Kumpi parempi TORI.FI vai HUUTO.NET ?
Omasta mielestä huutonetissä on se hyvä puoli, että saa ostajan tai myyjän tiedot ja huutamalla kilpailu kiristyy, mutta tori on hyvä sen puolesta, että myyjään saa yhteyden heti puhelimitse ja ei tarvitse odottaa kaupankäynnin päättymistä.
Torin asiakkaat vaan ovat joskus kettumaisia kun eivät ilmoittele jos eivät tulekaan noutamaan tavaraa.
Huutonetissä puolestaan mielisairaatkin voi laittaa toisten myymien tavaroiden kysymysosioon kaikenlaista solvausta. Kestää kovin kauan ennenkuin huutonetin ylläpito saa poistettua solvaukset ja siinä ajassa on solvaaja jo tehnyt vahinkoa myyjälle, kun suomalaiset on niin hyväuskoista tyhmää porukkaa että uskovat solvaajaa ja näin ollen eivät sitten ostakaan myyjältä jolla on kysymysosiossa homojen ja huorien solvauksia.
Kommentit (42)
Torissa noi tinkijät ovat toki vähän rasittavia. Periaatteessa kaikkia hintoja koitetaan tinkiä alemmaksi. Mutta nyt huuto.netissäkin on alettu tinkaamaan, koska toi hintaehdotus toiminto on tullut käyttöön. Toki jos kohde ei mene kaupaksi, niin on ihan ok että ihmiset ehdottelevat paljonko siitä voisivat maksaa. Mutta välillä tulee kyllä tosi luokattoman pieniä hintaehdotuksia...
Mulla torista paljon paremmat kokemukset. Ostan ja myyn siellä, oikeilla nimillä avoimesti.
Mä käytän huutista ja olen ihan tyytyväinen, myyn lasten ja omia vaatteita, kirjoja tms. pientä. Haluan hoitaa kaupat postitse enkä sopia mitään noutoja. Toki jotain huonekaluja tai sellaista voisin laittaa toriinkin.
Ehdottomasti tori.fi. En halua odottaa 3 viikkoa kaupantekemiseen. En myöskään aio leikkiä mitään korototusleikkiä ihmisten kanssa jotka laittavat aloitushinnaksi euron mutta hintavaraukseksi 400 euroa, ei mitään järkeä! Haluan tehdä kaupat heti ja sopia hinnasta sekä toimitustavasta vapaasti.
Ehdottomasti tori.fi. En halua odottaa 3 viikkoa kaupantekemiseen. En myöskään aio leikkiä mitään korototusleikkiä ihmisten kanssa jotka laittavat aloitushinnaksi euron mutta hintavaraukseksi 400 euroa, ei mitään järkeä! Haluan tehdä kaupat heti ja sopia hinnasta sekä toimitustavasta vapaasti.
Tori on ainakin mulle parempi. En jaksa kytätä huutiksen myyntiä. Jos joku haluaa, niin laittaa viestiä tai soittaa ja roina lähtee pois ja on sitten siinä. Kun olen jotakin myymässä, niin pääasia on, että se häviää mun kodista, hinta on neuvoteltavissa oleva asia.
Huuto on parempi. Tuntuu jotenkin luotettavammalta kun ihmisten täytyy tunnistautua järjestelmään.
Huuto.net parempi, koska siellä on paljon kohteita joissa "osta heti" ja toki sitten "perinteistä huutokauppaa". Näkee onko joku tunnistautunut pankkitunnuksilla ja myöskin palautteet aiemmista kaupoista kertoo aika paljon luotettavuudesta. Jos jollain on paljon palautteita että "posti kadotti lähetyksen, tuote viallinen" jne niin voi tehdä omat johtopäätökset. Torista en uskaltaisi ostaa kuin jotain todella halpaa, en tosiaan maksa tuntemattoman ihmisen tilille mitään, kun ei voi tietää yhtään mikä huijari siellä on. Ei se toki ole varmaa aina huutiksessakaan ja kalliit jutut kannattaa aina vaatia sillä seurantakoodilla, mutta kuitenkin koen että huutiksessa on helppo tehdä luotettavaa kauppaa kun katsoo kenen kanssa sitä kauppaa tekee.
Toriin laitoin ostoilmoituksen tietyistä vaatteista, niin joku yritti myydä minulle tuotetta jota hänellä ei selkeästi edes ollut ja kova kiire oli saada rahaa. Että ei kiitos, pysyn Huuto.netissä. Siellä kauppa käy ja ihmisiä paljon, helppoa kaupantekoa.
Ainoa mikä harmittaa siellä on sinisilmäiset tyypit jotka ostavat huijareilta (vaikka joku ilmoittaisi ylläpidolle ennakkoon ja laittaisi kysymysosioon viestiä) ja sitten tulee negatiivista ja rahat menneet. Voi sitä järkeä käyttää aina kun tuntemattomien kanssa asioi.
tori.fi parempi, sopii paremmin minulle, sekä ostajana että myyjänä. Ostajana en halua odottaa viikkoja, että tiedän, saanko jotain tuotetta vai en. Samoin myyjänä on kätevää kun ostaja soittaa tai laittaa sähköpostin ja saman tien voidaan sopia tavaran noudosta.
Keväällä olin ostamassa jääkaappia, joten kyttäsin toria tosi tarkkaan. Ja löysin mieleisen jääkaapin sieltä. Jos olisin huuto.netissä kaappia huutanut, olisin ollut yhteen huutoon sidottuna monta viikkoa - ja sitten olisi ehkä käynyt niin, etten olisi saanut haluamaani jääkaappia.
tori parempi. Huuto.netissä on liikaa ammattilaisia ja toisaalta myös tyhjän huutajia.
