Onko naisen aloitteellisuus siis tuhoon tuomittua?
Onko todella niin, että mies menettää ennen pitkää mielenkiintonsa jos nainen on ollut suhteen alussa aloitteellinen? Tuolla toisessa ketjussa joku sanoi, että miehiä ei kiinnosta liian helpot naiset, koska ” laatunaista pitää saada jahdata”. Ja että olemalla aloitteellinen saa kyllä miehen, mutta sitä ei saa pidettyä. Pelkään tehneeni paljon virheitä. Pitäisikö minun alkaa hankalammaksi ja pelaamaan kaikenlaisia kissa ja hiiri -leikkejä? Loogisesti kun ajattelee, ei ikinä tietenkään kannattaisi olla aloitteen tekijä, koska silloin ei saa tietää olisko se toinen osapuoli ikinä lähestynyt oma-alotteisesti.
Kommentit (63)
Itse lähdin kokeilemaan aikanaan sitä, etten tee aloitetta ja saman tien ilmestyi oikea mies joka jaksoi jahdata. Enkä ole mieltäni muuttanut. Kaikki kuulemani tarinat vain vahvistavat tätä. Älä tee aloitetta, MUTTA suhtaudu positiivisesti miehiin ja hymyile. THAT is it.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Voit olla aloitteellinen tai olla olematta. Pääasiahan on se, millaisiin tyyppeihin viehätyt. Voit odottaa miehen aloitteita ja huolia sen, joka tulee ehdottelemaan tai ottaa sen, joka sinua kiinnostaa.
Pääasia on kyllä se, että mieskin on viehättynyt siitä aloitteellisesta naisesta. Ei sitä muuten "oteta".
Enpä tiiä... Tuntuu että jos molemmat ovat kiinnostuneita, niin on jälkikäteen vähän vaikea sanoa kuka sen aloitteen teki.
Joka kerta kun olen tehnyt aloitteen niin ei ole ikinä hyvää seurannut. Mieluummin pidän yllä perinteisiä sukupuolirooleja, ihan sama mitä joku muu tekee tai on mieltä.
Yksi lysti, kuka aloitteen tekee. Pääasia että joku tekee jos kumpikin on kiinnostunut. Sen jälkeen se on vuoropuhelua kuitenkin tai ei tule mitään.
Omalla kohdallani nainen on aina tehnyt selkeän aloitteen kaikissa ihmissuhteissa, joista on mitään kehkeytynyt. Lisäksi sellaisessakin tapauksessa, kun ei tapahtunut mitään. Omat aloitteeni ovat olleet 100% failure. Nainen jotenkin kai tunnistaa paremmin molemminpuolisen kiinnostuksen. Niin ja turha lätistä jostain muutamasta vuodesta, avioon ja lapsia hankkimaan päädyttiin, suhde kesti kolmatta kymmentä vuotta, kun nainen lähetti mulle rakkauskirjeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Voit olla aloitteellinen tai olla olematta. Pääasiahan on se, millaisiin tyyppeihin viehätyt. Voit odottaa miehen aloitteita ja huolia sen, joka tulee ehdottelemaan tai ottaa sen, joka sinua kiinnostaa.
Pääasia on kyllä se, että mieskin on viehättynyt siitä aloitteellisesta naisesta. Ei sitä muuten "oteta".
Itsekin ihmettelin tuota lausuntoa. Ei niitä miehiä niin vaan oteta, ihan kuin kukkia poiminnasta puhuttaisi. Jos miestä ei kiinnosta niin ei se tartu mukaan.
Suomessa on paljon feminiinisiä ja heikkoitsetuntoisia miehiä, jotka haluavat, että naiset hoitavat myös sen iskemispuolen. Mutta usein mies ei arvosta sitä, minkä saa liian helposti. Jos olet itse jahtaamassa miehiä, on suurempi riski joutua tekemisiin sellaisen miehen kanssa, joka ei sinua arvosta ja joka ei muutenkaan ole sinulle sopiva kumppani.
Aloitekyvytön mies on todennäköisesti myös suhteessa flegmaattisempi. Kannattaa miettiä, haluatko olla aina se, joka vie kaikkea eteenpäin.
Voit naisena antaa miehelle viestin kiinnostuksesta katseella ja hymyllä, olemalla lämpimän oloinen. Näin mies tajuaa lähestyä, jos orastavaa kiinnostusta on ilmassa.
