Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoitan tuon, että alle 25 -vuotias on liian kakara äidiksi.

Vierailija
19.06.2013 |

Minä sain ekat lapseni 21- ja 23-vuotiaana ja kolmannen 32-vuotiaana. Nyt jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut hankkia lapsia vasta tuolloin, kun kuopus syntyi. Lapsilla on kyllä sama isä, mutta olin aivan kakara vailla mitään elämänkokemusta tuolloin parikymppisenä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas sain kaikki lapseni alle 25 vuotiaana ja nyt lähes 40 vuotiaana olen todella onnellinen, kun olen ollut niin viisas ja tehnyt lapset nuorina.

Vierailija
2/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nää teidän kokemukset koskee kaikkia? (ap. oikein allekirjoittaa kaikkien muidenkin puolesta)

Onneksi jokaisella on valinnanvapaus ja kaikkien ei tarvitse edes toitottaa valintojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan esikoistani viikolla 38 + 5 ja olen juuri täyttänyt 22 vuotta, enkä koe olevani yhtään liian nuori äidiksi. Mielestäni tämä asia riippuu täysin äidin ja isän omasta luonteesta sekä henkisestä kypsymisestä. En todellakaan ajattele, että kaikki ikäiseni olisivat valmiita vanhemmiksi, mutta toisaalta, on myös paljon nuorempia, jotka ovat parempia vanhempia lapsilleen kuin monet vanhemmat ihmiset. Ikä ei ole se mikä määrittää vanhemmuuden, vaan oma luonne, elämäntilanne ja henkinen kypsyminen.. Toki alaikäisen ei mielestäni tarvitsisi vielä lapsia tehdä, mutta sen jälkeen iällä ei mielestäni ole enää suurtakaan merkitystä vaan ihan muilla asioilla.

Vierailija
4/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap kertoi jo tuolla toisessa ketjussa, ettei osannut laittaa ruokaa vielä tuolloin esikoisensa aikana, eiköhän sekin jo kerro hänen omasta kehitystahdistaan jotain...

Vierailija
5/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olisitkin saanut jättää tekemättä nuorempana kun et kerran ruokaakaan osannut tehdä!! Vähän enemmän olisit saanut harjoitella jo teini-iässä itsenäistymistä.

Me asuimme mieheni kanssa jo omakotitalossa, töitä tehden kun esikoinen tuli maailmaan. Että katsoppa peiliin ja mietippä tosissasi voitko yleistää omaa tilannettasi kaikkiin. ONNEKSI suurinosa nuorista äideistä ei ole noin avuttomia.

(Ja ps. esikoinen syntyi kun olin 19v, kuopus 25-vuotiaana, lapsia neljä)

Vierailija
6/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap on ollut kakara tuon ikäisenä,mutta hän tuskin tuntee joka ikistä alle 25 vuotiasta suomalaista ihmistä. uskon että moni heistä on fiksumpi kun ap tälläkään hetkellä kun kirjottelee noin idiootteja lausahduksia tänne.

Vierailija
7/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana ja nyt 22-vuotiaana odotan toista lastani. En koe olevani kakara äidiksi. 

Minusta ei ole kovinkaan kunnioitusta herättäviä nämä tällaiset aloitukset joissa yleistetään kaikki alle 25-vuotiaat huonoiksi ja lapsellisiksi äideiksi. 

Tiedän pari ikäistäni äitiä, jotka eivät toimi kaikissa asioissa mielestäni kovinkaan kypsästi, mutta tiedän myös 30-vuotiaita äitejä jotka käyttäytyvät kuin 15-vuotiaat.

Vierailija
8/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 21-v ja esikoiseni on nyt 5kk, en vaihtaisi päivääkään. Olen paras äiti lapselleni  enkä koe olevani kyllä yhtään liian nuori tähän. :)

Vierailija
9/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaikkihan ei ole samanlaisia kuin sinä.

Minä sain esikoiseni 18v, kesken koulujen. Jäin vielä yksin lapsen kanssa, palasin koulun penkille, hoidin lapseni. Jokaisen soseen tein pojalleni itse, kaupan soseita käytettiin vain matkan päällä, koska ne säilyvät paremmin kuin oma tekemät. Valmistuin todella hyvin paperein, löysin hyvän parisuhteen, menimme kihloihin ja tulin raskaaksi. Nyt olen 22v, 3 lapsen äiti (viimeisimmät ovat kaksoset). Olen onnellinen, päivääkään en vaihtaisi pois. Kaikkialla kehutaan, kuinka olemme mieheni kanssa vanhemman ja kypsemmän oloisia, kuin moni muu meidän ikäinen. Ajattelin tässä äitiysloman jälkeen jäädä hoitovapaalle, ehkä mennä opiskelemaan toisenkin ammatin. Taas olen soseita tehnyt itse pakkaseen, enkä ajatellut tälläkään kertaa kaupan soseita käyttää. Kaksoset olen imettänyt, aluksi saivat maitoa myös pullosta, koska sektion takia ei maito noussut heti.

Minä en siis allekirjoita, että alle 25- vuotiaat ovat huonoja äitejä. Ehkä sinä olit epäkypsä äidiksi, mutta se ei tarkoita että kaikki muutkin ovat. Tärkeintä on, että olet ollut valmis myöntämään omat virheesi, kasvanut henkisesti ja tullut paremmaksi äidiksi! Onnea sinulle! :)

Vierailija
10/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 20:48"]

Mä taas sain kaikki lapseni alle 25 vuotiaana ja nyt lähes 40 vuotiaana olen todella onnellinen, kun olen ollut niin viisas ja tehnyt lapset nuorina.

[/quote]

Sama täällä. Kaikki lapset oli tehtynä 25v ikään mennessä. Kaikki neljä. Nyt  43v voin nauttia elämästä toisella ja uudella tapaa. Silloin nuorena jaksoi. Aikansa kutakin. Nyt saa olla miehen kanssa kaksin ja nauttia toisenlaisista asioista.

Vierailija
11/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt aletaan yleistää, niin allekirjoitan, että alle 40v ei ole hyvä äiti. Tämä sillä perusteella, että pari tuttavaani ovat päälle 30, saaneet esikoisensa, toinen tyrkkää lapsensa koko ajan äidilleen (joka on eläkkeellä) hoidettavaksi, kun ei itse jaksa ja haluaa ryyppää. Toinen ei halua imettää, koska se on kuulemma turhaa ja joutuu olemaan liikaa lapsen kanssa eikä pääse ryyppäämään. Minkäs ikäisenä ne lapset nyt sitten saa tehdä, tietääks joku jonkun joka on 40 v ja huono äiti? Koska silloinhan kaikki on, eikös niin? Nyt kun yleistämään alettiin.

Eiköhän jokaisessa ikäryhmässä ole huonoja sekä hyviä äitejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi