Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty, uskotko että elämme lopun aikoja?

Vierailija
25.07.2020 |

.

Kristitty, uskotko että elämme lopun aikoja?

Vaihtoehdot

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tulla uskoon, olen pyytänyt Jeesusta elämääni viimeiset 3 vuotta, miksi Jeesus ei ole tullut elämääni, mitään ei ole tapahtunut, ei yhtään mitään, minut ei ole sitten määrätty pelastukseen, Jeesus siis valitsee ketkä hän pelastaa:(

Oletko lukenut raamattua ja rukoillut säännöllisesti? Ja käynyt seurakunnan tilaisuuksissa? Jeesus on sanonut, että pysykää minussa niin minä pysyn teissä. Eli on tärkeää ylläpitää suhdettaan Jeesukseen päivittäin tai usko alkaa hiipumaan.

Olen pyytänyt Jeesusta elämääni, en rukoile päivittäin, enkä lue Raamattua, ja minua ahdistaa isot porukat siksi en käy seurakunnissa

Vierailija
102/156 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Maailmasta on tullut niin omituinen ja pelottava paikka. Mikään ei tunnu olevan enää entisellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika loogista olisi uskoa, vaikkei olisi kristittykään..

"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.

Kiinassa Wuhanin pandemia alkoi just uudenkuun aikaan.

Onnea sille pispalle, muistathan tuon lauseen/kappaleen lukea loppuun saakka aina!

Vierailija
104/156 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi rakastaa mua.

Vierailija
105/156 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon niin.

Vierailija
106/156 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika loogista olisi uskoa, vaikkei olisi kristittykään..

"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.

Kiinassa Wuhanin pandemia alkoi just uudenkuun aikaan.

---oliko tuo jollekin ihan uusi asia?

Vierailija
107/156 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas uudenkuun aika ja alkaa yläkuun aikaa pari viikkoa.

Vierailija
108/156 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti uskon että elämme kärsimyksen aikoja. Ensin pitää kärsiä ja vasta sitten pääsee Jumalan valtakuntaan.

"Tämänlainen yhtäjaksoinen elämän virta on olemassa kaikissa muissakin eläimissä ja kasveissa. Kana oli kerran kananpoika, tämä oli kerran alkio, alkio oli kerran pieni täplä munanruskuaisen pinnalla, ja ruskuainen oli kerran osa emon ruumista, muna sen munasarjassa.

---21-päiväinen poikanen valmiina kuoriutumaan. Nokan päässä on sarvinyppy." Kirjasta Jokamiehen luonnonkirja.1946

Vierailija
109/156 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee ainoastaan tässä se, että miksi ainoastaan kristinusko olisi se ainut aito uskonto lopulta. Tämä on se tekiä jonka takia en usko maailmanloppuun aineskaan uskonnollisista syistä. Toiseksi minusta se on myös "epäreilua" että kaikki pahat tapahtumat pitkältä jaksolta voidaan lajitella "lopun aikoihin", mutta mitä jos minä alan lajittelemaan hyviä asioita ja luon idean että ihmiskunta elää uuden alun aikoja? Milloin ainoastaan kaikki muutttuu paremmaksi ja hyvemmäksi ja sanotaan vaikka että ollaan eletty näitä aikoja noin sata vuotta. Todisteet? No kaikki se hyvä mitä siinä ajassa on tapahtunut.

En pilkkaa uskontoa tai heitä jotka seuraavat niitä ja myönän etten tiedä paljoa aiheista liittyen niihin, mutta haluan silti tuoda oman näkemyksen asiaan ja tuoda ajatus leikkejä kuinka jotkut "negatiiviset" ajatukset ja todisteet voidaan mitätöidä "positiivisilla" vastakohdilla.

Vierailija
110/156 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin maailmanlopun tulevan ja aloin uskomaan Jumalaan. Kaikki merkit näyttää siltä.

Vierailija
111/156 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, eikä tämän päivän kärsimykset millään mittarilla ole lisääntynyt, päinvastoin niiden määrä on vähentynyt viimeisen sadan vuoden aikana ja ihmiset voivat yhä paremmin ja ovat onnellisia. Jos mitataan vaikka kuolintapausten tai kidutusten määrällä.

Esim. ruumiillinen väkivalta oli vielä sata vuotta sitten yleistä esim. työelämässä, suvussa, vapaa-ajalla jne.

Niin, jos tosiaan mitataan vain niitä kuolintapauksia ja kidutusten määrää kuten sanoit.

