En ymmärrä Tampereen dissausta. Minusta tämä on Suomen paras paikka heti Helsingin jälkeen
Muutin tänne vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään.
Kommentit (32)
Mitäs hyvää Helsingissä on ? Ehkä konsertit mutta muuten aika tympeä paikka. Tampereella letkeää opiskelijameininkiä, porukka aineissa. Turku hieno kaupunki kaikinpuolin. Kuopio yllätti positiivisesti, ainoastaan kahvilat ihmentytti, pitää maksaa sisäänpääsymaksu !!??
Tamperetta dissataan kun on sitten hauska seurata kun tamperelaisella menee orava muuntajaan
Kuka nyt muka Tamperetta dissaa? Hieno kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä niin viehättää? Kysyy syntyperäinen tamperelainen joka nelikymppisenä muutti pois eikä ole katunut näin 10 vuotta myöhemminkään.
No kuka syntymäpitäjään jäisi? En ole minä sinne kaivannut, mutta Tampere on koti edelleenkin, vaikka muutin pois.
Mikä Tampereessa on hienoa, jos ei ole narkki tai sekakäyttäjä ?
Helsinki ja Tampere on kyllä molemmat aivan surkeaa kuraa nykyään. Vielä 70 ja 80 luvulla oli ihan mukavia paikkoja. Nyt on molemmat ahtaasti rakennettuja vaikka tilaa olisi ja ilmaiset parkkipaikat vähissä. Väestökin muuttunut niistä ajoista.
Tampere on tosi upee paikka, missä sitä muka dissataan? Persut tietysti dissaa, kun on myös tummaihoisia katukuvassa, mutta muut tykkää. Ite dissaan vähän sitä vuosikausia jatkunutta remppameininkiä, koko ajan kadut auki eikä yksityisautoilusta tule mitään.
Kummassakaan kylässä ei osata puhua, ihme mongerrusta 🤮
Vierailija kirjoitti:
No asuin 21 vuotta Itä-Tampereella eri paikoissa. Hienointa oli se, että pääsee aina nopeasti järven rannalle ja on pitkät rantapolut, joita ei joka paikassa olekaan, ei edes maalla. Lintubongausta voi harrastaa Tampereella. Samasta syystä olen muuttamassa Tampereelle takaisin.
Mä tykkään käydä molemmissa, mutta en asuis. Mä oon tykästynyt tähän pikkukaupunkiin missä nyt asun.
M46
Vierailija kirjoitti:
Tampere on tosi upee paikka, missä sitä muka dissataan? Persut tietysti dissaa, kun on myös tummaihoisia katukuvassa, mutta muut tykkää. Ite dissaan vähän sitä vuosikausia jatkunutta remppameininkiä, koko ajan kadut auki eikä yksityisautoilusta tule mitään.
Muutin Tampereelle vuonna 2001. Kyllä ne kadut on ollut auki kesäisin jo silloinkin. Pahemmaksi vaan on mennyt. Se tavallaan kuuluu Tampereeseen, että joka kesä laitetaan jokin pääväylä ja erittäin tärkeä väylä remonttiin niin, että ihmiset joutuu kiertotielle.
Johtuu varmaan rähjääntyneestä ja levottomammaksi muuttuneesta keskustasta, onneksi viihtyisiäkin alueita vielä riittää.
Tykkään ajella ratikalla ja nyssellä eessuntaas.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ajella ratikalla ja nyssellä eessuntaas.
Vitosen maisemalinjalla ajeltiin kaverin kanssa. Ihan vaan koska se kestää ja on pitkä linja. Nykyään muistelen sitä kaiholla. Voi miten hauskaa oli. Ihan oikeasti mietittiin mitä tehtäis ja lähdettiin sillä vitosella.
Jokaisessa kaupungissa on niin hyvät kuin huonot puolensa, ja on aina ollut. Tamperetta vähän niinkuin "kuuluu" nyt haukkua koska se on ollut näkyvästi esillä viime vuosina. Muuttovoittokaupunki, kehuttu mediassa, ja kaupungissa filmattu elokuvia joista uutisoitu. Se riittää, että aletaan haukkua. Omasta mielestäni mukava paikka.
Jos sinun mielestäsi Helsinki on "Suomen paras paikka" niin on ilmiselvää ettet tajua miksi vanhemmat tamperelaisetkin arvostelevat kaupungin nykytilaa ja varsinkin sen kehityksen suuntaa.
Minä pidän Tampereesta, olen siellä asunutkin. Harmittaa, että muutin pois. Ihania ihmisiä, taloja ja maisemia. Bussikuskit kyllä vähän sekopäisiä. Vain meri-ilma puuttuu, sitä näin rannikkolaisena kaipasi. Helsinkiin en muuttaisi mistään hinnasta.
Tykkään asua Helsingissä, mutta pidän kovasti sekä Tampereesta että Turusta. Kaikilla näillä on oma ilmeensä ja fiiliksensä.
Joskus tulee mieleen tuosta helsinki-vihasta että liekö kovin hyvin tutustunut paikkakuntaan, kun mielikuva on hyvinkin sellainen on että on astuttu rautatieasemalta ja kauhisteltu liikennettä, ja sitten todettu että vastapäisessä kauppakorttelissa on samat liikkeet kuin kotipuolessa. Ja nähty juoppo asematunnelissa. Ei hyvä.
ei ehkä ole nähty niitä puistomaisempia kaupunginosia, tai upeaa rantaa ja ihania saaria, tai isoa keskuspuiston aluetta. Sama koskee varmaan Tamperetta tai Turkuakin.
Vierailija kirjoitti:
Det är fint mellan sjöarna i stadskärnan. Rätt unikt.
Mikä siellä niin viehättää? Kysyy syntyperäinen tamperelainen joka nelikymppisenä muutti pois eikä ole katunut näin 10 vuotta myöhemminkään.