Sinä jolla on ollut vähintään 4-5 erimerkkistä autoa, mikä on suosikkisi?
Kysymys rajattu siis sellaisille joilla ollut useita eri merkkejä eli on vertailupohjaa. Ei kiitos sellaisia vastauksia että mun eka auto on mazda ja se on maailman paras. Tosin mazda on kyllä ehkä omistakin monista autoista ollut varmatoimisin ;)
Kommentit (147)
Onhan noita autoja ollut tähän ikään.
Ensimmäinen auto oli turkoosi Jaguar vuodelta -69, se ei ikinä kulkenut metriäkään omalla moottorilla.
Kasarin lopun Peugeot 405 oli miellyttävä, mutta automaattiryyppy oli paholaisen keksintö. Jos et muistanut käynnistää oikein, piti odotella puoli tuntia ennnen seuraavaa käynnistystä.
Kurjin oli Ford Fiesta vuodelta -83, jolla ajelin ysärillä. Ei ollut tarkoitettu moottoritielle. Tai kenties tielle lainkaan.
Fiat Brava oli kelpo peli, siinä ei ollut koskaan mitää vikaa ennekuin orava-vainaa meni syömään sähkökaapeleiden eristyksiä. Sitten oli kostealla toisinaan hieman vaikeaa, vaikka osa johdoista oli vaihdettu.
Tämän jälkeen minulla oli Volvo s40 T4, se on suosikkiautoni ikinä. Rouva spämmäsi tämän ja neljä muuta autoa moottoritiellä. Kiitämme kolariturvallisuutta.
Sitten oli Volvo s40, 1.8. Laimea esitys, ei kulkenut mihinkään ja ranskalaisten manuaalinen vaihdelaatikko alkoi oikutella siinä sadan tonnin kohdalla.
Sitten oli Volvo v40 T4 ja se oli lähes yhtä mainio kulkupeli, kuin pikkuveljensä. Rapsakka kiihtymään ja miellyttävä ajaa. Myin naapurin jonnelle 390 000 km kohdalla, naapuri ajoi sillä sitten puoli miljoonaa täyteen.
Nyt on Volvo s60 ja jonkinmoinen körötin (ajoasento Eco) tämä on. Sähkövikaa pukkaa, ajotietokone ja abs-ohjausmoduuli vaihdettu. Fiatissa oli paremmat sähköt (ennen oravaa). Setä ei suosittele sähkövikojen vuoksi.
Jos autoilun kustannuksia nostetaan kovin paljon, Volvo siirtyy paaliin tai myyn sen johonkin kehittyvään maahan.
Skoda, Renault, Suzuki, Fiat ja nyt Opel. Opel kaikista paras, Suzuki ja Skoda ihan ok, muita mainittuja ei ikinä enää!
On ollut: Audi, Alfa Romeo, BMW, Mersu, Volvo. Viimeisimpänä nyt käytössä Volvo S90 Business. Täytyy kyllä myöntää, että se on noista paras.
Vw passat useita ja golf useita diesel 1,9 manuaali todella hyviä. Mb c 190,220 useita, todella hyviä. Volvo s60, v70 useita ja xc70 2 kpl. Volvosta ottaisin xc70, paitsi että ennemmin ottaisin volkkarin ja mieluiten Mersun. Joku bemarikin on joskus ollut ja pakettiautoja. Lava-autolla tykkään ajaa ja niitä on ollut pari.
Ferrari. Siksi, että kaikki aiemmat ja nykyinen ovat paskoja, joten huonompi se ei ainakaan voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Alfa 156 on ollu näistä maukkain ajettava ja ehdoton suosikkini.
Sama täällä. Kaikki muut on olleet vain autoja, AR on ainoa johon on syntynyt kiinteä tunneside ja yllättäen vähiten ollut pahoja vikoja vaikka on yli kolme kertaa kauemmin ollut omistuksessa kuin yksikään saksalainen tai ranskalainen mitä oon omistanut. Japseista ei oo kokemusta. Mutta parhaat asiantuntijathan Italialaisista suomalaisen perinteen mukaan on ne jotka ei koskaan ole sellaista itse omistaneet. :) Alapeukkuja odotellen :)
Riippuu enemmän mallista kuin merkistä. Eri malleissa on eri tyyppivikoja. Itse olen ollut eniten tyytyväinen Volkswageniin (Tiguan), mutta paha vertailla, kun ei ole aikaisemmin ollut tämän kokoluokan autoja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita autoja ollut tähän ikään.
Ensimmäinen auto oli turkoosi Jaguar vuodelta -69, se ei ikinä kulkenut metriäkään omalla moottorilla.
Kasarin lopun Peugeot 405 oli miellyttävä, mutta automaattiryyppy oli paholaisen keksintö. Jos et muistanut käynnistää oikein, piti odotella puoli tuntia ennnen seuraavaa käynnistystä.
Kurjin oli Ford Fiesta vuodelta -83, jolla ajelin ysärillä. Ei ollut tarkoitettu moottoritielle. Tai kenties tielle lainkaan.
Fiat Brava oli kelpo peli, siinä ei ollut koskaan mitää vikaa ennekuin orava-vainaa meni syömään sähkökaapeleiden eristyksiä. Sitten oli kostealla toisinaan hieman vaikeaa, vaikka osa johdoista oli vaihdettu.