Miehet ovat sellaisia, että ottavat kyllä vastaan, jos jotain tarjotaan (koskee siis naisia ja sek siä), mutta se ei vielä ole merkki aidosta kiinnostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ehkä sekoittuu kaksi eri keskustelua. Puhutaanko siitä, kuinka nopeasti nainen haluaa mennä sänkyyn vai kuinka nopeasti haluaa sitoutua. Kysyn tätä siksi, että itse en ole kovin nopeasti sänkyyn lämpenevä, mutta kyllä aloitteellinen ja määrätietoinen sitoutumisen osalta. Nuorena uuden poikaystävän kanssa vasta 4 viikon jälkeen olin valmis sänkyyn. Minä olin eka kuukausina useammin se, joka otti yhteyttä ja sainkin kuulla, että olin siinä suhteessa ”liian helppo” (tuosta sänkyosuudesta huolimatta). No, siitä päästiin yli ja juhlittin juuri 20-vuotishääpäivää.
"Vasta" 4 viikon? :D Tossa vaiheessahan hädin tuskin vielä tunnetaan toista kunnolla? Mikähän on sitten yleinen aika mennä sänkyyn jos kerran kuukausi on muka pitkä aika....
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiiä... Tuntuu että jos molemmat ovat kiinnostuneita, niin on jälkikäteen vähän vaikea sanoa kuka sen aloitteen teki.
Nainen ilmaisee olemuksellaan, että saa lähestyä (hymy, katsekontakti, ennen muinoin esim. nenäliinan pudottaminen "vahingossa" miehen eteen). Mies lähestyy naista ja tekee varsinaisen aloitteen. Leikkiä, peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ehkä sekoittuu kaksi eri keskustelua. Puhutaanko siitä, kuinka nopeasti nainen haluaa mennä sänkyyn vai kuinka nopeasti haluaa sitoutua. Kysyn tätä siksi, että itse en ole kovin nopeasti sänkyyn lämpenevä, mutta kyllä aloitteellinen ja määrätietoinen sitoutumisen osalta. Nuorena uuden poikaystävän kanssa vasta 4 viikon jälkeen olin valmis sänkyyn. Minä olin eka kuukausina useammin se, joka otti yhteyttä ja sainkin kuulla, että olin siinä suhteessa ”liian helppo” (tuosta sänkyosuudesta huolimatta). No, siitä päästiin yli ja juhlittin juuri 20-vuotishääpäivää.
Eiih, taas yksi nainen joka määrittelee ihmisarvonsa sänkyyn menemättömyyden kautta... Elämme vuotta 2020!!
Eikä tässäkään ajassa jakorassioita ota kukaan valinnanvaraa omaava mies vakavasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiih, taas yksi nainen joka määrittelee ihmisarvonsa sänkyyn menemättömyyden kautta... Elämme vuotta 2020!!
Miten se vuosiluku siihen vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon feminiinisiä ja heikkoitsetuntoisia miehiä, jotka haluavat, että naiset hoitavat myös sen iskemispuolen. Mutta usein mies ei arvosta sitä, minkä saa liian helposti. Jos olet itse jahtaamassa miehiä, on suurempi riski joutua tekemisiin sellaisen miehen kanssa, joka ei sinua arvosta ja joka ei muutenkaan ole sinulle sopiva kumppani.
Aloitekyvytön mies on todennäköisesti myös suhteessa flegmaattisempi. Kannattaa miettiä, haluatko olla aina se, joka vie kaikkea eteenpäin.
Voit naisena antaa miehelle viestin kiinnostuksesta katseella ja hymyllä, olemalla lämpimän oloinen. Näin mies tajuaa lähestyä, jos orastavaa kiinnostusta on ilmassa.
Miehet ovat sellaisia, että ottavat kyllä vastaan, jos jotain tarjotaan (koskee siis naisia ja sek siä), mutta se ei vielä ole merkki aidosta kiinnostuksesta.
Niin ja jahtaajat ovat jahtaajia siten vastakin. Kannattaako sellaista hakkia vaivoikseen, joka säntää seuraavan haasteen perään silmän välttäessä? Aloitekyvytön nahjus pysyy tallessa kuin herran kukkarossa, kun sen on kerrankin joku kiinnostava napannut. Eikä muuten ole suhteessa flegmaattinen. Ne saalistajahäntäheikit sen sijaan menettävät kiinnostuksensa kotiluolan "varmaan saantiin" kun kadut vilisee nuorta lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kannata juosta miesten tai ratikoiden perässä. Aina 5 minuutin päästä tulee jostain seuraava. Tätä viisautta olen harjoittanut koko elämäni. Miehet rakastaa sitä et ne voi jahdata. Sänkyyn sen sijaan menen heti kun itseäni huvittaa, koska haluan seksisuhteita. Tällä hetkellä harrastan kakskymppisiä, itse olen keski-ikäinen. Antakaa naiset miesten tehdä työt teidän valoittamuseksi, ne tykkää siitä. Ainut ongelma minulla, että miehet haluavat kanssani parisuhteeseen tai lapsen yms, ja minä en halua ketään kuin seksiin. Pitää sitten koko ajan vaihtaa kumppania, onneksi iskijöitä riittää. Erityisesti komeita kakskymppisiä alfoja.
