Naapuri hankki suomenpystykoiran kerrostaloon
Tooooodella kiva kuunnella haukkumista 27/4.đ
Kommentit (68)
Tarviiko edes alottaa saarnaa tuosta mun bokserista.. pöllii jatkuvasti minun kalsareita.
Joku juntti tietysti. Pystykorva on ihan söpö mutta ei sovi kerrostaloon. Sinne sopii joku pieni seurakoira joka ei rÀkytÀ koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oppii yleensÀ ihan hyvin pÀrjÀÀmÀÀn kerrostalossa, kunhan pienestÀ asti on asunut. EikÀ edes vÀlttÀmÀttÀ hauku yhtÀÀn liikaa, kunhan esim. töihin lÀhtiessÀ peittÀÀ ikkunat esim. sÀlekaihtimin niin ettei koira nÀe pihapuissa kiipiviÀ oravia, lintuja tms - koska niitÀ se taatusti haukkuisi.
"Mun yks tuttu otti kerrostalokaksioon ja ensikoiraksi kaukasialaisen. Eikö tuollanen olisi jo melkein elsun paikka?"
Ei. Se kaukaasialainen ei saa omakotitalossakaan itselleen merkittÀvÀÀ liikuntaa, joten on ihan sama asuuko se kerros- vai omakotitalossa, kunhan koiran liikunnan ja aktiviteetin tarpeet tÀytetÀÀn.
Nyt ei ollutkaan kyse liikunnasta vaan erittÀin kovasta vartiointi vietistÀ. Laumanvartija tarvitsee oman suuren pihan.. en suosittele ko rotua edes taajamaan.
Taajamassa pÀrjÀÀ ihan hyvin jo 2000 neliön tontilla.
Tuli tĂ€stĂ€ keskustelusta mieleen kun kerran selailin wikipediasĂ€n rotulistaa niin silmĂ€ni osuivat hygeninajokoiraan... tottakai aivoni tulkitsivat sen hygieniakoiraksi đ
Vierailija kirjoitti:
Tuli tĂ€stĂ€ keskustelusta mieleen kun kerran selailin wikipediasĂ€n rotulistaa niin silmĂ€ni osuivat hygeninajokoiraan... tottakai aivoni tulkitsivat sen hygieniakoiraksi đ
Höh, siis wikipedian
Vierailija kirjoitti:
Joku juntti tietysti. Pystykorva on ihan söpö mutta ei sovi kerrostaloon. Sinne sopii joku pieni seurakoira joka ei rÀkytÀ koko ajan.
Jaa meillÀ on borzoi kerrostalossa. ViedÀÀn autolla pari kertaa viikossa juoksentelemaan metsÀÀn ja hiekkakuopille.
Vierailija kirjoitti:
MÀ tyydyn mÀyrÀkorvaan ja villakorviin. Kissatkin hyvÀksyy ne.
Onks toi jÀlkimmÀinen jotain kallista ruotsalaista makkaraa, jota saa syödÀ vaan kesÀhuvilalla?
Sopiiko pystykoiran kaveriksi vaakamambo?
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ oli aikanaan suomenpystykorvan ja karjalankarhukoiran sekoitus, joka ei haukkunut ollenkaan. Asuttiin rivitalossa.
Olis se kerrostalossa varmaan haukkunut. Se meni tuosta rivitalosta sekaisin.
Kuolen just nauruun, senkin pysty-, vaaka- ja vinkkelikoirienne takia.đ
MeidÀn naapurilla on oolanninoktagonikoira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa meillÀ on borzoi kerrostalossa. ViedÀÀn autolla pari kertaa viikossa juoksentelemaan metsÀÀn ja hiekkakuopille.
MissÀ te sitÀ juoksutatte rauhoitusaikana, joka kestÀÀ melkein 6 kk? MetsÀkin on tietysti omaa tai luvat pyydetty? Tietenkin. Ainahan teillÀ on.
Ottaisin karhukoiran, mutta se ei mahdu hissiin. TÀytyykö hyljekoiralle olla rantatontti. Poliisikoira tuntuu jotenkin ahdistavalta.
KyllÀhÀn pentu tottuu kodin sÀÀntöihin kun kunnolla koulutetaan ja hyvin hoidetaan. Vaikeuksia varmasti tulee jos muutetaan maalta kaupunkiin tai omakotitalosta kerrostaloon kun koiralla on jo ikÀÀ.
Seurakoira on paras! Varsin nykyisenÀ aikana kun on niin yksinÀistÀ ja joutuu olemaan etÀtöissÀkin.
Vierailija kirjoitti:
Seurakoira on paras! Varsin nykyisenÀ aikana kun on niin yksinÀistÀ ja joutuu olemaan etÀtöissÀkin.
Mulla oli seurakoira, mutta eihÀn se ollut koskaan kotona. Joka illalle oli sovittuna menoja. Tienasi toki hyvin, mutta eipÀ siitÀ mitÀÀn iloa minulle ollut.
Vierailija kirjoitti:
MÀ ajattelin ostaa saksanseisojan, mutta seisookohan ne suomessa ollenkaan, vai pitÀiskö mun muuttaa saksaan sen kanssa?
Ota sakasanseijoja ja muuta Saksaan. Helppoa! Heippa!
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ on 7pÀivÀÀkoira. KyttÀÀ kaikkia naapureita ihan kauheasti.
Apinapinseri ei osaa ottaa mitÀÀn vakavasti.. vÀlillÀ vÀhÀn uuvuttavaa kuunnella sitÀ jatkuva rÀkÀttÀmistÀ. LenkkeillessÀkin tÀytyy hyppiÀ puusta puuhun ja kirkua. VÀhÀn noloa jos joku tulee vastaan oman patalaiskanmalamuuttinsa kanssa joka sentÀÀn on kivan rauhallinen kun eihÀn se edes jaksa alkaa pelleilemÀÀn.
MÀ tyydyn mÀyrÀkorvaan ja villakorviin. Kissatkin hyvÀksyy ne.