Mutta mitenkäs se henkinen ja psyykkinen pahoinvointi? Sehän on lisääntynyt ja kasvanut räjähdysmäisesti.

No joo totta, mutta eikös kristin uskolla ole tähän asiaan syy myös? Pelotellaan maailmanlopulla, helvetillä, kidutuksella, hylätään perheen jäseniä jos he eivät ole heteroita, saarnataan ja ollaan yleisesti hyvin tuomitsevia. En tarkoitta että kaikki jotka uskovat ovat tälläisiä ihmisiä, mutta silti osa on ja ovat yksi syy myös pahaan oloon ja kurjuuteen.

Vierailija
112/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
113/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Et ole uskova, koska et usko.

Vierailija
114/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee ainoastaan tässä se, että miksi ainoastaan kristinusko olisi se ainut aito uskonto lopulta. Tämä on se tekiä jonka takia en usko maailmanloppuun aineskaan uskonnollisista syistä. Toiseksi minusta se on myös "epäreilua" että kaikki pahat tapahtumat pitkältä jaksolta voidaan lajitella "lopun aikoihin", mutta mitä jos minä alan lajittelemaan hyviä asioita ja luon idean että ihmiskunta elää uuden alun aikoja? Milloin ainoastaan kaikki muutttuu paremmaksi ja hyvemmäksi ja sanotaan vaikka että ollaan eletty näitä aikoja noin sata vuotta. Todisteet? No kaikki se hyvä mitä siinä ajassa on tapahtunut.

En pilkkaa uskontoa tai heitä jotka seuraavat niitä ja myönän etten tiedä paljoa aiheista liittyen niihin, mutta haluan silti tuoda oman näkemyksen asiaan ja tuoda ajatus leikkejä kuinka jotkut "negatiiviset" ajatukset ja todisteet voidaan mitätöidä "positiivisilla" vastakohdilla.

Miksi vastaat, vaikka sinulta ei kysytty, vaan uskovaisilta kysyttiin?

Vierailija
115/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin maailmanlopun tulevan ja aloin uskomaan Jumalaan. Kaikki merkit näyttää siltä.

Riivaajatkin uskovat Jumalaan ja vapisevat, oletko Jeesuksen oma?

Vain Jeesus Kristus voi pelastaa ihmisen.

Vierailija
116/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti uskon että elämme kärsimyksen aikoja. Ensin pitää kärsiä ja vasta sitten pääsee Jumalan valtakuntaan.

Minä taas uskon tempausoppiin - että Jeesus tulee tempaamaan täältä pois seurakuntansa, mutta jumalattomat jäävät tänne kärsimään suunnattomia kärsimyksiä, kuten Raamattu kertoo, erityisesti Ilmestyskirja.

Vierailija
117/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa JOUKO PIHON PROFETIOITA!

Vierailija
118/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Trumpin pitänyt olla Messias joka Suuressa myrskyssä johdattaa kannattajansa Uuteen Jerusalemiin?

Vierailija
119/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tässä mennään vielä toiset 2000 vuotta.

Vierailija
120/156 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavalin aikaan kirjoitettiin siihen sävyyn, kuin Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuisi jo heidän elinaikanaan. Joko se tapahtui, mutta nämä itseään kristittyinä pitävät eivät sitä huomanneet, tai sitten olivat väärässä.

Toisaalta, Ilmestyskirjassa ennustetaan, että ennen ihmiskunnan lopullista tuhoa tapahtuu jokin katastrofi, jossa ihmispopulaatio pienenee kolmasosalla ihan lyhyessä ajassa. Käsittääkseni sellaista katastrofia ei ole viimeisen 2000 vuoden aikana tapahtunut. Joten vielä on aikaa ihmiskunnalla. Nykypopulaation pitäisi siis tipahtaa n. 5 miljardiin. Vasta sen jälkeen olisi vuorossa ihmiskunnan lopullinen tuho.

Olet käsittänyt kaiken todella väärin.

Tämän maailman loppu lasketaan Raamatun mukaan yhden sukupolven määräksi Israelin perustamisesta = vertaus viikunapuusta eli vuodesta 1948 -> yksi sukupolvi eli noin 80 vuotta ja tämä maailmanaika on ohi -> Taivasten valtakunta 1000 vuotta -> Tuomiot -> Iankaikkisuus Taivasten valtakunnassa tai helvetissä.

Usko tai epäusko Jeesukseen Kristukseen määrää ihmisen iankaikkisen olinpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän