Haluaisitko että sinulle sanotaan suoraan ettei joku halua olla enää kanssasi tekemisissä?
Vai riittääkö ettei vain enää pidä mitään yhteyttä?
Jos joku ei enää olisi koskaan itse yhteydessä minuun, vaan minä olisin aina se aktiivinen osapuoli, ymmärtäisin yskän. Jättäisin ihmisen rauhaan ja asia olisi selvä. En haluaisi että joku sanoisi minulle että "en halua enää nähdä sinua" vaan ymmärtäisin sanomattakin.
Minun elämässä roikkuu muutamie ihmisiä, joiden näkeminen syö kaikki voimat ja he omalla tahdittomalla käytöksellään loukkaavat minua ja perhettäni. En pidä heihin yhteyttä, mutta vastaan kyllä kohteliaasti viesteihin. Yritän vältellä heitä ja tilanne on se että yhteydenpito on totaalisen yksipuolista. Silti he jaksavat vainota monia ja aina pyytävät itseään meille kylään. En haluaisi olla niin moukkamainen että ilmottaisin etten pidä heistä. Mutta miksi he eivät ymmärrä vinkkiä?!
Kommentit (74)
Ei tarvitse sanoa suoraan. Olen ihmisten kanssa hienovaraisesti, tarjoan seuraani, mutta niin, että vastapuolelle jää aina kunniallinen mahdollisus olla ottamatta tarjousta vastaan niin ettei kumpikaan menetä kasvojaan.
Saatan pari kertaa kysyä mukaan eri juttuihin, jos ei näihin tule vastakaikua niin jään odottamaan hänen puoleltaan seuraavaa ehdotusta. Jos ei tule, en ala tuputtaa itseäni sen enempää.
Minulle ei tarvitse sanoa ettei seura kiinnosta, vaistoan sen yleensä herkästi jos toista ei kiinnosta seurani. En loukkaannu, se on ok kun kaikki eivät vaan ole kaikille. Olen itsekin kranttu seurastani.
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti ilman haukkumisia kerrottuna haluaisin kuulla. En pidä siitä, ettei voi suoraan sanoa, mitä haluaa ja mitä ei. Suora ei ole synonyymi epäkohteliaalle tai tylylle. Suora voi olla asiallisestikin.
Höpö höpö. Kyllähän se nyt loukkaa jos joku ilmoittaa ettei halua olla enää missään tekemisissä. Ihan sama miten asian esität niin se loukkaa.
"Asia on nyt niin, että sinä viet kaikki voimani tapaamisilla, joten haluan ettemme enää tapaa".
Kyllä tuo tuntuisi pahalta, vaikka sen sanoisikin ns.neutraalisti. Jos joku sanoisi minulle noin, suuttuisin ja väittelisin tätä ihmistä kaikella tapaa.
Vastaukseni liittyy nyt seurusteluun, mutta tarpeeksi läheltä liippaa:
Eräs mies oli minusta ilmeisen kiinnostunut. Deittailimme muutaman kuukauden niin, että lopulta mies vietti minun luonani suurimman osan ajastaan.
Mies muuttui hieman hiljaisemmaksi parin viikon aikana, ja lopulta sanoi: ”kuule, en taida enää olla niin ihastunut.”
Minusta se oli elämäni paras ja kypsin tapa lopettaa seurustelu. Ei jäänyt paha maku suuhun, toisin kuin niistä ghostaajista joita on tullut tapailtua.
Suorasta puheesta ei jäänyt paha mieli vaan päin vastoin kunnioitus miestä kohtaan. Rehti mies.
Vierailija kirjoitti:
On todella huonoa käytöstä sanoa toiselle, ettei halua ollaan enää missään tekemisissä.
Täysin normaalia käytöstä. Ei pidä alistua ihan minkälaiseen seuraan tahansa. Sen verran pitää jokaisella olla itsekunnioitusta, ettei ole itselleen tavalla tai toisella haitallisten ihmisten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mielummin kuulisin myös syyn miksi ei halua olla tekemisissä kanssani. Muuten jatkaisin vain samalla linjalla yrittämättä parantaa omaa käytöstä.
Eihän siihen nyt sen kummempia syitä tarvita. Jos ei kiinnosta olla tekemisissä, niin ei kiinnosta. Ei synkkaa, ei ole jutunjuurta, ei saa tapaamisista oikein mitään, on kiinnostavampaa seuraa... That's it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti ilman haukkumisia kerrottuna haluaisin kuulla. En pidä siitä, ettei voi suoraan sanoa, mitä haluaa ja mitä ei. Suora ei ole synonyymi epäkohteliaalle tai tylylle. Suora voi olla asiallisestikin.
Höpö höpö. Kyllähän se nyt loukkaa jos joku ilmoittaa ettei halua olla enää missään tekemisissä. Ihan sama miten asian esität niin se loukkaa.
"Asia on nyt niin, että sinä viet kaikki voimani tapaamisilla, joten haluan ettemme enää tapaa".Kyllä tuo tuntuisi pahalta, vaikka sen sanoisikin ns.neutraalisti. Jos joku sanoisi minulle noin, suuttuisin ja väittelisin tätä ihmistä kaikella tapaa.
Samoin. Lähtisi tyyppi lähipiireineen ignoreen ikuisiksi ajoiksi. Tuollainen ylimielisyys ei kuulu ihmisyyteen:
Vierailija kirjoitti:
On todella huonoa käytöstä sanoa toiselle, ettei halua ollaan enää missään tekemisissä.
Niin eli pitää vaan sietää muiden huonoa käytöstä niinkö? Taivaspaikkako sillä aukeaa kun kaiken vaan sietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli pitää vaan sietää muiden huonoa käytöstä niinkö? Taivaspaikkako sillä aukeaa kun kaiken vaan sietää?
Kyllä. Sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asia on nyt niin, että sinä viet kaikki voimani tapaamisilla, joten haluan ettemme enää tapaa".Kyllä tuo tuntuisi pahalta, vaikka sen sanoisikin ns.neutraalisti. Jos joku sanoisi minulle noin, suuttuisin ja väittelisin tätä ihmistä kaikella tapaa.
Elämä ei ole aina kivaa ja helppoa. Joskus sattuu ja pahastikin. Silti rehellisyys on parempi vaihtoehto kuin teeskentely ja valehtelu. Ne kun paljastuvat loukkaus on paljon suurempi kuin rehellisyyden kohdalla. Tuo muotoilemasi lause ei edes ole kovin hienotunteinen tapa sanoa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Lähtisi tyyppi lähipiireineen ignoreen ikuisiksi ajoiksi. Tuollainen ylimielisyys ei kuulu ihmisyyteen:
Meinaatko, että tyyppi, joka ei halua olla kanssasi tekemisissä pahastuu siitä että ignooraat hänet :D Sehän on hänen tavoitteensa. Miksi muuten rankaiset viattomia sivullisia yhden ihmisen toimista?
Vierailija kirjoitti:
Vastaukseni liittyy nyt seurusteluun, mutta tarpeeksi läheltä liippaa:
Eräs mies oli minusta ilmeisen kiinnostunut. Deittailimme muutaman kuukauden niin, että lopulta mies vietti minun luonani suurimman osan ajastaan.
Mies muuttui hieman hiljaisemmaksi parin viikon aikana, ja lopulta sanoi: ”kuule, en taida enää olla niin ihastunut.”
Minusta se oli elämäni paras ja kypsin tapa lopettaa seurustelu. Ei jäänyt paha maku suuhun, toisin kuin niistä ghostaajista joita on tullut tapailtua.
Suorasta puheesta ei jäänyt paha mieli vaan päin vastoin kunnioitus miestä kohtaan. Rehti mies.
Täähän on ihan eri asia. Mies hoiti asian hyvin ja normaalista, noinhan se kuuluu tehdä.
