Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suolainen hiki - tarvitsenko lisää suolaa ravinnosta?

Vierailija
26.07.2020 |

Hiljeni on siis suolaista. Silmäni kirvelevät hiestä kun käyn lenkillä ja hiki jättää virkkaamiseen tunteen. Luin, että minun suolatasapainossa on jotain häikkää ja minun pitäisi juoda ja syödä suolaa enemmän. Voiko olla mahdollista? Syön mielestäni jo nyt aika paljon suolaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää siis hiekkamaisen tunteen.

Vierailija
2/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heikottaa tai päätä alkaa särkeä, ota suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tätä miehen kohdalla - sillä on nopea aineenvaihdunta, juo melko paljon vettä ja ravaa kyllä sitten kusellakin usein. Hän treenaa aika aktiivisesti, ja hiki värjää kaikki urheiluvaatteet valkoisiksi eli suoloja varmaan tulee hien mukana aika paljon. Esim. lippikseen tulee hetkessä valkoinen hikiraita. Olen muistuttanut juomaan urheilujuomia ja kesällä haukkaamaan jotain pientä suolaista aina välillä, kun oletan että menettää suoloja paljon. Hänellä hiki myös kirvelee silmiä.

Vierailija
4/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kuin hiki on suolaista, on suolatasapaino kunnossa. Sitten kun hiki ei enää ole suolaista, on suolan puute.

Vierailija
5/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen elukoille tarkoitettu nuolukivi, jota käyt sitten lipomassa.

Vierailija
6/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt tätä miehen kohdalla - sillä on nopea aineenvaihdunta, juo melko paljon vettä ja ravaa kyllä sitten kusellakin usein. Hän treenaa aika aktiivisesti, ja hiki värjää kaikki urheiluvaatteet valkoisiksi eli suoloja varmaan tulee hien mukana aika paljon. Esim. lippikseen tulee hetkessä valkoinen hikiraita. Olen muistuttanut juomaan urheilujuomia ja kesällä haukkaamaan jotain pientä suolaista aina välillä, kun oletan että menettää suoloja paljon. Hänellä hiki myös kirvelee silmiä.

Itsekin treenaan paljon. 

Ap

Vierailija
7/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos heikottaa tai päätä alkaa särkeä, ota suolaa.

Ei kumpaakaan, mutta hiki kirvelee inhottavasti

No mene sitten pesulle.

Vierailija
8/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Sykerö. kirjoitti:

Niin pitkään kuin hiki on suolaista, on suolatasapaino kunnossa. Sitten kun hiki ei enää ole suolaista, on suolan puute.

Ai? Luin juuri, että suolainen hiki kertoo natriumin puutteesta. 

Vierailija
9/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nuole sitä hikeäsi.

Oikeasti huomaat olostasi, jos tarvitset suolaa. Heikotuksen tunne ja pääsärky kertovat siitä viimeistään. Toki voit ottaa jo varmuuden vuoksikin vähän suolaa, kun kerran olet hikoillut paljon.

Vierailija
10/10 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupan urheilujuomat ja lisäravinteet harvoin ovat kovinkaan laadukkaita joten vaikka sellaisia nauttii saattaa kropassa silti olla jotain puutoksia.