Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissasi kummalliset/ihanat/hauskat piirteet

Vierailija
25.07.2020 |

Tarinoita kehiin kissasi piirteistä! Mikä ihmetyttää, naurattaa tai saa pudistelemaan päätä, kun katselet kissasi elämää? Mieleen on jäänyt joku ketju, jossa eräs kertoi kissansa rakastavan pullasuteja. Rakastan ihania kissakertomuksia, joten jaetaan näitä yhteiseksi iloksi.❤️

Erään kerran ihmettelin, kun keittiöstä kuului rapinaa. Menin katsomaan ja perheemme kissa oli kiivennyt pöydälle kahvikoneen viereen ja natusti tyytyväisenä bonsai-puusta lehtiä. Ei varmaan tarvitse sanoa, että bonsai on nykyään lehdetön, kun eräs tihulainen on syönyt sitä salaa useamman kerran.😁

Ap

Kommentit (270)

Vierailija
241/270 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on kuin pieniä lapsia, aina haluavat jotain. Palvelijan tehtävänä on tulkita, mitä haluaa.

Jos ulkona sataa/on märkää ulkoillaan parvekkeella siten, että avaan lasit, jos pystyy, jolloin voivat haistella ilmaa ja katsella pihan tapahtumia. Opetin tavan tänä kesänä, kun oli niin kuumaa.

Hyvin oppivat muuten, mutta toinen haluaa etutassut ikkunalaudalle ja ikäänkuin röhnöö siinä, jotta näkee alaspäinkin, toinen on kuin kirkossa, tassut asennossa.

Vierailija
242/270 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kokonaan silkkaa ihanuutta, kuonon päästä hännän tupsuun. Onneksi mulla on niitä peräti 6, onnellinen olen.

Oi, sinä onnellinen...meillä on 1 ainokainen... mahtuisi kyllä mutama lisääkin. Puoliso tuossa eilen juuri sanoi jotta jos olisi 10 kissaa, niin ne kaikki löytyisi varmaan jokainen omassa korissaan tuossa käytävässä....olin tuonut ulkoa kukkakoreja tyhjinä käytävään, vien niitä siitä vinttiin aina yläkertaan mennessä.

Kuuma kyllä tulisi 10 kissan kanssa nukkuessa, kun on melko lämmintä tämän yhdenkin kanssa. Peitto pitää olla päällä kun nukkuu vieressä kyynärtaipeessa.

Pitää kantaa yläkertaan, aloin pentuna kantamaan ja 11 vuotta on kannettu. Vain jos kannetaan, tulee nukkumaan, jollei halua kantoa, niin ei halua tulla koko yönä. Muutama kerta on näin käynyt.

Komentaa tomerasti, kun nukkuma aika lähestyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/270 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kissalla on usein toinen etutassu silmien päällä unimaskina, kun pötköttelee päiväunilla.

Ai se onkin unimaski, mä luulin että mun kissaa hävettää, kun se tekee noin.

Vierailija
244/270 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotias kollikissani (smokki väritykseltään) tulee aina aamuisin taputtamaan tassulla poskesta ja nenästä, aamiaselle vissiin hoputtelee aamu kahdeksalta 😄 samanen tapaus on pennusta saakka noutanut lelut ja tuonut vielä eteen. Ihanan hauska otus.

Vierailija
245/270 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙀😹😻😼😿😾😽😺😸

Vierailija
246/270 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelias kissa. Jutellaan aamuisin erityisesti tyyliin wäää-wäh-väyyhh, vastailen samalla tavalla. Jos on oikein painavaaa asiaa kissa nostaa ylähuulen ylös niin että ylähampaat näkyy ja viikset heiluen selvittää wäh-wäh-wäääyyy. Olisi kiva tietää, mitä hän kertoo. Ehkä tekee raporttia yön tapahtumista. Kissa ei myöskään ikinä herätä aamulla, vaan odottaa kohteliaasti kunnes heräämme ja sitten tulee toivottamaan hyvää huomenta.

Hihhihhhhiii....repesin tälle!! Aivan loistavaa =D

Vierailija
247/270 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurnu kirjoitti:

Mun kissan hauskin ja ihanin piirre kaiken muun ihanan luoteen lisäksi se, että hän "kurnuttaa" paljon, ihan kun juttelisi niin :D ja jos häneen koskee sanoo hän automaattisesti "kurrr" :D<3 lempinimi hänelle on hurnu <3

Sama täällä kisu kurnahtaa tervehdykseksi..

Vierailija
248/270 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä juoksevassa vedessä kissoja kiehtoo. Omanikin tuli aina viivana paikalle kun avasin vessan lavuaarin hanan. Siinä sitten ihmetteli ja joskus tassulla koetti.

Meillä taas juoksee karkuun, minkä tahansa hanan aukaisee.

Vierailija
249/270 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edesmennyt kissa odotti aamulla, että ehdin eteiseen ja sitten tuli täyttä laukkaa ja hyppäsi reiteen kiinni kynnet edellä. Aamun eka toimi olikin vetää jalkaan farkut tai työhousut. Välillä se unohtui, niin sen jälkeen muisti pitkääm.

Vierailija
250/270 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maatiainen ja pari kesyrottaa, kissa luulee kai olevansa rotta koska osallistuu niiden touhuihin tosi usein kun ne ovat jaloittelemassa, rotat myös tykkäävät toistensa turkkia hoitaessaan sukia kissanturkkia. Kuuluu tosi kovaa kehräystä kun kissa onnesta soikeana makaa rottien vieressä lattialla ja rotat hoitavat turkkia.

Metsästysvaisto sillä on koska joskus on tuonut sisälle mm. päästäisiä, mutta nuo kaksi rottaa se mieltään perheekseen.

Vierailija
251/270 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kissaa, joista vanhempi ei lainkaan leiki perinteisillä kissanleluilla, ei, vaan se rakastaa punaisia muovisia pullonkorkkeja. Kun heitän korkin lattialle, kissa "noutaa" sen ja tuo minulle, uudelleen heitettäväksi. Sama toistuu monta, monta kertaa, usein vielä kun olen jo sängyssä.Ja korkkien pitää ehdottomasti olla punaisia, muut ei kelpaa. Samainen kisuli myös nukkuu kainalossani, selällään , ihan pienestä pitäen, ja nukahtaa kun rapsuttelen sen pehmoista vatsaa.

Vierailija
252/270 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmenneellä kissallani oli tapana suorittaa "kakkajuoksu". Aina kun se kävi kakalla, niin se sen jälkeen säntäili hetken aikaa ympäri asuntoa niin lujaa kuin pystyi, niin että oikeasti ihmettelin, että miksi se ei koskaan törmännyt esimerkiksi seiniin. No, ainakin osasin mennä putsaamaan sen jätökset hiekkalaatikosta heti pois koska tiesin, että mistä on kyse.

Sama kissa tykkäsi myös kastikkeesta, mitä oli lihapalojen kanssa kastikkeessa. Se söi ensin kissanruoasta, missä oli lihapalasia kastikkeessa niin ensin sen kastikkeen, mutta muutaman tunnin päästä kun sillä oli taas nälkä, niin se söi ne lihatkin. Sen lisäksi se tuli syömään usein samaan aikaan kun minäkin olin syömässä.

Vierailija
253/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisu tulee aina eteiseen vastaan kun joku tulee sisälle ja moikkaa nätillä pienellä "Mau" -äänellä. Tulee siis morjenstamaan. Joskus saattaa olla unisen näköinen eli herää varta vasten päikkäreiltä katsomaan kuka tuli.

254/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo edesmenneellä kissallani oli tapana suorittaa "kakkajuoksu". Aina kun se kävi kakalla, niin se sen jälkeen säntäili hetken aikaa ympäri asuntoa niin lujaa kuin pystyi, niin että oikeasti ihmettelin, että miksi se ei koskaan törmännyt esimerkiksi seiniin. No, ainakin osasin mennä putsaamaan sen jätökset hiekkalaatikosta heti pois koska tiesin, että mistä on kyse.

