Miksi naiset saavat peruukkiin tukea mutta miehet eivät?
Ymmärrän kyllä että se kalju sopii jokaiselle miehelle kuin lakki päähän, mutta naisille se kalju ei sovi yhdelleekkään ja tuottaa kovasti ulkonäköpaineita ja pahaa mieltä. Silti, missä on sukupuolien välinen tasa-arvo? Vuonna 2020?
Kommentit (37)
tottakai mieskin saa kun sanoo että haluaa maksusitoumuksen,mutta haluaako kukaan mies?
Kyllä mun mielestä se pitäisi miehillekin myöntää. En edes tiennyt, etteivät he saa siihen palveluseteliä. Itse kävin viime viikolla hankkimassa peruukin, kun tukka tulee pian lähtemään. Kyllä peruukki tulee olemaan osa mun pelastumista, ja saman soisin miehillekin, jos he kokevat tarvitsevansa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä se pitäisi miehillekin myöntää. En edes tiennyt, etteivät he saa siihen palveluseteliä. Itse kävin viime viikolla hankkimassa peruukin, kun tukka tulee pian lähtemään. Kyllä peruukki tulee olemaan osa mun pelastumista, ja saman soisin miehillekin, jos he kokevat tarvitsevansa sitä.
Mihin miehet tarvitsisi peruukkia? Monet kaljut miehet ovat komeita ja usein kalju sopii miehelle kuin miehelle kun on oikeanlainen mies kaljun alla. Esim Ben Zyskowicz, Urho Kekkonen, Riku Nieminen, Spede Pasanen, Hannu Karpo ja Jarmo Koski.
Ei sellaiselle ole tarvetta. Toisin kuin meillä naisilla niin miehillä ei ole ollenkaan ulkonäkö paineita, miehet tuskin edes välittävät omasta ulkonäöstään sillä omalla ulkonäöllä ei ole heille mitään merkitystä.
voi jeesus näitä vastauksia. varmaan sossun pitäisi maksaa naisille meikitkin?
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaiselle ole tarvetta. Toisin kuin meillä naisilla niin miehillä ei ole ollenkaan ulkonäkö paineita, miehet tuskin edes välittävät omasta ulkonäöstään sillä omalla ulkonäöllä ei ole heille mitään merkitystä.
Voi esim. joillekin nuorille miehille olla hiukset ihan yhtä tärkeät kuin naisillekin. Tukan lähteminen voi olla kova paikka ja syödä itsetuntoa.
Kai täällä on joku syöpähoidoissa käynyt mies, joka tietää asiasta?
Vaihda sukupuoli ja hanki syöpä niin sinäkin saat.
Kaikesta sitä voi olla kateellinen. Jumankauta..
Jos tuo pitää paikkansa niin mielestäni se on epäreilua. Kyllä monelle varsinkin pitkähiuksiselle miehet se oma tukka on osa identiteettiä ja sitä on ehkä vuosia kasvatettu.
Esimerkiksi veljelläni on aina ollut pitkät hiukset. Hän varmasti haluaisi peruukin.
En ole tälläisestä kuullutkaan, olen luullut, että syöpähoitojen ajaksi Kela korvaa 500€ peruukista, sukupuoleen katsomatta.
Voisko joku tulkata nyt sellaiselle joka ei elä sossun valtimolla koko ajan ja tunne kaikkia kuvioita? Peruukkeihin saa tukea??? Miksi ihmeessä?
Kyllä syöpähoidoista johtuvaan hiusten menetykseen saa mieskin peruukin. T. Lymfoomapotilasmies-90
Vierailija kirjoitti:
En ole tälläisestä kuullutkaan, olen luullut, että syöpähoitojen ajaksi Kela korvaa 500€ peruukista, sukupuoleen katsomatta.
Onkologi tai hoitaja kirjoittaa maksusitoumuksen. Arvo vaihtelee about 150€-450€.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku tulkata nyt sellaiselle joka ei elä sossun valtimolla koko ajan ja tunne kaikkia kuvioita? Peruukkeihin saa tukea??? Miksi ihmeessä?
Joidenkin syöpähoitojen sivuvaikutus on hiustenlähtö. Ei kannata kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini sai 150 euron maksusitoumuksen.
Kuka saa 500 euron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin syöpähoitojen sivuvaikutus on hiustenlähtö. Ei kannata kadehtia.
Niin mutta miksi pitää yhteiskunnan maksaa peruukki hoitojen ohella? Eikö se pointti ole että ihminen jäisi edes henkiin?
Olen samaa mieltä sen kanssa että miehetkin eivät tarvitse peruukkeja, sillä ei kaljuus ja hiustenlähtö aiheuta miehille samanlaista ulkonäköpainetta kuin naisille. Mutta olen jyrkästi eri mieltä juuri sen takia siitä että miesten tulisi saada myös tukea peruukkeihi.