Onko se nyt niiiin kauheaa jos vauva vierastaa?
Mulla on 8 kk ikäinen tyttö joka on alkanut vierastaan..Anopin suusta kuultua on se että voi voi kun toi meidän KerttuLottaInkeri niin vierastaa,sinun pitäisi enemmän antaa sitä yökylään meille ja käydä sen kanssa enemmän kylissä....ÖÖh,no me käydään kylässä,meillä käy vieraita yms..ja mun mielestä tuon ikäisen ei nyt niin kauheesti kuulu vielä yökyläillä..
Kaiken huipentuma oli ku olimme anoppilan mökillä ja siellä oli vauvalle outoja sukulaisia joita ei siis vielä ole edes tavannut..siitäkin aanoppi repi riemun irti kun vauva vierasti..Onko se nyt sit mun oma vika että hän vierastaa???
Kommentit (15)
Minun anoppi otti jotenkin henkilökohtaisesti sen että lapsi vierasti häntä. Varmaan oli syyllisyys siitä kun näkivät lasta niin harvoin.
Vierastaminen on normaali kehitysvaihe joka menee aikanaan ohi. Sitä ei tarvitse hoitaa yökyläilyllä, elää vaan normaalia elämää.
Sehän on suorastaan toivottavaa ja kertoo siitä, että kiintymyssuhde on muodostunut.
Fiksu lapsi vierastaa, osaa erotta vieraat tutuista.
Huonompi juttu on, jos lapsi ei opi erottamaan omia vieraista, vaan on lähdössä kaikkien matkaan kuten lastenkotilapset.
Vierastus kuuluu kehitykseen. Meillä vauva vierasti 3-kuisena ja 6-kuisena, nyt 9kk ja satunnaisesti vierastaa erityisesti parrakkaita miehiä. Oli aika rasittavaa erityisesti tuo 3kk vierastus, kun ei voitu käydä edes kylässä, kun kaikki vieraat ihmiset aiheutti hysteeristä huutoa. Eipä sitä onneksi kauaa kestänytkään.
Ei. Lapset on yksilöitä, toiset reagoi voimakkaammin ja toiset hillitymmin. Meillä kolme lasta, joista 2 vanhempaa vierasti paljon, tytölle ei kelvannut kukaan muu kuin äiti. Vieraita ei voinut edes katsoa, itku tuli heti.
Kuopus on ihan erilainen. Ei vierasta juuri lainkaan. Hymyilee kaikille. Ihan samoin on kaikki kolme "kasvatettu".
Joo yritän kertoa myös sitä itselleni että se on ihan nomaalia ja kuuluu kehtiykseen mutta nää anopin kommentit saa mut epäilemään välillä itteeni että oonko sit jotain tehnyt väärin :/ ja mulla on siis ennestäänki lapsi,nyt 3 v eikä hän näin voimakkaasti vierastanut ja tästäkin saan kuulla,ei PerttiAntero näääin paljon vierastanut....-ap-
meillä vauvat ovat alkaneet vierastaa 4kk ja toisen kanssa olin paljon kotona ja vieraita kävi, mutta hoitoon en antanut muille kuin isälle, eli jos kävin kaupassa tms.
toinen lapsi reissaa heti kerhoissa, on ollut mummilla kun hammaslääkärissä kävin yms. enenemmän ja silti vierastaa.
kyllä se anoppiin tottuu nopeammin jos käyt usein siis joka viikko ainakin.
Näin minunkin anoppini aina jaksaa voivotella. Itse olen myös huomannut että vauvani vierastaminen ei ole yhteydessä siihen kuinka usein ketäkin tapaamme, esim anoppia vauvani vierastaa lähes joka kerta tavatessamme parin viikon välein, mutta esim harvemmin tavattavia ihmisiä taas ei. Johtuneeko sitten siitä että en ole kovin läheinen anopin kanssa enkä osaa hänen seurassaan rentoutua.
Älä yhtään välitä anopin tai muiden puheista. Vauvat vierastavat suunnilleen 8 kk:n iästä alkaen ja uudelleen myöhemmin. Normaalia kehitystä.
Myöhemmin huomaat, miten turhaa oli piitata anopin höyryämisestä. Iloitse vain vauvastasi ja anna pienen vierastaa rauhassa.
Me nähdään anopin kanssa ainakin 1-2 kertaa viikossa että ei siitä pitäisi olla kiinni...tää meidän pieni nyt vaan on pikkasen äitin tyttö..nielkööt muut sen :) ja kiitos kaikille :) -ap-
Silloin kuin anoppisi kasvatti omia lapsiaan, hän teki sen eri tiedoilla mitä nykypäivänä on olemassa. Tuskin silloin puhuttiin lapsen kehitysvaiheista samalla tavalla kuin nykyään. Oma anoppini vierastaa myös jotain nykyajan asioita, kuten pidempää imetystä kuin sen kuukauden -pari kuukautta.. Silloin lapsille suositettiin pulloa mielummin kuin rintaa monessa piirissä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 21:59"]
Silloin kuin anoppisi kasvatti omia lapsiaan, hän teki sen eri tiedoilla mitä nykypäivänä on olemassa. Tuskin silloin puhuttiin lapsen kehitysvaiheista samalla tavalla kuin nykyään. Oma anoppini vierastaa myös jotain nykyajan asioita, kuten pidempää imetystä kuin sen kuukauden -pari kuukautta.. Silloin lapsille suositettiin pulloa mielummin kuin rintaa monessa piirissä.
[/quote]
Joo siihen aikaan on ollut vähän eri meininki :) Mutta kun kaikki pitäisi tehdä "Sillain tehtiin kun mulla oli pieniä"- tyyliin....:) -ap-
9 jatkaa. niin oikeastaan meidän esikoinen vierasti äitiäni ekat 2v. ja muutenkin saman tyylisiä ihmisiä kuin äitini. tällä hetkellä mummu on kyllä jo paras =)