Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minäkö snobi?

Vierailija
19.06.2013 |

Sain tietooni, että minusta on joidenkin sukulaisten mielestä tullut snobi, sen jälkeen kun sain vakinaisen työn. Kertokaapas minulle, mikä snobi oikeastaan on, niin mietin sitten, olenko. Siis tietääkseni snobi tarkoittaa hienostelijaa, mutta millaista hienostelua se tarkoittaa? Onko se, että olen vähän uusinut sisustusta, tarkistanut vaatetustani (omasta mielestäni) tyylikkäämmäksi ja silloin tällöin käydään ulkona syömässä, snobin touhua?  

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan siinä on kyse, erilaiset porukat joissa ajatukset ja arvot törmää. Kyllähän ostamistaan tavaroista ja ruuasta voi puhua ja sitä voi arvostella, kunhan kaikilla on samanlainen ajatusmaailma. Ne taas jotka pitää ihan kaikkea leuhkana, ei ymmärrä asiallistakaan vastausta kysymykseen uudesta tavarasta tms. 

Vierailija
22/22 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä yksi esimerkki joka tuli mieleeni. Ostan aaltomaljakon lohenpunaisena (olen tällaista katsellut) ja minulle tulee kaksi vierasta eri aikoihin, siskoni ja eräs ystäväni:

Siskolle esittelen uuden ostokseni ja kerron kuinka väri miellyti silmääni,  minkä lisäksi kerron aaltomaljakon olleen pitkään haaveilemani klassikko. Siskoni kehuu maljakkoa ja kertoo sen olevan järkevä hankinta, sillä se säilyttää arvonsa ja on ajaton.

Ystäväni tulee käymään, mutta ei välttämättä edes huomaa uutta hankintaani, enkä minä sitä erikseen esittele. Ystäväni kuitenkin huomatessaan uuden maljakon, kerron lyhyesti sen miellyttäneen silmääni värin vuoksi, hintaa en mainitse. Ystävä kertoo, ettei itse hankkisi aalto maljakkoa, sillä ikean paljon halvempi yksilö ajaa aivan saman asian ja on myöskin hänen silmäänsä kaunis esine. Minä olen ystävän kanssa samaa mieltä, sillä tämähän on aivan totta.

Tässä on erona siis se, että siskon kanssa voin keskustella uusista hankinnoista ykstyiskohtaisesti hänen jakaessaan saman ajatusmaailman kanssani, mutta jos kehuisin ostosta ystävälleni, pitäisi hän minua snobina. Olisi myös minulta tökeröä tuoda erikseen esille tuotteen hintaa tai ostosta yleensä, kun tiedän että ystäväni pitäisi sitä turhana rahankäyttönä. 

ehkäpä edes joku ymmärsi mitä hain takaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla