Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä teidän juhannussiivoukseenne kuuluu?

Vierailija
19.06.2013 |

Vai teettekö juhannussiivousta lainkaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja tulee tunnin päästä, minä häippäsen jumppaan. Thats it!

Vierailija
2/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perussiivous vain, eli tavarat paikoilleen, imurointi, luutuaminen.

Ei mitään kaappien siivousta ole tarkoitus aloittaa. No, pesuhuoneen ja saunan voin pestä lisäksi, jos ehdin ja jaksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskilattian imurointi. Lähdemme mökille, joten kotona en kauheasti juhannussiivousta tehdä. Teen suursiivouksen yleensä aina ennen joulua.

Vierailija
4/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö juhannukseksi siivota? 

Vierailija
5/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön oven kiinni perässäni. Eipä tarvitse katsella sekasotkua juhannuksena.

Vierailija
6/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus siivous eli imurointi, tavarat paikoilleen, puhtaat lakanat, jääkaapin tyhjennys. Menemme mökille. Ei mitään ihme siivousta, perus semmoinen että on kiva tulla kotiin :)

Vierailija
7/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin? Enpä luokittele siivouksia vuodenajan mukaan. Aina on perussiistiä ja esim. imuroidaan ja pestään lattiat ja vessa tarvittaessa, ei kalenterin mukaan.

Vierailija
8/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhannussiivous?

meillä on perusteellinen "kesäsiivous" menossa, kun lapset on tämän ja ensi viikon poissa. Tarkoitus on siivota koko koti todella siistiksi kaappeja ja viimeisiä nurkkia myöten, kun lapset ei ole jaloissa pyörimässä ja sotkemassa lisää :) Sitten on kiva tulla kesälomalta kotiin ja aloittaa syksyn arki.

Vierailija
9/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kuin joka torstai, paitsi että nyt siivoan jo tänään.

imurointi ja moppaus

pölyt pyyhitään

kaikki pyykit pestään

jääkaappi siivotaan

petivaatteet vaihdetaan

asunnossa 200 neliötä ja menee 8h, siivooja kävi ennen ja mun päivän palkka meni hänelle mutta tykkään ennemmin itse siivota vaikka menetämme sen päivän palkan. Mies sanoo että olen hullu:)

Vierailija
10/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mennään mökille. Poikapuoli jää kotiin ja imuroi nyt ainakin.

Vierailija
11/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN tee erikseen juhannussiivouksia, mutta aina ennen lomalle jääntiä siivoan riittävästi, jotta on mukava palata lomalta kotiin :)

Vierailija
12/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla vielä vanhan näkökulman edustaja eli tehdään suursiivous. Kaappeja en sentään käy siivoamaan - niitä puunailen inspiraation mukaan sopivasti pitkin vuotta - mutta imuroimisen ja luuttuamisen lisäksi pyyhin pölyt tietysti, ovet ja seinät niiltä osin, missä on liikkumisen jälkiä. Kesäaikaan meillä riittää sormenjälkiä erityisesti eteistilojen seinissä ja portaiden kaiteissa.

Jaan siivouksen usealle eri päivälle. Sauna ja kylppäri on pesty maanantaina, eilen alakerta ja tänään yläkerta. Ikkunoista pesin eilen keittiön ikkunat. Olkkarin ikkunat pesen vain sisäpinnalta tällä kertaa. Jossen ole vaihtanut talven jäljiltä vielä kesäverhoja, niin viimeistään juhannukseksi (yleensä vapuksi, niin tänäkin vuonna).

Joku voi kysyä, miksi nähdä vaivaa. Minä olen niin laiska siivoaja, että suursiivoukseen vaaditaan erityinen motivaatio. Joulu ja juhannus käyvät hyvin motivaatioksi. Eihän sitä luuttua tarvitse heiluttaa itku kurkussa viimeisenä iltana, vaan jos jakaa sopivasti, niin kukaan ei rasitu kohtuuttomasti. Meillä viimeinen etappi on tänään ja huominen on jo pyhitetty lepäämiselle ja perheen kanssa touhuamiselle. Lisäksi meillä osallistuvat kaikki, myös lapset. Rakastan puhdasta kodin tuoksua - se kruunaa juhlatunnelman.

Vierailija
13/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tavaroiden järjestely paikoilleen, imurointi ja pölyjen pyyhkiminen, vessojen pesu. Olemme reissussa juhannuksena, mutta siistiin kotiin on sitten kiva palata. Ja loppulomalla voi sitten sadepäivinä aloittaa kaappien siivoamisen :) tai nooot....

Vierailija
14/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tuli siivottua kunnolla, mutta en juhannuksen vuoksi. Muutaman komeronkin olen ehtinyt jo käymään läpi. Jaksamisen mukaan.

Vierailija
15/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen jopa pestyn maton lattialle kun ensin oli melkein viikon odottelemassa heh...

Vierailija
16/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kevään olen raivannut kaappeja, joten niitä ei ainakaan jussiksi tongita. Normaali viikkosiivous (vessa, kissanhiekat, kasojen purkaminen, imurointi ja lattian pesu ja sieltä täältä pyyhkiminen) saa riittää. Mattoja ajattelin käydä tänään pesemässä, niin olis juhannukseksi mäntysaippuan tuoksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi