Juttuseuraa nuorista äideistä ja äitiyttä haaveilevista? :)
Olisi kiva löytää juttuseuraa jo nuorena äidiksi tulleilta ja niiltä jotka haaveilevat äitiydestä! Itse olen 18, ja vasta haaveiluvaiheessa :)
Kommentit (69)
JES vihdoinki joku vastas!! Vaautsi :P meillä täällä about 3kk sitten jätetty pillerit.. kovasti ollaan ooteltu et tärppäis, kaikki ovikset käytetty hyväksi :D! Käytitkö sää pillereitä ennemmin ja kauanko? Ja kaua meni ku tärppäs? :)
Ap
Mulla oli pillerit käytössä muistaakseni n. 2 vuotta ja meillä tärppäs ekasta kierrosta pillereitten jättämisen jälkeen, mutta tosiaan voihan siinä kestää ennenku tärppää joten no panic :)
Oliko sulla kauan pilsut käytössä? Ei liikaa ressiä vaan nauttii elämästä ja seksistä ilman että siitä tulee puhdasta lapsitehtailua! Vaikka tiedän että se ei välttis oo niin helppoa kun on vauvakuume päällä ;)
Mulla on kamala vauvakuume :) Oon 19 vuotias ja seurustellut 2 vuotta, meillä on ollut aika myrskyisä suhde, mutta silti kumpikin ollaan vakavissamme. Ollaan muutaman kerran erottu, mutta palattu yhteen koska rakastetaan toisiamme. Nyt menee hyvin ja ollaan kumpikin tässä kahden vuoden aikana aikuistuttu ja opittu arvostamaa toisiamme paremmin. Kumpikin meistä on lapsirakkaita ja ollaan puhuttu useasti, että lapsia halutaan. Ollaan nyt puhuttu, että mitäs jos hommattais lapsi? Asutaan omakotitalossa maalla, muutamia eläimiä on. Mies on hyväpalkkaisessa työssä, rahaa on. Mulla ei ole muuta koulutusta kuin peruskoulu, kouluja oon käynyt mutta aina jättänyt kesken, koska en tiedä yhtään mikä ala ois se mun juttu. Muutamissa kahviloissa oon ollut töissä jne :)
Mitähän tässä pitäis tehdä? Odotellakko vielä vuosia vai ryhtyä tuumasta toimeen? Oishan se ihanaa ja tiedän kyllä, että lapsi vaatii aikaa ja uhrauksia jne. Olen saanut hoitaa paljon siskoni 1 vuotiasta lasta, joten tiedän kyllä, että se on rankkaakin. Ja sekin mietityttää, kun kellään mun ikäisellä kaverilla ei ole lapsia, että mitä ne tuumaavat tästä ja etenkin mitä vanhempani.. Ihanaa jos täältä vois saada nuorta näkökulmaa asiaan :)
Saneli, minkä ikänen sun mies on? :)
Mullakaan ei oo peruskoulun lisäks tutkintoa, oon kokeillu muutamaa alaa mut aina on jääny kesken. Aattelin hankkia itelleni koulutuksen kyllä sitten parin vuoden päästä vaikka tiedän, että opiskelu olis ollu helpompaa ennen lasta. Sitä kannattaa ainakin pohtia :)
Varmasti jos rupeais "järjellä" aatteleen niin kannattais odottaa vielä, aikuistua lisää ja hommata koulutus ja duuni, mutta toisaalta siihenkin saa sitten uppoomaan monta vuotta. Ja onko oikeesti millonkaan "oikea" aika hankkia lapsia, tai että mun mielestä äidiksi/vanhemmiksi kasvetaan sen lapsen kanssa sitten eikä ikä välttämättä kerro mitään siitä millanen vanhempi on :)
Ja tosiaan mun on paha sanoa mitään mielipidettä iästä kun en itsekään oo tän vanhempi tai paremmassa elämäntilanteessa ja itekin raskauduin aika yllättäin, mutta sen voin sanoo että raskautta en missään vaiheessa oo katunu ja uskon, että meistä tulee tosi hyvät vanhemmat :) Rankkaa varmasti tulee olemaan ja verottaahan lapsi sitten parisuhteesta ja omasta ajasta, mutta eiköhän se oo sen arvoista :)
Mulla oli 8lksta asti eli öö oisko 3 vuotta? Eiköhä se sieltä tuu joo :) itellä kans tuo, mitä muut ja varsinkin vanhemmat ajattelee? Mutta silti, pitää tehdä niinku sydän sanoo! Itellä ois vielä yks lukukausi amiksessa jälellä.. saa nähä mite käy :) KUKKURUKUU mitä sun vanhemmat sano asiasta? Ja kerrohan miten synnytys menee, ku sulla se aika kohta on :p
ap
Täällä 22v, äitiydestä haaveileva, useamman vuoden seurustellut. Lasta ei vielä kunnolla yritetty, mutta puhetta on ollut että yritetään. Monet asiat vaan jänskättää ja mietityttää, niin iso asia kuitenkin on. Silti haaveissa. :-)
Kiva että tänne vielä joku kirjottelee :) Jep, se on aika iso asia.
