Jos rankaisette lapsianne, onko pakko rangaista samalla syyttömiä kavereita??
Alkaa ihan tosissaan hermo mennä, kun on sovittu kyläilystä tai jostain yhteisestä tekemisestä ja sitten se perutaan. "Nokun Nico-Jadelmiina käyttäytyi huonosti, niin nyt ei rangaistukseksi lähdetä mihinkään!"
Me emme ole käyttäytyneet huonosti ja nyt jäi vieraat tulematta.
Hohhoijaa.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 17:54"]
Siivotaan yhdessä???? Eli kun lapsi ei tottele niin sitten aikuinen tekee kaikki sen puolesta? Lapsi tottelee ja tekee mitä sille sanotaan. Niistä EI neuvotella
[/quote]
Etkö enää keksinyt parempaa puolustusta oharien tekemiselle kuin sen, että yhdessä siivoaminen on mukamas sitä, että aikuinen tekee sen yksin.
Jos tuolla loogisen ajattelun kyvyllä pitää lasta kasvattaa, niin ei ole ihmekään, ettei osaa kasvattaa muuten kuin oharit tekemällä.
[/quote]
Aikuisen ei koskaan pidä siivota ollenkaan vaan lapsi siivoa itse sotkunsa. Sitä odotetaan niin kauan kun siivoukset on tehty. Ei lähdetä minnekkään, lapsi ei syö mitään, ei mene nukkumaan jne. Vasta kun hän on siivonnut.
Katsos lapsi ymmärtää hetkessä että jos hän ei siivoa itse niin äiti tulee ja siivoaa hänen puolesta. Joten miksi siivota?
[/quote]
Kyllä me jo yhdestä kerrasta tajuttiin, ettet sinä osaa kasvattaa lapsiasi niin, ettei ulkopuoliset joudu sijaiskärsijöiksi.
Mutta mukavaa toki, että jaksat toistella noita samoja turhia lauseita pariinkin kertaan.
[/quote]
Jos lapsi ei tottele täysin ja kuitenkin hän pääsee vaikka vierailulle tai huvipuistoon opettaa lapselle että hänen ei tarvitse totella mitään.
Rangaistuksen pitää tulla HETI ei vasta seuraavana päivänä.
[/quote]
Siis vieläkö sä jaksat jauhaa samaa. Usko nyt jo, että me jo tajuttiin, ettei sun kyvyt riitä muuhun kuin juuri vain siihen rangaistukseen, missä muut vedetään mukaan.
Mutta koska sä kuvittelet vielä jotenkin pelastavasi ylpeytesi, niin sä jatkat vielä saman jankkaamista. Eiköstä vaan?
[/quote]
Sinä et rankaise lastasi mistään. Siksi ne ei mitään tottelekkaan.
Joku pelaamisen kieltäminen ei ole mikään rangaistus.
[/quote]
Kyllä minä ymmärrän tuon reaktion. Kun ei itsellä ole kasvattajankykyjä, niin itsekunnioituksen säilyttämiseksi on pakko uskotella itselle, että ei muut osaa senkään vertaa. Ihan luonnollinen reaktio sinulta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 20:46"]
Siivotaan yhdessä???? Eli kun lapsi ei tottele niin sitten aikuinen tekee kaikki sen puolesta? Lapsi tottelee ja tekee mitä sille sanotaan. Niistä EI neuvotella
[/quote]
Etkö enää keksinyt parempaa puolustusta oharien tekemiselle kuin sen, että yhdessä siivoaminen on mukamas sitä, että aikuinen tekee sen yksin.
Jos tuolla loogisen ajattelun kyvyllä pitää lasta kasvattaa, niin ei ole ihmekään, ettei osaa kasvattaa muuten kuin oharit tekemällä.
[/quote]
Aikuisen ei koskaan pidä siivota ollenkaan vaan lapsi siivoa itse sotkunsa. Sitä odotetaan niin kauan kun siivoukset on tehty. Ei lähdetä minnekkään, lapsi ei syö mitään, ei mene nukkumaan jne. Vasta kun hän on siivonnut.
Katsos lapsi ymmärtää hetkessä että jos hän ei siivoa itse niin äiti tulee ja siivoaa hänen puolesta. Joten miksi siivota?
[/quote]
Kyllä me jo yhdestä kerrasta tajuttiin, ettet sinä osaa kasvattaa lapsiasi niin, ettei ulkopuoliset joudu sijaiskärsijöiksi.
Mutta mukavaa toki, että jaksat toistella noita samoja turhia lauseita pariinkin kertaan.
[/quote]
Jos lapsi ei tottele täysin ja kuitenkin hän pääsee vaikka vierailulle tai huvipuistoon opettaa lapselle että hänen ei tarvitse totella mitään.
[/quote]
Siis vieläkö sä jaksat jauhaa samaa. Usko nyt jo, että me jo tajuttiin, ettei sun kyvyt riitä muuhun kuin juuri vain siihen rangaistukseen, missä muut vedetään mukaan.
Mutta koska sä kuvittelet vielä jotenkin pelastavasi ylpeytesi, niin sä jatkat vielä saman jankkaamista. Eiköstä vaan?
[/quote]
[/quote]
Kyllä minä ymmärrän tuon reaktion. Kun ei itsellä ole kasvattajankykyjä, niin itsekunnioituksen säilyttämiseksi on pakko uskotella itselle, että ei muut osaa senkään vertaa. Ihan luonnollinen reaktio sinulta.
[/quote]
Itselläsi ei ole kasvatuskykyjä. Normaali lapsi siivoaa automaattisesti aina huoneensa ja käyttäytyy hyvin. Kun hänelle pitää kuria.
Tuollainen vinkuminen kun ei pääse johonkin on lapsellista.
Enkös minä sanonut, että sun on pakko jatkaa jankkaamista, kun kuvittelet sillä säilyttäväsi kasvosi. Ikävä kyllä syvemmälle suohon vain uppoat.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 21:12"]
Enkös minä sanonut, että sun on pakko jatkaa jankkaamista, kun kuvittelet sillä säilyttäväsi kasvosi. Ikävä kyllä syvemmälle suohon vain uppoat.
[/quote]
Itse olet säälittävä kun edes teet tälläisen ketjun.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 21:24"]
[/quote]
[/quote]
Ai ketjun aloittajan kanssako sä haluatkin inttää? No, sit vaan toivotaan, että se tulee vielä paikalle :-)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 21:24"]
[/quote]
[/quote]
Ai ketjun aloittajan kanssako sä haluatkin inttää? No, sit vaan toivotaan, että se tulee vielä paikalle :-)
[/quote]
Niin siis sinä. Ei kukaan muu ole noin lapsellinen. On päivänselvä asia että jos lapsi ei käyttäydy kunnolla niin vierailut jätetään väliin. Sen tietää jokinen vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 21:33"]
Niin siis sinä. Ei kukaan muu ole noin lapsellinen. On päivänselvä asia että jos lapsi ei käyttäydy kunnolla niin vierailut jätetään väliin. Sen tietää jokinen vanhempi.
[/quote]
Voi kun sä oot suloinen. Varmaan oot oikeesti jo tajunnut ainakin kakskyt viestiä sitten, että on muitakin hyviä kasvatuskeinoja. Mutta kun luonto ei anna periksi luopua jääräpäisyydestä, niin pitää sitten väittää, että jokaisen vanhemman pitäisi perua sovitut tapaamiset lapsen oikkujen mukaan. Suloinen kun oot.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]