Meille tulee ero, koska en voi sietää mökkeilyä
Aikani jaksoin raahatua joka kesäviikonloppu alkeelliselle mökille hyttysten syötäväksi, nyt mittani täyttyi.
Ei ole minun ongelmani jos mies haluaa mennä mökille. Jos menee, saa luvan pärjätä siellä yksinään lasten kanssa.
Kommentit (32)
Parasta onkin tuossa tilanteessa kumnankin etsiä samanhenkinen kumppani. Ei elämäänsä pidä kummankaan uhrata.
Miestä vituttaa kun en halua mökille ja hänen on pärjättävä siellä yksinään lasten kanssa. Pakolla raahaa lapsetkin sinne mukaan tylsistymään.
Mikäs vika sussa sit on kunnet mökkeilemässä viihdy?
En mäkään viittisi missään alkeellisella mökillä olla. Me ollaan rakennettu nyt mökille saunamökki, jossa asustellaan, kunnes saadaan talo rakennettua. Vesi tulee sisään, ulkohuussikin on talossa kiinni ja nykyaikainen biokäymälä. Enkä suostuisi olemaan missään puskassa, vaan me mökkeillään meren rannalla, jossa harvoin edes hirveitä hyttysparvia viihtyy.
Mä olen lapsuuteni ajat mökkeillyt sellaisissa mökeissä, että riu'ulla käytiin asioilla, vettä ei ollut mailla halmeilla ja sisälläkin oli parvi hyttysiä. Ihanien lapsuusmuistojen takia en suostu edes telttailemaan, sen verran kermaperse olen.
veikkaisin, että saattaa olla vaan tyytyväinen ettet ole mukana.
Mitä alkeellisempi mökki, sitä enemmän vaimolla puuhaa. Yleensähän mies hoitaa mökille ruohonleikkurin, veneen ja kaljaa. Nainen kasaa lapset, heidän tavarat ja vaatteet, tekee ruuan esivalmistelun, suunnittelee ruokailut ja toteuttaa ne, käy ruokaostoksilla mukuloiden kanssa, vahtii mökillä lapsia ja voitelee heidät auringolta ja hyönteisiltä. Tiskaa, siivoaa, saunoo lasten kanssa, ruokkii vieraatkin ja kun kotiin lähdetään, niin vaimo taas pakkaa jne.
Jää pois mökiltä ja vietä ihan laatuaikaa itseksesi. Saa miehesikin tutustua lapsiisi oikein kunnolla ja hoitaa heidän hepuleita.
Meillä on vähän sama. Nykyään mies menee välillä yksin, välillä lasten kanssa ja yhden kerran kesässä olen lupautunut menemään mukaan. Molemmat joustavat siis.
Täällä yksi kermaperse kanssa, jos se tarkoittaa alkeellisten mökkiolosuhteiden vihaamista:)
Usein mökit on oikeita työleirejä ja kaiken rentoutumisen saa unohtaa tyystin. Pitää kantaa vettä, lämmittää sitä, pilkkoa puita, leikata ruoho, ruokota heinikkoa ja risukkoa, haravoida, korjata paikkoja, tuulettaa jne jne. En ole käsittänyt mikä tässä kaikessa niin kiehtoo, että sinne mökille on pakko päästä raatamaan viikosta toiseen.
Itse pidän kovasti mökkeilystä siinä vaiheessa kun puitteet on kunnossa, siksi suosin vuokramökkejä kaikilla herkuilla vaikka kalliiksi tuleekin. Saahan sitä itsekin rakennettua millaisen luksus huvilan tahansa, mutta iso kustannus sekin tietty.
Kävin eilen ekaa kertaa tänä kesänä mökillä: lohduton näkymä: ruoho kasvoi polviin asti, ikkunat likaiset, siitepölyä, hämähäkin seittiä, viimevuotiset lehdet haravoimatta. Paikat rapistuvat, mökki kostea...loputon työleiri, eikä ole rahaa oikein palkata ulkopuolista paikankohentajaa. Silti kauniina kesäpäivänä nautin mökillä olosta ja omasta rauhasta. Paikka ei ole täydellinen paratiisi; tarvitsen kai ennemmin asenteen muutosta kuin paikasta luopumisen suunnittelua.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 14:25"]
Miestä vituttaa kun en halua mökille ja hänen on pärjättävä siellä yksinään lasten kanssa. Pakolla raahaa lapsetkin sinne mukaan tylsistymään.
[/quote]
Miksi lapset eivät voisi sitten jäädä sinun kanssasi kotiin, jos eivät itsekään mökille halua?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 14:49"]
Täällä yksi kermaperse kanssa, jos se tarkoittaa alkeellisten mökkiolosuhteiden vihaamista:)
Usein mökit on oikeita työleirejä ja kaiken rentoutumisen saa unohtaa tyystin. Pitää kantaa vettä, lämmittää sitä, pilkkoa puita, leikata ruoho, ruokota heinikkoa ja risukkoa, haravoida, korjata paikkoja, tuulettaa jne jne. En ole käsittänyt mikä tässä kaikessa niin kiehtoo, että sinne mökille on pakko päästä raatamaan viikosta toiseen.
Itse pidän kovasti mökkeilystä siinä vaiheessa kun puitteet on kunnossa, siksi suosin vuokramökkejä kaikilla herkuilla vaikka kalliiksi tuleekin. Saahan sitä itsekin rakennettua millaisen luksus huvilan tahansa, mutta iso kustannus sekin tietty.
[/quote]
kolmas kermaperse ilmoittautuu...!
Rakastan varusteltuja mökkejä. Sellaisia, joissa on juokseva vesi, suihku ja nykyaikainen hajuton vessa, sähköt, kunnollisen kokoinen jääkaappi ja telkkari, itikoita pääsee pakoon. Ennen kaikkea, rakastan varusteltuja mökkejä, joiden kunnossapidon, ruohonleikkuut ja maalaukset, huolehtii joku muu kuin minä. Lomalla haluan lomailla enkä palata luontoon. Haluan pestä kädet saippualla hanasta tulevan juoksevan veden alla käytyäni vessassa joka ei haise saastaiselle.
Ei tuon takia eroa tarvitse ottaa!
Mies menee sinne mökille ihan yksin ja sinä ja lapset jäätte kotiin.
Lapset menevät mökille vain jos haluavat koska sinähän olet kotona niin ei lapsiakaan ole pakko pakottaa mukaan.
Suomi on vapaa maa...ei ole vaimon mikään pakko mökkeillä vaikka mies sitä haluaa!
Eipä se tietenkään kiva ole, jos kaikki tekemine on "pitää" asenteella. Mullakin on rajat kyllä, mihin asti tekeminen on kivaa, mutta juuri tuo alkeellisuus on kyllä minustakin rentouttavaa. Voi tehdä asiat yksinkertaisesti, madaltaa vaatimuksia. Eikä siellä tarvi vääntää samaa safkaa kuin kotikeittiössä, tiskiäkin tehdään vähemmän... Ja kertakäyttöastia vaan peliin silloin kun on enemmän väkeä tai ei jaksa tiskailla. Asioita tehdään sen verran kun on tekijöitä ja jaksamista. Jos ei jaksa rehkiä, niin sitten ei rehkitä. Mutta ehkä se sun miehesi nauttii ja rentoutuu siitä, että saa kunnostella paikkoja tms, ei se tarkoita, että sun pitäisi tehdä samaa.
Merkillistä! Mun mielestä mökillä on juuri kaikkien hienointa se, että saa tehdä kaikkea. Ennen kuin meillä oli oma mökki, kävimme vuokramökeillä ja siellä on mun mielestä lähinnä tylsää: ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin grillata, ei siihen saa koko päivää kulumaan.
Vuokramökeissä oli sitä paitsi yleensä rumat ja epäsopivat sisustukset, tyhjää ja onttoa kun omat pikkutavarat puuttuivat ja keittiössäkin oli yleensä aika puutteellinen varustus. (Emme kyllä vuokranneet niitä kaikkien kalleimpia mökkejä...)
Itse nautin mökillä eniten juuri sen sisustamisesta (täysin erilaiseksi kuin kodin sisustus) ja puutarhahommista. Tiskaaminen on ehkä pakkopullaa, mutta muu sujuu. Ja meillä mies kyllä osallistuu kaikkiin hommiin.
Täällä kans yksi kermaperse. Muistan, kun 10vuotiaana olin kaverini mökillä ja siellä oli ulkohuussi. (omalla lapsuusperheelläni ei ollut kesämökkiä) Lopulta uskaltauduin huussiin, kun oli pakko mut sitten tuli ongelma. Mistä vessa vedetään? Seisoin huussissa nin kauan ihmettelemässä, että mua elttiin jo kaivata. Lopulta uskalsin kertoa ongelmani kaverilleni ja sitten tietenkin koko perhe nauroi mulle reppanalle.
Oletteko siamilaiset kaksoset? Mieheni aloittaa mökeilyn maalla huhtikussa ja lopettaa lokakuussa. Menen mukaan aina joskus. Kumpikin saa olla rauhassa välillä. Tekee hyvää suhteelle. Onneksi mörskä on vain 35 km päässä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 15:09"]
[/quote]
Rakastan varusteltuja mökkejä. Sellaisia, joissa on juokseva vesi, suihku ja nykyaikainen hajuton vessa, sähköt, kunnollisen kokoinen jääkaappi ja telkkari, itikoita pääsee pakoon. Ennen kaikkea, rakastan varusteltuja mökkejä, joiden kunnossapidon, ruohonleikkuut ja maalaukset, huolehtii joku muu kuin minä. Lomalla haluan lomailla enkä palata luontoon. Haluan pestä kädet saippualla hanasta tulevan juoksevan veden alla käytyäni vessassa joka ei haise saastaiselle.
[/quote]
Neljäskin löytyy ! ;)
Alkeellinen mökki yöks. Luxus mökki on.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
Neljäskin löytyy ! ;)
[/quote]
Olette patalaiskoja kermaperseitä. Tuollaisia suomalaisista on tullut. Ei ihmekkään että valtio on tässä kunnossa.
Miksi siitä ero tulee? Täytyykö teidän aina käydä siellä yhdessä?