Totta kai ne sinun kimpussasi pyörii kun sinulta saa seksiä helpommin kuin oman ikäisiltä eikä tarvitse pelätä sitoutumista tai muuta sen kummempaa. Käyhän kaupassakin alekorien kimpussa kova kuhina, muttei se sitä tarkoita että se tavara olisi siellä parempaa. Kysypä vaikka anonyyminä joltain nuorten miesten palstalta niin saat kuulla totuuden. Ei kukaan parikymppinen alfa halua vaimokseen keski-ikäistä puumaa. Jos tämä on se mitä haluat niin hyvä, ja tällaisen kuvan sain sinun tekstistäsi joten asia on varmaan sinulle ok. Minulle ei olisi ja itse tuntisin itseni hyväksikäytetyksi koska kaipaan ihmissuhteiltani syvyyttä ja kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuntuu että Suomessa naisen pitäisi tehdä kaikki tasa-arvon varjolla. Joo, en ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, juuri näin se menee. Nyt vain jäät kotiisi spämmäämään vauvapalstalle ja odottamaan että elämäsi mies ehkä tulee joskus pimpottamaan ja tekemään aloitteen. Hyvää loppuelämää.
Hei kiitti kovasti antoisasta panoksestasi tähän keskusteluun.
Olen tähän saakka ollut hyvinkin aloitteellinen, mutta minusta on alkanut tuntua siltä, että se ehkä onkin virhe. Ehkä miehet ei tosiaan arvosta naisen aloitteellisuutta, vaan vaikutelmaksi tulee se, että nainen todellakin on liian helppo tjn. En tiedä. Siksi kyselen täällä.
No kuule; ehkei sun kannata lähestyä niitä pilde edellä levällään. Miehetkin on ihmisiä ja jotkut niistä jopa herkkiä, eli pikkasen hienovaraisempaa tarjoilua aluksi. Vaikka keskustelua jne.
Mutta kun teet itse aloitteen, saat mitä haluat, eikä tarvitse siihen pohjimmaiseen kaikillesönköttäjään tyytyä, joka yrittää vielä puoli neljältä taksijonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat sellaisia, että ottavat kyllä vastaan, jos jotain tarjotaan (koskee siis naisia ja sek siä), mutta se ei vielä ole merkki aidosta kiinnostuksesta.Tämä. Tuntuu että Suomessa naisen pitäisi tehdä kaikki tasa-arvon varjolla. Joo, en ala.
Jep. Naiset on jo nyt kovilla kaikkien muiden vaatimusten takia.
Ja tuohon aiempaan kirjoitukseeni tuli jo vastaus, että aloitekyvyllinen mies on yhtä kuin petturi, joka jahtaa naisia jatkossakin. Mutta ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Kyllä on olemassa muitakin miehiä kuin häntäheikkejä ja herkkiä vauvamiehiä, joita pitää paapoa.
Haluan ainakin omalta kumppanilta terveen itsetunnon ja kyvyn toimia sosiaalisissa tilanteissa ilman valtavaa ahdistusta tai paniikkikohtausta, koska en jaksa suhteessakaan olla mikään äiti, vaan nainen. Kun olen itse ollut aloitteellinen ja "tasa-arvoinen" nainen, joka on lähestynyt miehiä, yksikään juttu ei ole päättynyt hyvin tai johtanut normaaliin parisuhteeseen.
Jos mies on jahdannut sinua, hän myös arvostaa sinua enemmän kuin helppoa nakkia.
Suosittelen lukemaan vanhan klassikkokirjan The Rules https://therulesbook.com (suom. Säännöt, kirj. Ellen Fein & Sherrie Schneider) koska siinä on kaikki oleellinen kerrottu. Se mitä tuossa kirjassa sanotaan on totta, vaikka naiset eivät haluaisi sitä uskoa ja miehet myöntää.
Itse miehenä en osaa tehdä aloitetta. Se olisi mulle helpotus, jos nainen osaisi lähestyä minua niin voisin koittaa samalla lailla lähestyä tätä naista.
T: Ujompi mies
Siis olin viestissäni kirjoittajan kanssa samaa mieltä, kunhan huumorin vuoksi käytin sanaa lortt* ja huomasin, että viestini jäi mode-jonoon.