Meille tulee ero, koska en voi sietää mökkeilyä
Aikani jaksoin raahatua joka kesäviikonloppu alkeelliselle mökille hyttysten syötäväksi, nyt mittani täyttyi.
Ei ole minun ongelmani jos mies haluaa mennä mökille. Jos menee, saa luvan pärjätä siellä yksinään lasten kanssa.
Kommentit (32)
Meillä ei lapsuudessa ollut mökkiä eikä miehenkään vanhemmilla, näin ei olle siihen totuttu eikä olla omaa hankittu, asutaan isossa kaupungissa ja matkustellaan lomalla mielummin ulkomaille ja näin kesällä viihdytään omassa kaupungissa paljon erilaisia tapahtumia ja paikkoja mihin mennä.
Mulla ei ole mökillä ikinä mitään tekemistä. No ruokaa teen mutta muun ajan löhöän ja uin.
Meillä ei ole omaa mökkiä, mutta molempien vanhemmilla on ja varsinkin appivanhempien mökillä ollaan oltu paljon, liikaakin. Ainakin kymmenen edellisen kesän lomilla ollaan oltu siellä ja ne lomat menevät mielessäni täysin sekaisin koska ne ovat niin samanlaisia. Anoppi pomottaa paikkaa ja saa tietenkin pomottaakin, mutta aina sitä ei jaksa. Tänä kesänä en ajatellut siellä enää viihtyä kuin korkeintaan pari viikonloppua, Se paikka on nähty ja käyty nyt minun puolesta.
Nyt appivanhemmilta on hankkeena, että tontista lohkotaan lapsille omat kesämökkitontit. Olen sanonut miehelle, että hän voi ja saa rakentaa sinne mökin, mutta minä en osallistu siihen puuhaan. En halua enää ristikseni yhtään neliötä siivottavaa ja laitettavaa, en halua ajaa viikonloppuisin edestakaisin mökille ja kotiin, en halua miettiä mitä tavaroita sinne tulee ja mitä sinne tarvitaan, en halua koko riesaa ollenkaan! Mies saa mun puolestani tehdä mitä haluaa, mutta siihen ei tarvitse minun aikavaroja ja rahoja kysellä. Lapset saavat sitten tehdä miten itse haluavat jos mökki sinne joskus nousee. En usko meille mieheni kanssa tulevan riitaa asiasta, olen lähtenyt jo monena vuonna mökiltä pois ennen muuta perhettä, ennen sitä pitkästymisestä tullutta riitaa ja ennenkuin minulla palaa käämit siihen "rentoon mökkielämään" kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 14:48"]
Mitä alkeellisempi mökki, sitä enemmän vaimolla puuhaa. Yleensähän mies hoitaa mökille ruohonleikkurin, veneen ja kaljaa. Nainen kasaa lapset, heidän tavarat ja vaatteet, tekee ruuan esivalmistelun, suunnittelee ruokailut ja toteuttaa ne, käy ruokaostoksilla mukuloiden kanssa, vahtii mökillä lapsia ja voitelee heidät auringolta ja hyönteisiltä. Tiskaa, siivoaa, saunoo lasten kanssa, ruokkii vieraatkin ja kun kotiin lähdetään, niin vaimo taas pakkaa jne.
Jää pois mökiltä ja vietä ihan laatuaikaa itseksesi. Saa miehesikin tutustua lapsiisi oikein kunnolla ja hoitaa heidän hepuleita.
[/quote]
Näin! Ei ap:n ole mikään pakko lähteä mökille. Mies viettäköön laatuaikaa lasten kanssa :)
Ei kai tuon takia tarvi erota. Mies menee mökille ja sinä olet kotona.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 14:37"]
En mäkään viittisi missään alkeellisella mökillä olla. Me ollaan rakennettu nyt mökille saunamökki, jossa asustellaan, kunnes saadaan talo rakennettua. Vesi tulee sisään, ulkohuussikin on talossa kiinni ja nykyaikainen biokäymälä. Enkä suostuisi olemaan missään puskassa, vaan me mökkeillään meren rannalla, jossa harvoin edes hirveitä hyttysparvia viihtyy.
Mä olen lapsuuteni ajat mökkeillyt sellaisissa mökeissä, että riu'ulla käytiin asioilla, vettä ei ollut mailla halmeilla ja sisälläkin oli parvi hyttysiä. Ihanien lapsuusmuistojen takia en suostu edes telttailemaan, sen verran kermaperse olen.
[/quote]
just sunlaiset niuhottaja kermaperseet munkin pinnan saa hiiltymään.
Yleensä mökki on kyllä MÖKKI, ei niitä erottelemaan pidä alkaa mikä on alkeellinen ja mikä ei.
Ja yleensä riu'ulla käydään jos OIKEA MÖKKI omistetaan. tunnelmahan siinä menee pilalle kun on kaikki samat mitä ok-talossakin.
Hypi sinä vaan suolalta maistuvaan mereen, minä pääsenkin kirkkaaseen jokeen ja naapureita ei lähimainkaan :)
Kohtuu myöhässä tuo 27:n sytytys..
Oliski mökki, niin pääsis välillä erilleen äijän kanssa. Mielelläni lasten kanssa menisin mökille.
Ap olet siis vain niin laiska lehmä niin kuin moni tänne vastanneista laiskoista lehmistä jotka ei kykene tekemään mitään kun rakennekynnet menee pilalle. Oikeasti mitä uusavutonta porukka on nykyään. Te olette varmaan niitä ihmisiä joiden elämä on heti pilalla jos sähköt sattuu katkeamaan vaikka myrskyn takia.
Paha yhdistelmä, wt ja kermaperse :)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 15:13"]
Ei tuon takia eroa tarvitse ottaa!
Mies menee sinne mökille ihan yksin ja sinä ja lapset jäätte kotiin.
Lapset menevät mökille vain jos haluavat koska sinähän olet kotona niin ei lapsiakaan ole pakko pakottaa mukaan.
Suomi on vapaa maa...ei ole vaimon mikään pakko mökkeillä vaikka mies sitä haluaa!
[/quote]
Meillä asuu naapurissa eläkeläispariskunta, joka viettää kesät mökillä toukokuusta syyskuulle. Pari vuotta sitten juttelin naapurin naisen kanssa ja hän sanoi, että ei millään viitsisi koko kesää mökillä olla, hän viihtyisi kaupungissa ihan hyvin. Minua jäi ihmetyttämään, sillä heillä on kotoa matkaa mökille alle 20 kilometria. Ilmeisesti mies pärjää ilman vaimoaan tai haluaa pitää hänet näkösällä koko ajan. Kyllä he välillä ovat yötä kaupunkikodissa, mutta yksin nainen ei saa kotiin jäädä edes yhdeksi yöksi.