Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, miten estätte sen ettei töissä miehet ihastu tai ala ahdistella?

Vierailija
26.07.2020 |

Minulle tämä on ongelma.

Kommentit (478)

Vierailija
41/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän hampaani pesemättä, se auttaa ku henki haisee kuin kissanraato

Lisäksi suihkussa käyn vain harvoin enkä vaihda alusasuja liian usein

Vierailija
42/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon ja iän kertyminen auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää katsoko niitä miehiä silmiin, vaan voitte tuijottaa esimerkiksi hänen tietokonettaan tai papereita.

Vierailija
44/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän hampaani pesemättä, se auttaa ku henki haisee kuin kissanraato

Lisäksi suihkussa käyn vain harvoin enkä vaihda alusasuja liian usein

Odottele kutsua työkykykeskusteluun. Muutenkin oman uran torpedointi kannattaa aina. 

Vierailija
45/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihastumisesta mitään pahaa ole, koska sille ei voi mitään. Siitä huolimatta pitäisi osata käyttäytyä etenkin, jos toinen osapuoli on varattu.

Vierailija
46/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä riittää suojaksi.

Olen 46 vuotias ja se ikä ei riitä ainakaan.

Minuun ihastutaan silloin tällöin. Teen työtä yrittäjänä, joten olen aina asiallinen ja mukava kaikille ja se toimii joillekin magneetin tavoin. Pidän kuitenkin ihan kaikkiin asiallisen linjan, en mene mukaan ihastumisiin, mutta en myöskään nolaa miestä mitenkään siitä, että hän on ihastunut minuun. Miehet ovat aina hyvin fiksuja ja hyviä miehiä, joten heidän kanssaan on helppo pitää linja asiallisena. Kerron myös jutuissani olevani naimisissa onnellisesti ja sormuksetkin sormesta näkee kyllä.

Enempää ei tarvitse ja miehistä tulee yleensä hyviä kavereitani, jopa ystäviäni, sillä he kunnioittavat minua. Siinä se avainsana mielestäni onkin, eli molemminpuolinen kunnioitus.

Tämä varmasti toimii osalla. Kaikilla ei ole kuitenkaan samanlaista karismaa ja persoonaa että asia onnistuisi. Herkemmät naiset tahtomattaan provosoivat miehiä kokeilemaan onneaan.

Vierailija
47/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla liian kiltin naisen ongelma. Nykyajan työyhteisössä ei pitäisi olla ongelma, kun vain osaa puolustaa itseään. Oma käytös sellaiseksi, että ei anna mitään oletuksia toiselle ja asiasta tarvittaessa suoraan sanominen. Jos ei auta, niin esimies ja se työsuojeluvaltuutettu mukaan.

Ei varmasti ole ongelma normaalin työyhteisön sisällä. Jos kaikesta tuosta toiminnasta riippumatta jatkuu, niin silloin työyhteisössä toimitaan lain vastaisesti ja kannattaa vaihtaa toiseen paikkaan töihin. Tosin kannattaa myös tehdä rikosilmoitus, mutta ei tarvitse odotella sen etenemistä.

Ja jos ahdistelija ei ole työkaveri, vaan asiakas, niin sama toimintamalli. Kyseisen asiakkaan kohdalla voi keskeyttää palvelun (ainakin seuraavalla kerralla, jos esim. Sellainen hoitotoimenpide että olisi vaarallista keskeyttää saman tien) ja viedä asian eteenpäin esimiehelle ja tarvittaessa työsuojeluvaltuutetulle.

Kenenkään ei tarvitse tehdä töitä ahdisteltuna, vaan jokaisella on oikeus koskemattomuuteen myös töissä. Tuosta tilanteesta pitää siis kävellä pois ja viedä se eteenpäin. Näin joka kerta ja jos toistuu, niin pitää olla pysyvämpi toimintamalli työnantajan puolesta asian hoitamiseksi ja teillä on oikeus, sekä minusta myös velvollisuus asian eteenpäin viemiseksi. Ensisijaisesti esimiehelle ja työsuojeluvaltuutetulle, mutta viime kädessä myös poliisille.

Vierailija
48/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi estää muuten kuin olemalla töykeä, ja se saa toisen vihamieliseksi, joten en suosittele.

Pahinta on se, ettei saa tehtyä töitäni, kun joku on koko ajan juttelemassa. Kummallista kyllä niille puhujille ei sanota mitään, mutta minua saatetaan moittia siitä, että en tee töitäni, vaan juttelen. Siis vaikka vain kuuntelisin.

Ei ole helppoa ratkaisua.

Mielestäni ei noin. Et ole saanut miesten kunnioitusta, jos tilanne menee liian pitkälle. Luultavasti olet ihan itse omalla toiminnallaan vedättänyt tilanteen tuohon saakka ja silloin on turha itkeä, jos maine on mitä on ja miehet sen tietävät.

Turha se on siis enää tuossa paikassa alkaa ryhdistäytymään, vaan olet maineesi vanki. Jos sinua on moitittu ylemmältä taholta lörpöttelystä, niin luulisi sinun oppivan jo pitämään sen tu*pasi kiinni ja työkeskustelut työhön liittyvinä. Älä ole liian helppo.

Anteeksi vain, mutta paskapuhetta.

En ole ollut suhteessa yhdenkään työkaverin kanssa, ja jos tulevat puhumaan, istun paikallani ja kuuntelen. Ainoa tapa saada heidät lähtemään olisi itse poistua, tai sanoa "mene pois."

Kun et tiedä, älä arvostele.

Jos haittaa työntekoa ole rehellinen ja sano että nyt on työt kesken. Ei pitäisi olla vaikeaa. Niin voi siis muutenkin sanoa ja esittää kiireistä. Kyllä kaikki sen ymmärtää.

Vierailija
49/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi estää muuten kuin olemalla töykeä, ja se saa toisen vihamieliseksi, joten en suosittele.

Pahinta on se, ettei saa tehtyä töitäni, kun joku on koko ajan juttelemassa. Kummallista kyllä niille puhujille ei sanota mitään, mutta minua saatetaan moittia siitä, että en tee töitäni, vaan juttelen. Siis vaikka vain kuuntelisin.

Mielestäni ei noin. Et ole saanut miesten kunnioitusta, jos tilanne menee liian pitkälle. Luultavasti olet ihan itse omalla toiminnallaan vedättänyt tilanteen tuohon saakka ja silloin on turha itkeä, jos maine on mitä on ja miehet sen tietävät.

Turha se on siis enää tuossa paikassa alkaa ryhdistäytymään, vaan olet maineesi vanki. Jos sinua on moitittu ylemmältä taholta lörpöttelystä, niin luulisi sinun oppivan jo pitämään sen tu*pasi kiinni ja työkeskustelut työhön liittyvinä. Älä ole liian helppo.

En ole ollut suhteessa yhdenkään työkaverin kanssa, ja jos tulevat puhumaan, istun paikallani ja kuuntelen. Ainoa tapa saada heidät lähtemään olisi itse poistua, tai sanoa "mene pois."

Jos haittaa työntekoa ole rehellinen ja sano että nyt on työt kesken. Ei pitäisi olla vaikeaa. Niin voi siis muutenkin sanoa ja esittää kiireistä. Kyllä kaikki sen ymmärtää.

Vierailija
50/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole moista ongelmaa ollut ikinä. Kukaan ei ihastu missään vaikka toivoisinkin

N45

Vierailija
51/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy naisia jotka eivät ole kohdanneet epäasiallista käytöstä joten heidän mielestä sellaista ongelmaa ei voi olla ja jos sattuu olemaan niin se on aina naisen vika.

Vierailija
52/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä riittää suojaksi.

Koska se suoja alkaa? Olen 41 ja aloitin toukokuussa uudessa työssä ja nyt sitten pyydettiin jo ulos. Samalla laillahan ne miehetkin vanhenee.

Minulla on siis ongelmana erityisesti tuo tunteiden herättäminen eikä niinkään seksuaalinen häirintä (vaikka kyllä joskus joku suoraan ihollekin änkeää, mutta se on ehkä helpommin hoidettavissa). Jostakin syystä miehet ovat aina ihastuneet minuun tosi helposti ja tästä on syntynyt toisinaan oikeasti vaikeita tilanteita. Vaikka antaisi miten nätit pakit niin jotkut eivät osaa sitten enää käyttäytyä työympäristössä ammatillisesti.

Toivottavasti vihdoin joskus kymmenen vuoden päästä saisi olla rauhassa töissä ja tehdä vain työnsä.

Vierailija
53/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani lesbo

Vierailija
54/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sanot kihertäen miehille, että "mene pois!" ja miehet eivät tottele. Voi hitsin pimpulat. On se raskasta, kun sinua vielä moititaankin toistuvasti asiasta.

No tämä nyt oli hölmöin vastaus ikinä.

Vierailija
55/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut tuota eniten asiakaspalvelutyössä ja ahdistelijat ovat lähes aina asiakkaita.

Vierailija
56/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin kenelle vastasit, mutta kyllä ymmärrän jos olet saanut moitetta lörpöttelystä. Jos vain kuuntelet, niin olet mukana. Oikea tapa on keskeyttää ja pyytää lopettamaan (kerrot että sinun pitää tehdä töitä). Jos ei auta, niin lähde pois.

Eli ota itse vastuu, että lörpöttely ei jatku ja että saat työsi tehtyä.

Vierailija
57/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen miesvaltaisessa työpaikassa, eikä kyllä ole ollut ongelmia. Työkaverit ovat fiksuja miehiä.

Useimmilla työpaikoilla on seksuaaliseen häirintään liittyvä ohjeistus, siinä lähtee häiritsijältä helposti työpaikka.

Vierailija
58/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti - olemalla minä eli 178cm pitkä. Isoin osa miehiä lyhyempiä ja näyttävät ikävä kyllä omaavan niin heikon pään että eivät kestä sitä faktaa että olemassaoloni muistuttaa heitä jatkuvasti itse kokemastaan lyhyyskompleksista. Omasta mielestä lyhyys ja pituus on molemmat Ok miehillä ja naisilla.

"Isoin osa" miehistä ei ole lyhyempiä kuin sinä. Mutta pidä teoriasi.

Mistä tiedät miten pitkiä miehiä hänen työpaikallaan on? Helposti tuosta jatkostakin tajuaa hänen puhuvan vain omasta työpaikastaan ja kollegoistaan.

Vierailija
59/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon olevani lesbo

Ei kuule toimi. Ahdistelijoiden mielestä et vain ole kokeillut kunnon miestä.

Vierailija
60/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy naisia jotka eivät ole kohdanneet epäasiallista käytöstä joten heidän mielestä sellaista ongelmaa ei voi olla ja jos sattuu olemaan niin se on aina naisen vika.

Ei vaan se on oma vika, jos ei osaa toimia tuollaisessa tilanteessa. Varmasti tilanteita tulee, sitä enemmän mitä useammin se sallitaan. Siksi niihin pitää puuttua ja saada ne loppumaan. Joskus se voi vaatia rohkeutta ja oikean toimintamallin harjoittelua.