Lyijytäytekynä vai tavallinen lyijykynä?
Kommentit (9)
Tavallinen, vaikka sitä joutuukin teroittamaan. Lyijytäytekynät menevät melkein aina rikki, kun ensimmäinen täytelyijy on käytetty, ainakin halvat merkit.
Tavallinen.
Painan kirjoittassani niin paljon kynää paperiin, etä lyijytäytekynän lyijyt katkeaisivat joka toisen kirjaimen jälkeen.
Täyte. En kestä sen hiljalleen tylsyvän lyijyn rahinaa paperilla, se ääni aiheuttaa mulle fyysisesti pahan olon.
Kuudella eurolla saa hyvän, kestävän lyijytäytekynän. Paksu lyijy (0,9) ei katkeakaan, vaikka painaisi. Itsellä jo monen monta vuotta ollut käytössä tämä samainen kynä, enkä muuta enää haluakaan käyttää.
Lyijytäytekynä, jos on laadukas. Parhaat ovat kestäneet käytössä vuosia
Lyijytäytekynä. Kun osaa käyttää, kestää vuosikymmeniä. Yhden olen onnistunut ihan itse rikkomaan, ja se tapahtui siten, että leikin kynttilällä, ja työnsin sen kynän sinne tuleen. Muoviosa vähän suli, ja sen seurauksena terät katkeilivat helposti.
Mutta siinä käytössä, mihin ne on tehty, en ole yhtään saanut rikottua. Lapsille jos lainaa, niistä häviää osia, jonka jälkeen ei enää toimi. Lasten jäljiltä olen myös poistanut kynistä pieniä terän pätkiä, jotka ovat menneet rakenteisiin, ja jumittaneet kynän. Liian ohut terä voi mennä rakenteisiin ja jumittaa mekanismin.
Täyte. Mukavampi kirjoittaa.