Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kymmenen minuutin kävelymatkan päähän avataan kauppa

Vierailija
24.07.2020 |

Olen aina käynyt autolla asioimassa kaupassa, joten onko tämä kymmenen minuutin kävely sellainen että kylmäketju säilyy aurinkoisenakin päivänä? Entäs miten kädet kestää ostokset? Vai pitääkö suosia autoa jatkossakin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu vaan selkään (mukavampi) ja menoksi :) hyvin on säilynyt vaikka mulla on pitempi matka. Termospussissa, vai mikä se onkaan nimeltään, oon myös pakasteita, jäätelöäkin kuljettanut

Vierailija
2/3 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin säilyy pakasteetkin tuollaisen matkan, komppaan myös tuota repun ehdottajaa. Mukavempi kantaa kuin kassit ja nyssäkät, etenkin talvisin. Muovikassi kalvaa käsineet nopeasti siihen kuntoon, että on näpit kohmeessa jo kun astut kaupan ovesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, kuinka kauan sinulla kestää ajaa autolla sieltä kaupasta, jossa nyt käyt. Kuinka pakkaat kylmäsäilytystä vaativat ostoksesi?

Meillä kestää normaali kauppamatka n. 15-20 minuuttia autolla + kävely kaupasta autolle ja autolta kotiin yhteensä n. 5 minuuttia. Edellisessä autossa ei edes ollut ilmastointia, eikä mikään ruoka mennyt matkalla pilalle. Kesällä pakasteet kuljetaan kylmälaukussa.

Jos kävellen käyt kaupassa, suosittelen reppua painaville ostoksille.

Riippuu ihan siitä, kuinka pitkälle ajalle, ja kuinka monen ihmisen (ja eläimen) ruoat sinun pitää kantaa, kannattaako jatkossakin kuskata autolla. Toki voit tehdä niin, että käyt esim. kerran kahdessa viikossa ostamassa isomman satsin autolla, ja siinä välissä käyt hakemassa tuoretavaraa kävellen.

Meillä on lähimpään kauppaan n. 10 minuutin käveluymatka (alamäki) ja kaupasta kotiin 15-20 minuutin matka (ylämäki). Joskus käyn jotain pientä ostamassa sieltä kävellen, reppu selässä. Yleensä käyn sielläkin joko polkupyörällä tai autolla.