny, että pitäiskö oottaa, että muutetaan takas kotikaupunkiin n.2015-2016..En kestä ajatusta, että olisin raskausajan melkein aika yksin ja äitiysloman...ja ajatus, että pieni 1v pitäis laittaa hoitoon voi sitten tuntua kamalalta! Mutta koulut pitäs saaha loppuun sitten..
Ahistaa ihan kauheesti tämä, kun tää vauvakuume on ollu mielessä nyt pinttymä eikä lähe pois vaikka kuinka järjellä yrittäis! Toisaalta eihän me sitä lasta tukiverkostolle tehtäis, vaan itsellemme. Silti sosiaaliset verkostot on tärkeitä!
Helpompaa ois vaan, että raskautuis "vahingossa"... ei tarttis ite olla se jolla on valtikka kädessä..voihan toki olla, että raskautumiseen menee aikaa, siksi ajattelin aloitus ajankohtaa kunnolla kesään-syksyyn..saattaisin ehkä saada opinnot loppuun keväällä 2015,,riippuen raskauden kulusta..MIKSI SUUNNITTELEN LIIKAA???
Vatipää: IHANAA!antakaa mennä vaan!!Teijän elämä kuulostaa tasapainoiselta! Olen kait nyt samassa tilanteessa kuin sinä muutama vuosi sitten-opintojen yms vuoksi lykkäminen! Ja tää on ihan perseestä suoraa sanottuna.
Labitz:Ihanaa! onneksi olkoon! Saat kevätvauvan <3 Miten raskaus sujunut?
Jos saan kysyä, ootko opiskellu äitiyden ohella/työskennelly? Miten on niiden sovittaminen yhteen onnistunnut?
Palataan :)!
Miten ketjun aloittajalla: iituliinulla menee? :)
Hei! Etsimme päähenkilöitä dokumentaariseen Yle TV2:n ohjelmaan. Painoitan jo heti alussa, että en etsi julkisuudenhakuisia näyttelijän alkuja enkä ns. esiintyjiä tai avustajia vaan tavallisia ihmisiä, joilla on oikea tarina oikeasta elämästä ja jotka haluavat ongelmiensa ratkaisussa apua. Jos siis olet 20-40-vuotias uudellamaalla asuva nainen ja löydät itsesi allaolevasta kuvauksesta, ota yhteyttä pikimmiten ratkaisucasting@gmail.com. Teemme YLE TV2:lle asiallista ja lämminhenkistä dokumentaarista reality-sarjaa. . Ohjelmaan kuvattavat henkilöt valitaan 2-4 viikkoa ennen kuvauksia, jotta voimme vastata nimenomaan akuutteihin ongelmiin. Osallistujille maksetaan palkkio ja he saavat henkilökohtaista valmennusta. Jos sinulle heti tuli mieleen itsesi tai joku läheisesi, laita viestiä os. rekry@itv.com
tulin ilmoittamaan että meidän poika syntyi 5.12.2013 klo 5.50 todella nopealla synnytyksellä, vedet meni kotona nukkuessa. Viikot oli 38+4, LA olisi ollut vasta eilen 15.12. 3530 g jA 47 cm :) kolme päivää oltiin sairaalassa nyt kotona jo toista viikkoa. Hyvin syö rintaa, ainoana ongelmana masuvaivat, koliikkitapaista itkua ja kipua varsinkin ilta-aikaan, toivottavasti helpottaisi pian.
tsemppiä muille odottajille ja kuumeilijoille :)
chellam ja poika 11 pv
Moikka!
Täälläpä kans yks 18 wee vauvakuumeilija :) Miehellä ikää 20 wee ja yhessä ollaan oltu reilu vuos. Pilsut jätetty noin kk sitte ja foolihappo myös alotettu noin kk sitte. Nyt innolla odottelen ekoja luomu menkkoja ja sen jälkeen pääsis yrittää :)
Toivotaan että vuosi 2014 toisi meille kaikille iloisia plussa tuulia!! :)
Moikka! kirjoittelinkin jo tuonne vauva 2014/2015 ketjuun. Elikkä täällä 18v nainen jolla 24v aviomies. Minulla sairaus joka vaikeuttaa raskautumista ja edetessään aiheuttaa hedelmättömyyttä, joten harkinnan ja lääkärin kanssa keskustelun jälkeen päätimme alkaa 2kk kuluttua yrittämään, kunhan kipujakso taas loppuisi.
Töttöröö, täältä pyyhältää 23-vuotias mammaksi haluava.
Haaveiltu on 2011-vuoden lopulta saakka, että voi kun voisi, ja nyt 5kk sitten jätin vaivihkaa hormonaalisen ehkäisyn ja 3kk sitten iskin hanskat tiskiin kaiken jahkailun kanssa. Ilmoitin miehelle siis että nyt loppuu jahkailu ja asian lykkääminen, koska ei tämä elämä tämän erikoisemmaksi muutu vaikka sen 5-10-15-vuotta odottaisikin. Ja vaikka arvelin että asiasta saisi puhua ja puhista pitkäänkin, mies oli heti hommassa mukana. <3 Ollaan kuljettu samoja polkuja jo ihan useampi vuosi, nyt 2-vuotta naimisissa ja omassa talossa.
Onko muut kokeneet tuota lykkäämistä ahdistavaksi? Minulla ei ole ollut näin hyvä olla vuosiin, kuin nyt kun vauvan on päätetty saavan tulla. Kun asiaa vaan lykkäsi, milloin opintojen ja iän takia jne. olo oli aina vähän sellainen harmitus. Oikein kiukutti välillä kun muilla oli niin kauniita lapsia ja ihania vauvamahoja - muttei mulla vaan.