Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hyvää päivää, nytkö on sitten gluteeni kielletty?!

Vierailija
18.06.2013 |

Ensin rasva, sitten aivan uskomaton kaaos hiilareiden takia ja nyt sekin on kai jo historiaa ja on valjennut, että gluteeni on kaiken pahan alku ja juuri?

Voi hitto, syökää mitä vaan, mutta syökää kohtuudella, miten se on niin vaikea tajuta?

Ja olen itsekin lihava, siksi, että syön liikaa, ei siksi, että olen syönyt hiilareita tai gluteenia jne. Vain liikaa.

Huvittaa vaan nää vallankumoukset kerta kerralta enemmän :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää päivää. Eihän sitä sinulta kukaan kiellä, mutta saattaisit hämmästyä jos olisit pari viikkoa ilman.

Vierailija
2/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Samaa meinasin vastata ja samoilla sanoilla. Jos olis valta niin kieltäisin tuommoisen ihme älyvapaan "koska minä teen näin niin se on kaikkien tajuttava että se toimii kaikilla" -lässytyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta siinä voi olla perää, että esimerkiksi vehnä on jo niin jalostettua (siis leivontaominaisuuksien parantamisen vuoksi) ettei monen elimistö oikein osaa enää käsitellä sitä. 

Vierailija
4/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut gluteeinittomalla ruokavaliolla nyt pari kuukautta, en tosin siksi että laihduttaisin. Kokeilen tätä nyt suosituksesta, koska on ollut vatsa ja iho-oireita.

Hyvää: ei turvota enää ollenkaan, painoa on tippunut pari kiloa, iho on parempi ja hiukset kasvaa paremmin. Ei myöskään tule syötyä neukkaripullaa tai muuta sellaista, koska ne on yleensä vehvästä tehty. Tulee siis katsottua tarkemmin, mitä syö. Pastaa ja leipää olen syönyt gluteeinittomina.

Huonoa: vatsa on löydällä, jos ei ole muistanut syödä tarpeeksi kasviksia, pähkinöitä, marjoja ja hedelmiä.

Joten ei tällä paino putoisi, jos ei katso vähän tarkemmin mitä syö. Ihan vanhaan tapaan on tullut syötyä jäätelöä, suklaata ja juotua viiniä. Olutta en joisi  muutenkaan.

Vierailija
5/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ei jättäisi gluteenia pois kokonaan, jokaisen kannattaisi miettiä, ostaako leipomotuotteita, joihin on lisätty prosessoitua gluteenia vai ei. Ei liene ihme, jos keho alkaa jossain vaiheessa pykiä vastaan. 

t. Yksi, jolla henki kulkee ilman gluteenia paremmin ja turvotus on tiessään

Vierailija
6/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kirjoittamaan samaa, että kokeilepa pari viikkoa ja tule sitten kertomaan tulokset. Voit yllättyä. Olostasi sekä vaakan lukemasta.

Vierailija
7/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että. Kultaiset muistot.

Vaihtaa vain mielessään gluteenin hiilareihin noissa vastauksissa, niin sama paatos on päällä kuin aikoinaan.

Vierailija
8/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:47"]

Ai, että. Kultaiset muistot.

Vaihtaa vain mielessään gluteenin hiilareihin noissa vastauksissa, niin sama paatos on päällä kuin aikoinaan.

[/quote]

Mä en ainakaan ole koskaan ollut millään ruokavaliolla ennen tätä. Kerran kokeilin lääkärin suosituksesta tosin maidotonta. Mutta kelle sopii mikäkin, mitä sitä muut määkimään.

t. se vitonen

Vierailija
9/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin muutama vuosi takaisin gluteenitonta ruokavaliota vatsaoireiden takia. Ei mitään vaikutusta painoon, eikä oloon muutenkaan.

Vierailija
10/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no puolella kansastahan on diabetes tietämättään, miksei sitten moni kärsi keliakiastakin tietämättään. Sitten kun gluteenin jättää pois helpottuu keliakia nopeasti (ja mahdollisesti myös diabetes, koska gluteeni viskoo verensokeria), joten yksittäistapausten hienojen tulosten perusteella on kyllä typerää yleistää että kaikki hyötyisivät gluteenin jättämisestä. Mutta mukavaa, että joillekin toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän