Mille alalle kouluttautuisit jos olisit nyt valinnan edessä?
Kommentit (605)
Varmaan samalle alalle missä olen nyt, olen agrologi.
Ennen kaikkea hankkisin yliopistotutkinnon, joka pätevöittää ammatin harjoittamiseen. Kun pitää olla se lupakirja on työllisyyskin varmemmalla pohjalla koko uran ajan.
oon atm opiskelemassa arkkitehtuuria ja valitsisin saman uudestaan, koulu on helppoo ja kivaa ja töitä vissiin ihan hyvin :) suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Lentoemännäksi tai joksikin muuksi vastaavaksi, jossa sää nähdä paikkoja, eikä tarvitse olla vastuussa ihmisten hengestä. T. Lääkäri
Mitä ajattelit niiden lentoemojen tekevän kun joku saa sydärin tai sairaskohtauksen lentokoneessa? Pyörittelevän peukaloitaan?
Tismalleen samalle alalle, mutta vähintään kuusi vuotta aikaisemmin ja miessukupuolisena.
Röntgenhoitajaksi, mutta en Suomessa koska rokotepakotukset.
Ehdottomasti lääkäriksi.
Mulla sujuu matikka, olin loistava koulussa, superkiinnostunut ihmisistä, terveydestä, biologiasta. Olen hyvä ihmisten kanssa. Sopisin oikein hyvin alalle ja lääkärit voi erikoistua niin moneen. Sen sijaan luin sitten sosiologiaa. En voi suositella. Pätkätöissä vielä lähes 50-vuotiaana.
Heinämieheksi. Heittelisin vain heiniä seipäille aurinkoisina päivinä.
Sille alalle mikä kiinnostaisi.
Asianajajaksi kasvavan kysynnän takia.
Lääkäri. Palkka on hyvä ja töitä riittää, vaikka olisi surkea työssään ja vihaisi ihmisiä.
Muukalaislegioonaan, kyllä siellä caporal-chefiksi ylenee tanu mies.
En millekään, koska en pääsisi niille aloille, joille haluaisin.
Opiskelin yliopistossa kauppatieteitä eli ekonomin paperit.
Olen opiskellut myöskin it-alaa.
Tällä hetkellä työskentelen. (Senior Business Analyst& Controller)
Haluaisin vielä opiskella ”jotain” lisää, samalta alalta kuitenkin
Nuorelle naiselle ala on edelleen aika haastava, vaikka muutosta on tapahtunutkin.
Ammattialani opettajaksi ja tai inssiksi asti. Vanhemmat haukku saamattomaksi paskaksi. Armeijan jälkeen hain amiskaan salaa vanhemmilta ja muilta. Tärppäsi, mutta en jatkanut teknikkoa korkeammalle.
Sairaanhoitajaksi tai vaikka kaupalliselle alalle. Näille tuntuu töitä olevan aina jossain ja voisi lähteä vaikka ulkomaille joskus. Sairaanhoitajana osaisin hoitaa itseä ja perhettäkin paremmin.
Ehkä jonkun alan DI tai lääkis. Harmittaa ettei tullut hakeuduttua sinne aikanaan, vaikka lukupäätä olisi ollut. Luulen että dippainssin työ olisi sopinut minulle hyvin, olin aina hyvä matemaattisissa aineissa.
Mikäli olisi lukupäätä ja rahasta ei kyse niin lukion kautta yliopistoon. Nyt peruskoulu ja 2 perustutkintoa. Ei ole lukupäätä ja opiskelu ollut välillä hankalaa.
Tästä maasta puuttuu yrittäjiä, koulutettuja on jo aivan tarpeeksi.
Kauppatieteiden kautta kirjanpitäjäksi tai tilintarkastajaksi asti. Kiinnostaa alana nyt vanhemmiten (nelikymppisenä), eikä matikkakaan tunnu ylitsepääsemättömältä, kun se ei mitään geometriaa kuitenkaan ole. Eikä rakettitiedettä, kuten sanonta menee. Ja kaikki tehdään tietokoneella, eikä käsin laskemalla.