Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käyttänyt joskus jälkiehkäisyä?

13.07.2006 |

Millaisin tuloksin? Miten pian yhdynnän jälkeen pillerit otit ja missä kierron vaiheessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla, että joku täälläkin pyörivistä joskus on käyttänyt jälkihekäisyä. Mun kokemus kuitenkin on, että täällä pyörii enimmäskeen ihmisiä, jotka eivät käytä ehkäisyä ja toivovat hartaasti raskaaksi tulemista. Itse olen syönyt viimeiset pillerit -93 enkä aio enää ehkäisyyn palata...yksi lapsi toki on taivaanlahjana saatu ja siitä olen ikikiitollinen. Tarkoitus ei ole olla ilkeä, mutta löytyisköhän joltakin muulta palstalta vastaajia.

Vierailija
2/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vastauksesi enkä ota sitä pahalla. Olen toki kysellyt muiltakin palstoilta, myös täältä. Täällähän pyörii hedelmällisessä iässä olevia naisia, jotka ovat olleet sitä kenties jo 10 v. aikaisemmin milloin vauva ei olisi tullut kysymykseenkään. Siksi kyselen, kokemusta voi olla " nyt" kuumeilevallakin.

- toivottavasti en loukkaa ketään -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, että suhtauduit vastaukseeni noin=) Löytyisiköhän tuolta vastausta:

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/katumus.html

Vierailija
4/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Senniina ei osannut vastata, niin minä osaan.

Pirputiina, mä olen käyttänyt jälkiehkäisypillereitä. Ehkä jopa liikaa. Niitähän saa ottaa kolme kertaa vuodessa enintään ja yksi vuos mulla meni neljä. Tästä tosin on jo aikaa... Mutta silti. Kysymykseen vastaten, olen käyttänyt.

Vierailija
5/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja siitä että missä vaiheessa kiertoa sun muuta niin ei mitään hajua... elämäntilanne oli niin sekasin.

Vierailija
6/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsu hajosi ja yhdyntä kp10. suoraan sängystä pitp marssia tk:hon. ja kaipa ne toimi kun raskaaksi en tullut.

saman miehen kanssa odotellaan nyt kolmatta lasta.

Vierailija
7/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mika niissa on se itse paha juttu? milla tavalla on vaarallista ottaa niita useammin, tietaako joku?

Vierailija
8/10 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi joka on joutunut joskus ottamaan jälkiehkäisypillereitä.

Senniinalle: Täällä on paljon vauvakuumeisia, mutta tuliko mieleen että jälkiehkäisyä on voitu joutua käyttämään joskus eri elämäntilanteessa? Ei liity nykyinen vauvakuume.

Itse olen joutunut kahdesti hakemaan katumuspillerit apteekista. Molemmilla kerroilla kortsu hajosi, minkä vuoksi piti rientää apteekkiin. Tilanne oli sellainen, ettei lapsi olisi vielä siinä vaiheessa tullut kysymykseenkään. Huvikseni en niitä pillereitä ole syönyt.

Suositus on, ettei pillereitä käytettäisi varsinaisena ehkäsykeinona. Sisältävät runsaasti joitain hormoneja, jotka vaikuttavat siihen, että mahdollinen raskaus keskeytyy, tai ettei hedelmöitynyt munasolu pysty kiinnittymään. Ovat siis paljon " vahvempia" kuin e-pillerit. En tiedä tarkkaan, miksi niitä ei suositella käytettäväksi useita kertoja vuodessa, mutta uskon sen liittyvän juuri tähän hormonien määrään. Liekö se sitten vaikuttaa naisen omaan hormonitoimintaan tai muuhun. Tätä kannattaisi kysyä farmaseuteilta tai lääkäreiltä.

Vierailija
9/10 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista missä vaiheessa kiertoa, joskus 10 vuotta sitten. Muistelen, että ne piti ottaa viimeistään 48 tuntia yhdynnän jälkeen. Tulos silloin hyvä, eli raskaus ei alkanut.

oon@

Vierailija
10/10 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kyllä mieleen eikä se oma elämäkään ole aina niin ruusuista ollut. Silloin ei jälkiehkäisyä ollut edes olemassa, kun mulla meni lujempaa, joten valitsin pillerit. Laitoin toiseen vastaukseeni kyllä linkkivinkinkin ja yritin auttaa alkup. kysyjää..