Tämän jälkeen minulla oli Volvo s40 T4, se on suosikkiautoni ikinä. Rouva spämmäsi tämän ja neljä muuta autoa moottoritiellä. Kiitämme kolariturvallisuutta.
Sitten oli Volvo s40, 1.8. Laimea esitys, ei kulkenut mihinkään ja ranskalaisten manuaalinen vaihdelaatikko alkoi oikutella siinä sadan tonnin kohdalla.
Sitten oli Volvo v40 T4 ja se oli lähes yhtä mainio kulkupeli, kuin pikkuveljensä. Rapsakka kiihtymään ja miellyttävä ajaa. Myin naapurin jonnelle 390 000 km kohdalla, naapuri ajoi sillä sitten puoli miljoonaa täyteen.
Nyt on Volvo s60 ja jonkinmoinen körötin (ajoasento Eco) tämä on. Sähkövikaa pukkaa, ajotietokone ja abs-ohjausmoduuli vaihdettu. Fiatissa oli paremmat sähköt (ennen oravaa). Setä ei suosittele sähkövikojen vuoksi.Jos autoilun kustannuksia nostetaan kovin paljon, Volvo siirtyy paaliin tai myyn sen johonkin kehittyvään maahan.
Jos rouvan ajotyyliä katsoo, ajokustannukset eivät juuri tuosta voi nousta.
Mazda 323
Opel kadett
Hyundai getz
Honda civic
Audi A4
Bmw 320
Opel vectra
2xford focus
Nykyinen auto wv passat
Bmw oli paras ajella, hillittömät huoltokustannukset, siinä taisi olla kaikki kyseisen mallin tyyppiviat.
Passat on kanssa hyvä, iso auto, menee kuin juna ja kohtuu hiljainen. Vectra oli myös positiivinen yllätys ajo-omiinaisuuksiltaan. Samoin focus, ne molemmat oli jotain tonnin linttoja, mut todella hyviä ajaa.
Tarvehan sen merkin ja mallin pitkälti määrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Honda on kirkkaasti parhain!
Lol, hondat on ihan rimpuloita
Kuten kaikki itäautot.
Itäautoja tehtiin kommunismissa muurin murtumiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
On ollut Ford, Nissan, Fiat, muutama Chevy, Cadillac, VW, Mersu ja kolme viimeistä Bemareita. Tästä voinee päätellä että kyllä tuo BMW on ehdottomasti suosikki. Pitää vaan ostaa mallisarjan isoimmalla moottorilla oleva malli, pienemmällä koneella olevat on muutenkin ominaisuuksiltaan heikompia.
Kyllä mulq mulqn tuntee.
Ford Focus -06
Citroen C2 -02
Citroen C5 -00
Peugeot 308 -02
Hyundai i30 -10
Skoda Octavia -15
Audi A3 -16 (nykyinen)
Näistä ehdottomasti paras oli Skoda Octavia, jolla tuli ajoa 40 tkm vuodessa. Mitään vikaa ei koskaan ollut, selvisi pelkillä määräaikaishuolloilla. Vaihdoin pois, koska ei ollut enää lyhentyneen työmatkan takia tarvetta dieselille.
Myös Hyundai i30 oli luotettava peli, ei koskaan vikoja mutta ajomukavuus ei ollut samaa luokkaa Skodan kanssa.
Nykyinen Audi A3 ihan ok auto, mutta omassa Octaviassa oli niin kattavat varusteet että tämä kalpenee kyllä sen rinnalla kuitenkin.
Citroen, Ford ja Peugeot sellaisia etten koskaan enää aio edes harkita. Vikaa vian perään ja erityisesti noissa ranskalaisissa jatkuvasti sähkövikoja.
Nissan Sunny (vm) -85, Ford Fiesta -92, Opel Astra --93, Audi A4 -97, Opel Vectra -02, Peugeot 3008 -09, Peugeot 5008 -11, Audi A6 -06, Chevrolet Trans sport -01, Audi A6cc -06, VW Passat -13, BMW 5-Touring -16...
Siinä autot kronologisessa järjestyksessä ajokortin (saanut v. 97) alusta tähän päivään..
Yleisesti paras tuo BMW, mukavin Pöson 3008, vähiten vikoja VW Passat...
Tosin nostalgian takia kaiholla muistelen Nisukan Sunnya, oli sentään -85 juhlamalli🤣
Ehdoton paskimmat ikinä menee Audin kuutosille, normaali Avant ja Cc
A4 oli tavallaan ihan ok mutta se olikin ysäriltä
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi chevrolet malibu ei ole suomessa suosittu? malibu on:
-halpa
-iso. mahtuu suomalainen mies kyytiin
-nahkapenkit
-tomaatti
-navigaattori+peruutustutka
-paljon muuta
olen koittanut etsiä mitä vikaa kyseisessä autossa on mutta en löydä.
Minä harkitsin malibua jokin aika sitten. Mutta minulla on ollut jo yksi chevroletti, joten haluan kokeilla muitakin. Nyt on Opel.
Volvo - ehdottomasti! On viides autoni ja kuudeskin tulee kyllä olemaan Volvo.
Katsotaanpas. Mulla on ollut 2 Fiatia, 2 Opelia, 1 Kia, 1 Mazda, 1 Subaru, 3 Volkkaria, 1 Mersu, 1 Renault ja 1 Nissan. Tällä hetkellä on Mersu ja Volkkari. Mersu on ollut paras tähän mennessä käyttöominaisuuksiltaan ja Volkkarit vähävikaisimpia.