Sama kissa tykkäsi myös kastikkeesta, mitä oli lihapalojen kanssa kastikkeessa. Se söi ensin kissanruoasta, missä oli lihapalasia kastikkeessa niin ensin sen kastikkeen, mutta muutaman tunnin päästä kun sillä oli taas nälkä, niin se söi ne lihatkin. Sen lisäksi se tuli syömään usein samaan aikaan kun minäkin olin syömässä.

Tosi monilla kisuilla kakkaralli kakkimisen jälkeen. Täällä kymppi vee onni kisu vetäisee kunnon rallit aina ennen kakkimista 😄

Vierailija
255/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syön jotain kissan mielestä herkullisen hajuista keittoa, se tulee pöydälle viereeni, ojentaa tassunsa minun lusikkaa pitelevän käden päälle ja yrittää ohjata lusikan omaan suuhunsa.

Vierailija
256/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin uroskissa on todella ylipainoinen, sillä appiukko syöttää kissalle katkarapuja. Kun appiukko tai anoppi ottaa esille lävikön, jossa katkaravut valutetaan, niin kissa juoksee keittiöön huutaen kurkku suorana.

Samassa kissassa mua naurattaa se, että kissa on hyvin kookas ja kaikkea muuta kuin pikkuruinen. Sitten kun tämä kissa aukaisee suunsa, kuuluu hänen suustaan pieni, hento ja tyttökissalta kuulostava "miau". Repeän tuolle joka kerta, kun ääni ei ollenkaan sovi kantajalleen.

Kokemukseni mukaan tyttökissoilla on voimakkaampi ääni kuin uroskissoille. Olen ajatellut, että se liittyy jotenkin poikasten puolustamiseen ja siksi tyttökissoilla on kovempi ääni. Minäkin tiedän isoja (kolli)kissoja, joiden ääni on ollut sellainen ihan pikkuruinen miu.

Vierailija
257/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herää molemmat syvästäkin unesta, kun huhuilen "Onks nälkä?" Heti löytyy kaksi nälkäistä suuta kidat ammollaan.

Vierailija
258/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissamme ei aina ole välkyin tapaus. Jos lattialla on hänellä kulhossa tuoretta vettä, menee karvapallo mieluummin lipittämään vettä suihkuhuoneen lattialta. Muutaman kerran karvapallo on kiskonut lattiakaivon kannen irti. En halua tietää, onko juonut lattiakaivosta. :D

Mun kissa teki vuosia sitten niin, että ruokapaikan kulhossa ollut puhdas ja raikas vesi ei kelvannut, vaan se meni vessaan, repi lattiakaivon kannen irti ja joi sieltä. Se loppui nopeasti sillä, kun otin ämpärin, täytin sen vedellä ja laitoin vesiämpärin lattiakaivon päälle. Sitten kissa joi ämpäristä puhdasta ja raikasta vettä. Myös vesikulhosta alkoi juoda, kun siirsin sen olohuoneen puolelle, pois ruokailupaikalta.

Täällä kans yks jonka kissa tykkää juoda lattiakaivosta :D oli pakko pistää jotain painavaa siihen päälle ja viereen lautanen jossa on vettä.

Vanhempien kissalle ei vesi kelvannut vadilta vaan piti olla mukissa.

Vierailija
259/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,puhumme kissalle koiralle pienestä.Kissa nyk.oli pieni jalat kantanut kissalaumassa eikun piti päästä luokseni.Kun kissat haettu uusiin koteihin toivoin työstä tullessa olisippa se kissa jäänyt,oli.17v kolli pulska iso.Pitää kyntensä ilveksenkin kanssa matsasi.Niin erikoinen kissa.Mökillä kuin kotonaan.Voisin kirjoittaa kirjan tuosta ihanuudesta.Myös onnettomuuksia käynyt viime kesänä pahin,mamma hoisi kuntoon taas.Kumpa yhteis elimme jatkuisi vielä vuosia.Suuri suru muistot ..niihin valmistauduttava.Juuri 12v koirani ja chinchillani läksi.Ja gerbut 2v.Kaikki elänyt ihanan,ilostuttavan elämän suuri määrä eläimiä ollut.

Vierailija
260/270 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa naukuu ja mouruaa yöt läpeensä niin ettei saa nukuttua. Paitsi sitten kun tuli murtovaras, kissa oli hipihiljaa.