Kaveri/ystävyyssuhde on ihan eri asia. Ei siinä voi noin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kiinnostanut paskan vertaa loukkaantuiko väkivaltainen exäni, kun sanoin, etten halua olla missään tekemisissä. Asiat eivät ole aina ihan noin mustavalkoisia kuin luulet.
jaaha sait sitten apuja joiltain ja hyväksikäytit aikasi ja nyt otat etäisyyttä- tämä klassinen kusipään malli
Vierailija kirjoitti:
jaaha sait sitten apuja joiltain ja hyväksikäytit aikasi ja nyt otat etäisyyttä- tämä klassinen kusipään malli
Samaa mietin. Perineteinen narsisti-opportunistin aloitus.
Vierailija kirjoitti:
En osaa lukea ajatuksia, joten en voi tietää, oletko kiireinen vai etkö vain halua tavata. Siksi suoraa puhetta, kiitos. Toki ystävällisesti.
Miten ei voi erottaa, onko kaveri vain kiireinen vai eikö halua olla tekemisissä?
Kyllä minä vaistoan sen selkeästi milloin vältellään ja milloin kaveria kiinnostaa seurani vaikka ei juuri sillä hetkellä ehdi.
Esimerkki.
Kiireiset ystäväni antavat vastaehdotuksen: ”en ehdi tänään lenkille, mutta kävisikö tiistai?”
Väistelevä henkilö ei edes vastaa tai vastaa ettei onnistu kun *joku tekosyyltä haiskahtava homma* ja mitään ei kuulu enää sen jälkeen.
Haluaisin, että sanottaisiin ja vielä syykin. Syy auttaa jätettyä.
Jos joku sanoisi vaikka ettei halua olla tekemisissä kanssani koska ei hyödy minusta tai koska meillä on niin erilaiset elämänkatsomukset tms, niin toteaisin itsekseni vaan voi mikä k..ipää. Jos syy taas olisi, että olen aina niin negatiivinen tai puhun pahaa toisista tms, niin olisi peiliin katsomisen paikka. Silloin voisin kehittyä ihmisenä, mikä jäisi tapahtumatta, jos en saisi koskaan tietää, ettei seuraani kaivata ja mistä syystä.
Vähän tapauskohtaista, kumpaa haluaisin. Ainakin on selvempää sanoa suoraan. Ystäväni, sukulaiseni ja tuttavani ovat lähes kaikki sellaisia, jotka eivät ota oma-aloitteisesti yhteyttä tai tekevät niin vain harvoin, mutta tuskin kaikki kuitenkaan tarkoittavat sitä että eivät pidä minusta ja haluavat panna välit poikki.
Toisaalta suoraan sanomisessa on se huono puoli, että jos myöhemmin muuttaakin mielensä ja haluaisi olla taas tekemisissä, niin sitten joutuu perumaan puheitaan eikä toinen osapuoli välttämättä halua enää uudistaa tuttavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa lukea ajatuksia, joten en voi tietää, oletko kiireinen vai etkö vain halua tavata. Siksi suoraa puhetta, kiitos. Toki ystävällisesti.
Miten ei voi erottaa, onko kaveri vain kiireinen vai eikö halua olla tekemisissä?
Kyllä minä vaistoan sen selkeästi milloin vältellään ja milloin kaveria kiinnostaa seurani vaikka ei juuri sillä hetkellä ehdi.Esimerkki.
Kiireiset ystäväni antavat vastaehdotuksen: ”en ehdi tänään lenkille, mutta kävisikö tiistai?”Väistelevä henkilö ei edes vastaa tai vastaa ettei onnistu kun *joku tekosyyltä haiskahtava homma* ja mitään ei kuulu enää sen jälkeen.
Elämä ei ole ihan noin yksinkertaista ja ihmisiä on erilaisia. Jotkut oikeasti vain kiireisetkin jättävät vastaamatta tai unohtavat vastata. Se ei automaattisesti tarkoita, että eivät HALUA nähdä.
Mulla oli kaveri joka kiipesi kavereitaan pitkin ja teki samaa kuin ap ja "käyttäytyen hyvin". Ihmiset kyllä hoksaavat aina kun joku tekee tuota.
Onnea vaan tulevaan elämään! Ei tule olemaan helppoa, jos noin herkkänahkainen on.