Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savuton on hedelmällisempi

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva pidättelee hengitystään kohdussa samaan aikaan kun poltat. Ehkä vedät niin paljon sokeria etteivät ole siksi pienipainoisia. Kysyin miehen tupakoinnin vaikutuksista siittiöihin ja sitä kautta keskenmenoriskiin. Tupakoivat ihmiset haisevat erittäin pahalle! heti kun oma mies aloitti tupakkalakon hänen ominaistuoksunsa palautui ja aloin haluamaan häntä enemmän

Vierailija
2/16 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: naisten hedelmällisyydestä ja tupakasta.

Minulla kai stressaaminen ja terveysnipottaminen sitten aiheutti sen että oli vaikeaa tulla raskaaksi. Olin siis lopettanut tupakoinnin kun alettiin haaveilla perheenlisäyksestä. Kuitenkaan raskautuminen ei onnistunut savuttomana. Sitten ajattelin että ja paskanlatvat, kun ei näköjään raskautta tule kuitenkaan, niin mitä sitten jos poltan. Ja pamahdin sen siliän tien paksuksi. Kun lakkasin stressaamasta. Tupakka jäi plussan myötä pois heti. Mieli tekisi silloin tällöin, mutta omatunto ei salli. En ole niin itsekäs.

Tämä on oikein hyvä diili. Minä huolehdin sikiön terveydestä ja samalla minunkin terveyteni kohenee.

Miehen tupakointi voi heikentää hedelmällisyyttä, mutta pienipainoisuutta tuskin aiheuttaa. Jos siittiöiden laatu on huono, voi tietysti varhaisia keskenmenoja ilmetä miehen tupakointiin liittyen. Noiden varmaa syy-yhteyttä kuitenkaan yksilötasolla ei voida sanoa. Tupakoinnin lopettamisesta ei kuitenkaan ole mitään haittaakaan, joten miksipäs ei motivoitunut isäksi haluava suostuisi tupakointia lopettamaan. Pitäähän äidinkin se tehdä.

Onhan miehen hyvä jättää tupakointi jo siksikin ettei anna huonoa mallia lapsille, tai altista passiiviselle tupakoinnille. Vaikka lapsi ei hengittäisikään suoranaisesti tupakansavua, tupakoivien lapsilla korvatulehduskierteet ovat tutkimustiedon mukaan yleisempiä (reagointia hajuun?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siis ryhtyä tupakoimaan lisäehkäisyn vuoksi?

Vierailija
4/16 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vakuuttelu on kenties vain huonoa omaatuntoa ja selittelyä tupakoinnille. Totuushan on että tupakoinnin haittavaikutukset on tutkittu ja todistettu, se miten itse kukainenkin ne kestää on yksilöllistä. Olet ollut onekas.

Vierailija
5/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse lopetin tupakoinnin heti esikoisen plussatestin jälkeen. En koskaan voisi itse antaa itselleni anteeksi jos lapseni eivät voisi itse aikanaan saada lapsia minun raskauden aikaisen tupakointini vuoksi.. Tai lapsen kärsimys mahassa ylipäänsä kun sauhuttelisin omaan hyvänolontunteeseeni.    Lopullinen niitti tupakointiin tuli kuitenkin jo esikoisen synnyttyä ja jouduttuaan yli vuoden ikäisenä sairaalaan keuhkoputkentulehdukseen aiheuttamien hengitysvaikeuksien vuoksi. Lääkäri kirjoitti epikriisiin että lapseni astmariskiä lisää ruoka-aineallergia, kissa ja äidin tupakointi. Ja raskauden jälkeinen tupakointi oli siis noin kerran viikossa pihalla tapahtuvaa ,jonka jälkeen vaihdoin vaatteet ja kävin suihkussa.. Miettikää nyt hyvät ihmiset lastenne terveyttä ja tehkää sitten päätös vieläkö haluatte polttaa.. Haluatteko lapsellenne kenties astman, keuhkoputkentulehduksia, korvatulehduksia,lapsettomuutta aikuisiällä tms.? 

Vierailija
6/16 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tupakoiva on yleensä villimpi!

Vierailija
7/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

p

Vierailija
8/16 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupakoiva on aina dorkampi!

Oikeasti, tupakoivat luuseriäidit altistavat sikiönsä vakaville terveyshaitoille ja syntynyt lapsi kärsii näistä pahiten 20 ensimmäistä elinvuottaan.

Kaikki tuki lopettamista yrittäville. Nämä raskaana olevat polttavat menevät samaan kastiin alkoa ja muitapäihteitä nauttiviin...

Vierailija
9/16 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tupakoivanakin saanut yli neljäkiloisia. Olipa siis onni, että poltin. Olen raskautunut Mirenankin kanssa, niin mitä se olis muuten ollenkaan ollut.

t:  nyt jo lopettanut

Vierailija
10/16 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiva on tuplasti coolimpi ja sosiaalisempi kuin epäpolttavat.

Vierailija
11/16 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos varoituksesta.

Vierailija
12/16 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se nyt coolimpaa kun lapsi vääntelehtii kohdussa avuttomana kun äidin on pakko saada se rööki. Hävetkää.

Vierailija
13/16 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan muksua mulla sitten olisi jos en polttaisi... keskenmenoja ei yhtään, eikä alipainoisia...

t. 5 muksun äiti

Vierailija
14/16 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lapsen painoon vetoaminen on aivan idioottimaista, kukapa ei mielummin puskis pintä, kuin yli nelikiloista lasta?

15/16 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointi on typerintä, mihin oon ikinä lähteny

Vierailija
16/16 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaako miehen tupakointi lapsen pienipainoisuutta ja mahdollista keskenmenoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä