Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä äideistä jotka antavat vauvan kavereille hoitoon?

Vierailija
20.06.2013 |

Monet nuoret äidit 18-25v antavat usein pienenkin lapsen yöksi hoitoon kavereille viikonloppuisin että pääsevät juhlimaan. Erään tuttuni alle puolivuotias poika on ollut kuukauden ikäisestä lähtien jo neljän eri samanikäisen kaverin luona viikonloppuisin. Miten 20v lapseton osaa/jaksaa hoitaa noin pientä lasta ja heräilä öisin. Olen itse myöskin nuori äiti mutten ikinä uskaltaisi antaa lasta jollekkin tutulle hoitoon.

Mitä mieltä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No multa ei kyllä ymmärrystä heru.

Vierailija
2/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sinä osaat hoitaa lastasi? Ja eikö sinulla ole kavereita kenen kanssa käydä ulkona vai miksi se sinun elämääsi vaikuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan hoitaa lastani koska se on MINUN lapseni ja tottakai minulla on enemmän kokemusta lapsista kun lapsettomilla jotka ei tee muuta kuin ryyppää. On kavereita ja vaikuttaa elämääni, käyn joskus itse tämän kyseisen ihmisen kanssa ulkona kun lapsen isä vahtii lasta ja ihmettelen aina kun lapsi on taas eri kaverilla hoidossa. Miten ne minun kaverit vaikuttaa tähän asiaan? Ei mun mielestä mitenkään

Vierailija
4/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos on kavereita, joihin voi luottaa. Toki pitää ajatella lapsen parasta, mutta en usko että silloin tällöin pieni loma vanhemmille/äidille tekee pahaa lapsellekkaan, vaan päinvastoin se voi auttaa taas jaksamaan! :) Jos siis sukulaisissa/ystävissä on vajaa parikymppinen nuori, joka on hoitanut lapsia ja tulee hyvin toimeen heidän kanssaan, en näe mitään pahaa vaikka vanhempi välillä jättäisikin lapsen yökylään. :) Olen itse 20-vuotias, ja olen hoitanut paljon veljieni lapsia, myös usempaa kerralla, ja joskus osa on ollut yötäkin, tosin silloin myös hoitajia on ollut useampi. Mutta hyvin voisin ottaa pienenkin lapsen yöksi, mikäli voin antaa hänelle ruokaa (ei tarvitse tissiä/pärjää korvikkeilla) ja tunnen muuten lapsen tavat. 

Vierailija
5/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollutkaan siitä että äiti saa "välillä" lomaa tai omaa aikaa. Kyllä silloin pitää olla jotain pielessä jos on pakko päästä juomaan 3-4 kertaa kuussa. Olen ollut vieressä kun soittelee kavereita läpi ja pähkäilee mihin laittaa vauvan nyt yöks kun vasta viikonloppuna oli sillä yhellä niin ei sille viitti soittaa, ottaiskohan se yks mut silläki saattaa olla töitä..

Vierailija
6/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 30- vuotias suurperheen äiti ja joskus lapset on kaverillani hoidossa ja käyn baarissa. Iiiiik! Ei kiinnosta alkuunkaan mitä mieltä sinä siitä olet, minusta tuollainen kyttääminen onkin vasta surullista.

Vierailija
7/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama alle 25vfoobikko. 

Vierailija
8/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut ja tunnen yhden tällaisen tapauksen, että lapsettomilla kavereilla vastasyntynyt hoidossa jatkuvasti. On jopa lähdössä festareille nyt koko viikonlopuksi kun vauva 2kk. Itse en vaan pystyisi (enkä pystynytkään) olemaan erossa omasta vauvasta, joten sikäli en pysty samaistumaan - tai pystyn sillä lailla, että kyllä minäkin hetkellisesti ajattelin että lähtisinkö risteilylle kaverin kanssa, mutta sitten en kuitenkaan pystynyt..ja ei tämä ei tarkoita sitä että en olisi sallinut lapsen itsenäistyä ;)

Vierailija
9/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 18:51"]

Olen yli 30- vuotias suurperheen äiti ja joskus lapset on kaverillani hoidossa ja käyn baarissa. Iiiiik! Ei kiinnosta alkuunkaan mitä mieltä sinä siitä olet, minusta tuollainen kyttääminen onkin vasta surullista.

[/quote]

Voi iiiiik niin muuten mullakin ollut kerran penska hoidossa kaverilla kun lähin ryyppäämään!  Mut voi kertoo että oot paska mutsi jos laitat sen joka viikonloppu kaverille hoitoon, niinkun varmaan laitatkin. Harmi että olet surullinen, menee pian juhannus pilalle.

ap

Vierailija
10/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on aivan samanlainen. Ei siinä mitään väärää tietenkään ole jos välillä menee lapsi kaverille hoitoon mutta kun tämä tuttuni kirjoittelee facebookkiin ja kyselee että kuka viitsisi ottaa 'tepon' hoitoon muutamaksi yöksi kun olisi hyvät bileet tiedossa.

Vierailija
11/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniäidit..

Vierailija
12/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe siinä mitään pahaa, jos antaa kaverille hoitoon. Jos siis on kyseessä hyvä ja luotettava kaveri. Sitä en ymmärrä, että joka viikonloppu roudataan lapsi hoitoon - oli se sitten isovanhemmille tai kavereille.

Vierailija
13/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minä..lapset jo isoja mutta en koskaan olisi halunnut tai voinut jättää pientä vauvaani kaverien hoitoon! Eikä todellakaan kiinnostanut lähteä mihinkään oman ihanan vauvan luota halusin pitää hänet lähelläni..myös imettää!

Mutta surullista kyllä, aina löytyy äitejä jotka huolivat ihan pikkusen hoitajaksi jopa täysin tuntemattomia ihmisiä, ei olisi tullut mieleenkään.

Vierailija
14/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva että silloin 2-kymppisenä sain kaverilta harjoituskappaleen lainaan vähän väliä, nyt sitten osaan hoitaa omani kun kokemusta on kertynyt ei tarvi oman pienokaisen kanssa mummoäitinä ihmetellä mitä tekee.

Kummipoikaa ei riepoteltu kaverilta toiselle... kun se oli hoidossa se oli meillä. Kaverilla vielä menojalka vipatti eikä vahinkovauva sitä vipatusta juuri hillinnyt. Itse olin parisuhteessa ja siten huomattavasti vähempi baareilemassa muutenkin.

Vierailija
15/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaverini on 31, ja sai esikoisen siis 28 vuotiaana. Olin ensimmäisen kerran lapsenvahtina kun tunsimme hieman huonommin, mutta äiti halusi baariin. Sen jälkeen ollut nyt muutaman vuoden jo säännöllisesti kerran kuussa parissa illan ja aamun vahtimassa, kun lapsen äiti bilettää. Omat, 23-25 tutut "nuoremmat äidit" taas eivät ole antaneet lastaan hoitoon, suunnilleen saman ikäisiä lapsia heillä. Ei siis voi taas yleistää tämän ikäasian mukaan.. :D

Vierailija
16/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se mielipide unohtui; nyt kun lapsi on 3-vuotias eikä niin usein meillä hoidossa, niin siinä ei ole mitään pahaa, mutta paheksuin kyllä kun lapsi oli vuoden vanha, en tuntenut tätä kaveria kovin läheisesti silloin, ja lapsi oli meillä kerran pari kuussa. t.16

Vierailija
17/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21v äiti enkä ikimaailmassa antaisi vauvaani jonkun kaverini hoitoon ainakaan yöksi. Toiselle äitikaverille (hän 22v) voisin antaa pariksi tunniksi, ellei tällä kaverilla olisi kaksoset itsellään. Vauvani on ollut kai kaksi vai kolme kertaa äidilläni hoidossa tunnista kolmeen tuntiin, ja nekin kerrat oli kun vauva oli pieni. Nyt ikää 9kk eikä ole moneen kuukauteen ollut hoidossa, en vain pysty antamaan, eikä vauva ole ihan sieltä helpoimmasta päästä niin en halua antaa kellekään "riesaksi". Toiseksi ei ole sellaisia menojakaan, että pitäisi saada vauva hoitoon. 

Tiedän myös 24v äidin, joka pistää lapset hoitoon joka viikonloppu ja joka juhlapyhä, nytkin ovat juhannuksena hoidossa. 2 lasta hänellä siis. Lapset joka toinen vkl isällään ja joka toinen vkl jossain muualla hoidossa. Muuten tietty päivähoidossa. En voi ymmärtää, ihan sairasta olla noin välinpitämätön. Hänestä kyllä huokuu se, että nyt tuli tehtyä lapset ihan liian nuorena.

Vierailija
18/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma vanhemmuudessa. Liian nuori äidiksi tai päihderiippuvainen. Normaalisti hormonitoiminta saa äidin rauhoittumaan lapsen vauvaiäksi. Pieni vauva on hyvin kehollinen psyykisesti. Vaihtuvat hoitajat aiheuttavat turvattomuutta. Olisi hyvä, jos asiasta tiedotettaisiin nykyistä enemmän, niin ihmiset ehkä voisivat siirtää vanhemmuutta siihen asti, kun oikeasti pystyvät vanhemmuuteen tai luopua lasten teosta kokonaan. On oikeasti surullista, että lapset ovat vauvasta alkaen niin eri asemassa, joillakin on vanhemmat, jotka nauttivat yhteisestä ajasta lastensa kanssa, joillakin vanhemmat miettivät mihin lapsensa voisivat tunkea, että voisivat nauttia laatuajasta. Tosin ainahan näitä lapsensa ajoittain tai kokonaan hylkäämiä vanhempia on ollut. Nykyisin on kuitenkin ehkäisykeinot. Ihmisille pitäisi enemmän tarjota vaihtoehtona lapsettomuutta. Kaikista ei ole vanhemmiksi, eikä tarvitsekaan olla.

Vierailija
19/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan törkeetä ku yks alle kaksymppisenä lapsen saanut kaveri kyselee myös facebookissa "Kuka vahtis mun pikku nuppua tänään??" ja lähtee itse ryypiskelemään... ja sielt tulee joltain lapsettomilta teinikavereilta "minäminäminä, ku sun vauva on nii söpö!"
...jollei ota lasta siis mukaansa kaljalle. Kerran oli ladannu fb-kuvan, jossa taustalla yks kaveri juo kaljaa, itsellään siideri kädessä ja toinen humalaisen näköinen kaveri pitelee sillä hetkellä puolivuotiasta vauvaa. EI NÄIN.

Vierailija
20/23 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sysättiin  alle puolivuotias vauva yöhoitoon kun olin 2-kymppinen. Ikinä en ollut edes vaippoja vaihtanut ja kokemus vauvoista aika lähellä nollaa. En edes ollut tavannut lasta kuin kerran pari. Ihan hyvin meillä meni mutta kyllä itse lapsia saatuani en ole voinut kuin ihmetellä miten lapsen voi laittaa aivan tuntemattomalle hoitoon. Vaikkakin tiesi että olen ihan kunnollinen mutta silti.