Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla nainen?

Vierailija
22.06.2013 |

Turhauttavatko yhteiskunnan latelemat ulkonäköpaineet yms..? T:mies

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä turhauttaa, hyvin paljon! Julma maailma.

Vierailija
2/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on yli 50 v, niin naisena on ihan kiva olla. Olen muuttunut ns. huomaamattomaksi; vaikka pukeudun nätisti, olen huoliteltu ja ajan hienolla autolla, niin saan olla ihan rauhassa :) Ikäisilläni miehillä taas paineet näyttää vaan kasvavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miltään. En yleensä edes koe arjessa olevani mitään sukupuolta. Koen vain OLEVANI, mutta en että olen nainen tai mies. Muistan sukupuoleni vain joissain tilanteissa jotka siitä muistuttaa, esim. kuukautisten aikaan suojaa vaihtaessa, tai jos ihastun johonkin mieheen tai on sutinaa. Muuten olen vain androgyyni minä.

Vierailija
4/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:50"]

Nyt kun on yli 50 v, niin naisena on ihan kiva olla. Olen muuttunut ns. huomaamattomaksi; vaikka pukeudun nätisti, olen huoliteltu ja ajan hienolla autolla, niin saan olla ihan rauhassa :) Ikäisilläni miehillä taas paineet näyttää vaan kasvavan.

[/quote]

Oletko sitten nuoruudessasi ollut suosittu miesten keskuudessa?

Vierailija
5/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toivoisin olevani vähemmän tunteellinen ja fyysisesti vahvempi. Ulkonäöstä en ota paineita.

Vierailija
6/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:50"]

[/quote]

Oletko sitten nuoruudessasi ollut suosittu miesten keskuudessa?

[/quote]

En mielestäni ole ollut mitenkään suosittu, mutta mua on aina ahdistanut olla miesten huomion kohteena, vaikka olenki hetero. Olen aina halunnut olla "hyvä jätkä", ja mua on suunnattomasti loukannut kun jossain vaiheessa kaverina/kollegana pitämäni mies onkin sitten paljastunut seksin vonkaajaksi.

Samoin työelämän tytöttely ym. alentuva suhtautuminen (olen aina työskennellyt miesvaltaisella alalla) kismittää, vaikka kuinka yrittänyt olla ammattilainen ja pätevä. Tähän törmäsi etenki 80-90-luvulla, nyt on onneksi asenteet muuttuneet.

Ehkä vähän sekava selitys, mutta on kivaa olla nainen, enkä halua näyttää yhtään nuoremmalta!

Vierailija
7/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa olla nainen. Tykkään pitkistä hiuksistani sekä pienestä ja hennosta olemuksestani, johon yhdistyy suuri äly. Ei mitään paineita ulkonäön tai minkään muunkaan suhteen.

Vierailija
8/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tuntuu aivan kamalalta ja vihaan koko vartaloani, koska rakastamani mies on homo.

Vierailija
9/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu koko ajan vialliselta. mutta ei se kai naisena olemiseen liity, vaan persoonaani.... toivottavasti.

Vierailija
10/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:11"]

Tällä hetkellä tuntuu aivan kamalalta ja vihaan koko vartaloani, koska rakastamani mies on homo.

[/quote]

Paskempi tilanne, ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin olla vain ystäviä.

Vierailija
11/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan. Olin nuorena erittäin kaunis (enkä vieläkään huonon näkönen) ja ainoa miinus puoli oli se, että naiset kohtelivat esim työpaikoilla huonosti. Mutta kauniina naisena eläminen noin muuten on ollut ihan mukavaa :) en tiedä olisiko sitten niin kivaa olla nainen jos olisi synytynyt "ei niin kauniiksi".  Niin kauhealta kun toi kuulostaakin. 

Oma mieheni myös kerran totesi, että nainen on varmasti kauhea olla kun pitää pyntätä ja kammata jne koko ajan. Vaikka miehellenion siunaantunut hyvinkin luonnonläheinen nainen joka ei juurikaan laittaudu kun juhliin. 

Vierailija
12/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla muistelematta sukupuoltani mahdollisimman paljon. Naisena oleminen on pääsääntöisesti ihan paskaa.

Vierailija
13/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltäs se tuntuu, vaikea kuvailla kun ei ole vertailukohtaa miehenä olemisesta :D. Pääsääntöisesti kuitenkin tykkään olla nainen.

Onhan tietty negatiivisiakin asioita naiseudessa. Ilmiselvien kuukautisten ja hormonien kanssa kamppailujen lisäksi olen huomannut, että itseään saa monesti todistella paljon enemmän kuin miehien täytyy. Ei riitä, että on rautainen ammattitaito, vaan pitää olla myös jopa röyhkeän itsevarma ja taipumaton, että otetaan vakavasti. Varsinkin, jos ulkokuori on edes siedettävän oloinen.

Onhan naiseudesta hyötyäkin. Monet miehet kohtelee kivasti ja asiat lutviutuu nopeasti. Ei tarvitse käydä armeijaa, saa itkeä julkisesti. Ja muita kliseitä, jotka on totta.

Mutta eniten kyrsii naiset, jotka uhriutuvat naiseuteensa.

"Emmä ymmärrä matikasta/tekniikasta/autoilusta mitään, kun mä olen nainen." "Mulla on niin vaikeeta työelämässä, kun olen nainen."

"Enhän mä voi osata vaihtaa lamppua, oon nainen."

No voi herranjumala, ei se naiseus mikään langettava tuomio ole. Totta kai sukupuolilla on eroa, esimerkiksi miehet ovat keskimääräisesti voimakkaampia kuin naiset. Mutta opiskelussa, työelämässä ja elämän askareissa yleensäkin voisi joskus unohtaa sen uhriutumisen ja keskittyä olennaiseen. Ja sitten joku vielä ihmettelee, miksi naisia pidetään vähän avuttomina (ei tietenkään ainoa syy, miksi naiset joutuu panostamaan enemmän, mutta mihin itse voi vaikuttaa).

Vierailija
14/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta. Pehmeältä. Ajattelen vain suloisia naisellisia ajatuksia niin pieni kaunis pääni pysyy ihanan kevyenä.

Vierailija
15/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:44"]

Naisena oleminen on kivaa, mutta yhteiskunnan suhtautuminen naisiin vituttaa säännöllisin väliajoin. Feminismillä on vielä paljon tehtävää.

[/quote]

Feministeillä ei ole Suomessa mitään virkaa. Monessa kehitysmaassa on. 

Naisena olo on ihan jees. Olen aika taviksen näköinen, laitettuna nätti, ulkonäköpaineita en jaksa ottaa. Minua ei häiritä, ei yritetä iskeä joka paikassa, saan kulkea rauhassa, joskus tietä kysytään. Pidän miehistä, kevyestä flirtistä ja rennosta olosta, ahdistun maailman pahuudesta ja ihmisten välinpitämättömyydestä. En mielestäni mennyt pilalle saatuani lapsen, vaan olen aika lailla samanlainen kuin ennenkin, hieman itsevarmempi vain. Itken liikuttavia elokuvia ja Vain elämää -ohjelmaa katsellessa sekä silloin, kun oikein vituttaa ja väsyttää kaikki. Olen töissä naisten alalla, mutta toivoisin, että työkavereina olisi myös miehiä. Tällä hetkellä on kaksi. Aika tavallista naisen elämää siis vietän. 

Vierailija
16/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta! Ulkonäköpaineet eivät vaikuta minuun, koska minulla on niin hyvä itsetunto.

Vierailija
17/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hyvältä olla nainen. Miehille toivoisin enemmän tajunnanvirtaa lasten kasvatuksen suhteen.

Vierailija
18/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:59"]

Onhan tietty negatiivisiakin asioita naiseudessa. Ilmiselvien kuukautisten ja hormonien kanssa kamppailujen lisäksi olen huomannut, että itseään saa monesti todistella paljon enemmän kuin miehien täytyy.

[/quote]

Eniten kyrsivät kuukautisistaan numeron tekevät naiset, jotka kuvittelevat puhuvansa kaikkien naisten suulla.

Vierailija
19/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:13"]

Onhan tietty negatiivisiakin asioita naiseudessa. Ilmiselvien kuukautisten ja hormonien kanssa kamppailujen lisäksi olen huomannut, että itseään saa monesti todistella paljon enemmän kuin miehien täytyy.

[/quote]

Eniten kyrsivät kuukautisistaan numeron tekevät naiset, jotka kuvittelevat puhuvansa kaikkien naisten suulla.

[/quote]

Kyrsii myös ihmiset, kellä ei ole sisälukutaitoa :). Missäs kohtaa sanoin, että uhriudun kuukautisiini? Tai että puhun kaikkien naisten puolesta? Niinpä. Sanoin ainoastaan, että koen kuukautisten olevan negatiivinen osa naiseutta.

Vierailija
20/27 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote]

Kyrsii myös ihmiset, kellä ei ole sisälukutaitoa :). Missäs kohtaa sanoin, että uhriudun kuukautisiini? Tai että puhun kaikkien naisten puolesta? Niinpä. Sanoin ainoastaan, että koen kuukautisten olevan negatiivinen osa naiseutta.

[/quote]

Tuo sana ilmiselvä viittaa siihen, että kaikki muutkin naiset kokevat kuukautisensa negatiivisena asiana. Sen takia tuo lopussa oleva uhriutumisesta puhuminen myös aiheutti minussa hieman ihmetystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi