Tästä pyöräilevästä raivopäästä pitäisi tehdä itsestään rikosilmoitus.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7708f126-8ae4-4ca7-88f5-4495873adcb8
Yrittää hakemalla hakea vaaratilanteita ja aihetta päästä raivoamaan muille.
Tuossakin videolla polkee, kuin heikkopää hikisissä trikoopöksyissään, ehtiäkseen samaan aikaan risteykseen auton kanssa.
Kommentit (228)
Absurdi tapaus, taitaapi olla silakka :)
Miksi pyöräilijän 25 km/h tilannenopeus on liian suuri mutta autoilijan 25 km/h tilannenopeus on Ok ja hyväksyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös autoilija väistä tuossa tilanteessa ainoastaan silloin kun pyörää talutetaan?
Mihin lakipykälään tietämyksesi perustuu?
Moni on sanonut noin kun oon ollut kyydissä. Et vaan sellaisia väistetään jotka taluttaa :D Mutta olen siis tuo jolla ei ole korttia, että....
Autoilijalla (ja muulla ajorataa pitkin ajoneuvoa kuljettavalla) on väistämisvelvollisuus pyörätieltä ajoradalle ajavaa pyöräilijää kohtaan
• kääntyessään sille tielle, jota pyöräilijä aikoo ylittää.
• kun väistämisvelvollisuus on liikennemerkillä osoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisi ensin itse noudattamaan liikennesääntöjä (oikea tilannenopeus) ennen kuin alkaa opettamaan muita...
Tuolloinhan kaikkien autoilijoiden tulisi jäädä kotiin kun eivät osaa päästää jalankulkijoita suojatien yli
Jos hakemalla hakee konfliktia niin epäilemättä tulee sen ennemmin tai myöhemmin saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyöräilijän 25 km/h tilannenopeus on liian suuri mutta autoilijan 25 km/h tilannenopeus on Ok ja hyväksyttävää?
Kumpikaan videoiden autoista ei aja 25 km/h noissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos hakemalla hakee konfliktia niin epäilemättä tulee sen ennemmin tai myöhemmin saamaan.
Liikennesääntöjen noudattaminen on konfliktin hakemista?
Dracula-naurua kyseiselle pyöräilijälle. Siimakäsi heikko-peikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös autoilija väistä tuossa tilanteessa ainoastaan silloin kun pyörää talutetaan?
Moni on sanonut noin kun oon ollut kyydissä. Et vaan sellaisia väistetään jotka taluttaa :D Mutta olen siis tuo jolla ei ole korttia, että....
Niinhän se onkin, jos pyöräilijä ylittää tavallisen ajoradan. Tilanne kuitenkin taisi olla kiertoliittymästä, jossa autoilijan kuuluu väistää kevyttä liikennettä sekä kiertoliittymään tullessa että poistuessa. Toinen, jossa autoilija väistää on väistämisvelvollisuutta osoittava liikennemerkki. Näihin tuli kesäkuussa uusi, vähän suojatiemerkin kaltainen, jossa on pyöräilijän kuva. Kolmas tilanne, jossa autoilija väistää, on, kun auto kääntyy suoraan ajavan pyöräilijän (kevyen liikenteen) eteen.
Tuollainen räyhääminen vähentää rankasti pyöräilijän uskottavuutta. Asian voisi kenties ilmaista toisinkin.
Eiköhän luonnonvalinta hoida tämän aasin pois liikenteestä ennemmin tai myöhemmin.
Aivan turha väittää että tuollainen jörjetön kaahailu kuuluisi kaupunkialueelle.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201808082201120676
”Tilannenopeus koskee myös pyöräilijää”
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen räyhääminen vähentää rankasti pyöräilijän uskottavuutta. Asian voisi kenties ilmaista toisinkin.
Räyhääminen? En nähny sellaista osiota jossa olisi räyhätty. Eikä vaatetus suojaa liikenteessä koska minäkin mummopyörineni väistän jatkuvasti autoja joiden kuuluisi väistää. Eikä sekään mitään, mutta tuolla pyöräilee myös lapsia. Autoilijat ei välitä kun ei heidän tarvitse. Edelleen asenne on se että väistät jottet jää alle.
Tuossahan auto on jo risteysalueella kun pyöräilijä on vielä kymmenien metrien päässä.
Hommannut kameran niin nyt koittaa saada tilanteita nauhalle. Tuossahan auto on jo risteysalueella. Pyörä ajaa päälle. Auton on pakko ajaa pyörätien päälle nähdäkseen risteävää liikennettä.
Hoitoon tuo fillaripelle kuuluisi.
Pallit on tainnut jo surkastua pois tältä sukkahoususankarilta.
Kyttäillyt jossain puskan takana sopivaa tilaisuutta. Montakohan kertaa joutui vetämään, että sai ensimmäisen väijytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että ajokortti saadaan näköjään nykyään arvalla, kun tuollaisia kommentteja sanotaan.
Se on nääs halpa hinta se klommonen pelti, mut rotvallin helmaa kolahtanut pää ei. Ei oo murtunut varvaskaan kiva. Ei se klommonen peltikä kiva oo nääs. Maksaaa. Semmoista Tampereella. Hämeessä tapahtuu.