Mulla on ollut ny monta viikkoa sellanen tunne että jotai taas puuttuu.. aamulla ku herää nii ei oo mitään tekemistä, ei oo kelle laittaa aamupalaa tai syöttää tai mitään.
Aivan niinku täällä ois ollu jo kauan vauva ja nyt tuli tällane tunne??
Menkat myöhässä pari viikkoa mut testit näyttää negaa :(
Ei se raskaaksi tuleminen oo helppoa, täällä on kokeiltu 4 v.
Välistä itkettää ja sit jatketaan. Mun kumppani on melko pullero ja veikataan et se vois johtua siitäkin mut miten ihmeessä esim löytää hyvän keinon saada vauvan siemenet itämään ?
perus penetraatio ei vissiten onnistu hyvin tai jotian muuta hämärää.
täällä 23 v yksinhuoltaja. Täytyy myöntää että toisaalta ihanaa kuulla, että on muitakin jotka ovat haluavat nuorena tulla äidiksi niinkuin minäkin 19 vuotiaana halusin. Minulla on nyt 3 v poika ja 7 kuinen tyttö. Rankaa on ollut, etenkin yksinhuoltajana. En toivo sitä kenellekkään. Mutta onnelisuutta ja rakkautta on ollut myöskin. Joskus mietyttää vaan olisko sittenkin pitänyt ensin saada tutkinto ja vasta sen jälkeen saada lapsia? Olisi ainakin elämää helpottanut. Tänä vuonna pakko jatkaa keskeytynyttä opintoa, saa nähdä mitä siitäkin tulee kahden lapsen kanssa. Mutta me naiset löydätään jostain aina sitä voimaa. Toivotan kaikille onnea!
täällä vauvasta haaveileva 18v nainen oli ihana yö mieheni kanssa jos nytten tärppääs
Täällä 20-vuotias haavelilija, yritystä takana kohta vuosi. :) kaipaan juttelu seuraa. :)
Moikka :)
täälläkin 22v neitokainen joka haaveilee jo perheen perustamisesta. tietyt asiat silti äitiydessä askarruttaa.. :)
Tännehän on kertynyt porukkaa :) kertokaas lisää tilanteestanne niin saadaan jutunjuurta !
Heips! Täälä olis yks 20-v nainen, joka odottelee ensimmäistä lastaan. Viikoilla 8+2 mennään varhaisultran mukaan, eli la on 15.3. :)
Täälläkin elämää :D mä ajattelin, että tää ketju on ihan kuollut :) mutta siis.. Itse tosiaan olen 22 vuotias ja mieheni 24. Yhdessä ollaan oltu reilut 5 vuotta ja on pientä kuumeilua ilmassa ollut jo vuoden alusta alkaen. Itse olen aloittamassa korkeakoulututkinnon toista vuotta nyt syksyllä ja ei siis todellakaan ole mikään ihanteellinen aika miettiä äitiyttä :D silti asia on mielessä melko usein. Mies valmistuu nyt omasta tutkinnostaan ja työpaikkakin valmiina.. Kai sitä pitää vaan yrittää odottaa "oikeaa" hetkeä :)
Heippa!
Täällä 19-vuotias ja mieheni 26, meillä esikoinen kovassa yrityksessä (:.. Kauhea vauvakuume ollut jo pidemmän aikaa.. Nyt yk2 menossa ja toivon kovasti että ne menkat jää nyt tulematta :/
Meillä nyt yk 3 tai 4, vähän menny jo sekasi laskuissa :D tänään alko ovis ! tunsin sen :D turhaan testejä tehä.. eli peittoja heiluttelemaan :P en muista oonko tätä ketjua alottaessani jo kertonu itestäni mutta ite 18, ukko 21v ja kummallaki on vauvakuumetta :)
Olen 20-vuotias äiti 9kk vanhalle tytölle :)
EFFIINA,
Millainen elämäntilanne teillä muuten yleisesti ottaen on? Onko yritystä jo ollut? Samaa ikäluokkaa, siksi kiinnostunut :-)
Täällä yks, oon 19 (s.93) ja laskettu aika 7.7, viimosia viedään siis :)