Tori.fi mun mielestä. Mäkään en jaksa kytätä montaa viikkoa, että mitä mun tarjouksille tapahtuu.
Itse tykkään hoitaa kaupat postitse jokatapauksessa, ärsyttää kun joskus sopii noudosta niin soitetaan seuraavana päivänä että voiko hakea vaikka olisi pitänyt edellispäivänä tulla, tai sitten että tullaan 3h päästä siitä kuin sovittu. Pari noutoa mennyt sovitusti mutta en jaksa tuollaisia ihmisiä, mieluummin postin kautta kun ei kiinnosta turhaan odottelut ja se että sovitusta ei pidetä kiinni.
Huuto.net parempi.
Tori.fi:ssä sain kahdessa viikossa myytyä 2 lasten istuinkoroketta, jotka sitä ennen oli ollut myytävänä huutiksessa viikkojen ajan. En ilmoittanut tori.fi puhelinnumeroani, ja siitä huolimatta kaupat hoituivat sähköpostiste.
Huuto.net on parempi sillä selviän asioimisella pelkästään huudon voittajan kanssa.
Torissa tulee aina viisisataa meiliä, joista 2/3 tinkii tai yrittää vaihtaa tuotetta anoppinsa vanhaan kahvipannuun.
Molemmat on huonoja. Huutonetissä ärsyttävät kiinalaisen roskakrääsän romudiilerit tukkii joka nurkan. Torissa taas vaivaa luottamuspula vaikka ollaankin maailman rehellisintä kansaa. Järjettömän hintaiset Paskapostilaitos ja möhkömatkahuolto takaavat sen ettei täällä harvaan asutussa Euvostoliiton liittovaltiossa kannata lähettä kenellekkää yhtään mitään.
Torissa kyllä tulee käsittämätön määrä katsojia kohteelle kuin kohteelle nopeasti, tuskin lienee todellisia. Myynti sensijaan aika epämääräistä, enimmäkseen hörhöjä, jotka tarjoaa 200€ tavarasta 70€, jne. Lisäksi hyvin harva kyselijä oikeasti ostamassa, yllättäen aina loppuu se yhteydenpito kun pitäisi maksaa. Samoin, jos sovit noudon ylihuomiseksi, "kun silloin sopisi vaan" , niin sinne asti ei lupaukset koskaan kanna.
- Molemmat myynnin kannalta huonoja nykyään, mikäli et myy vain ilmaista p***** vaan parempaa tavaraa, mutta ehkä tori huonompi. Se kun on heti kohta uusittaessa maksullinen. Siihen nähden todella heikko esitys.
Ehdottomasti huuto.net! Satoja kauppoja sitä kautta hoitanut, sekä ostajan että myyjän roolissa. Palaute-systeemi ja tunnistautuminen luovat ehdottomasti turvallisuuden tunnetta. Itse siis valikoitsen ja ostan tuotteet huudossa sellaiselta henkilöltä joka on sekä tunnistautunut, että jolla on takanaan mielellään useampia positiivisia palautteita onnistuneista kaupoista. Torissa aivan hakuammuntaa, siellä voit esiintyä vaikka Naapurin Perttinä, enkä näe mistään onko tämä heppu myynyt aikaisemmin kuinka onnistuneesti mitään.
Olen ostanut myös Torista muutaman kerran ja sieltä sattunut ihan positiiviset kaupat niillä kerroilla omalle kohdalle, mutta itse myyjänä siellä tullut koettua jopa häiriköintiä. Joku eukko kerran soitteli ihan jatkuvalla syötöllä yhden laukkuni perään ja yritti tingata viimeistä päivää. Sitten sain tuotteen myytyä hienosti pyyntihinnalla ja ilmoitin tästä tälle häirikkömuijalla ja edelleen silti soitteli sen mun laukun perään, plus että mun olisi kuulema pitänyt se hänelle tuoda perille. :D Joten Huuto.net saa minulta isommat pisteet!
strand kirjoitti:
Torissa kyllä tulee käsittämätön määrä katsojia kohteelle kuin kohteelle nopeasti, tuskin lienee todellisia. Myynti sensijaan aika epämääräistä, enimmäkseen hörhöjä, jotka tarjoaa 200€ tavarasta 70€, jne. Lisäksi hyvin harva kyselijä oikeasti ostamassa, yllättäen aina loppuu se yhteydenpito kun pitäisi maksaa. Samoin, jos sovit noudon ylihuomiseksi, "kun silloin sopisi vaan" , niin sinne asti ei lupaukset koskaan kanna.
- Molemmat myynnin kannalta huonoja nykyään, mikäli et myy vain ilmaista p***** vaan parempaa tavaraa, mutta ehkä tori huonompi. Se kun on heti kohta uusittaessa maksullinen. Siihen nähden todella heikko esitys.
Siis onko tori muuttumassa maksulliseksi?
Yleensä olen huutonettiä käyttänyt. Nyt tämän ketjun innoittamana kävin katsomassa tori-sivustoa. Vilkaisin puhelinilmoituksia omalta paikkakunnalta (Kuopio) ja heti ensimmäinen avaamani ilmoitus oli: http://www.tori.fi/pohjois-savo/Nokia_Lumia_930_16135645.htm?ca=8&w=1&last=1
Googlasin nimen mielenkiinnosta ja tuli vastaan tämä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/10801815
Eli taidan palata huutonettiin.