Miksi kissat alkaa riehua p*skalla käytyään?
Armoton rälläys, matot kurtussa ja esineet pudoteltu. Aina. Eihän ihmisetkään aamujöötin pudotettuaan kilahda ja ala ryntäillä seinille ja toistensa kimppuun. Miksi kissat?
Kommentit (54)
Joo täällä sama. Kissa alkoi äsken villiintyyn ja juoksin sen kanssa kämpässä 15min ja yritin kysyä mikä on, sitten huomasin että perus paska rallihan se oli.
Se on eräänlainen paskavimma, voi tapahtua myös ennen jöötiä (kissa voi haluta juosta portaita ylös alas jotta tulee pökäleet paremmin ulos)
Onko noin? Olen vähän ajatellut jos ottaisin kissan elämääni piristämään, mutta jos ne on tollaisia niin en mä kyllä sit...
Mulla tulee energinen ja hyvä olo paskalla käynnin jälkeen. Ehkä kissoilla on sama?
Osaavat iloita perusasioista. Kun on syöty, paskottu ja saa nukkua. Helpotuksen tunne!?
Juu seo nvähän pahempi jos kissalal on ollut löysä kakkareissu. Sitten se levittää sitä paskaa ympäri kämpää kaikille mahdollisille pinoille.
Eikö se ole sellainen perinteinen kakanirrotusjuoksu? Varsinkin pitkäkarvaisilla kissoilla jää pieniä kikkareita karvoihin. Pitäähän niistä päästä eroon ja silloin kannattaa laittaa juoksuksi. Jos meillä kissat tekee noin, niin tiedän että seuraavat minuutit kannattaa tarkkaan katsoa mihin astuu. Sitten jossain vaiheessa löytyy jostain lattialta pikku pallero kakkaa.
Tulee kevyt ja riemullinen olo, kun saa tyhjennettyä suolensa.
No kun on kisulla niin kevyt olo kun pääsi painolastista ja peräsuolen jomotuksesta eroon.
Nauran ääneen täällä. :D Sama on huomattu, olen vain olettanut, että niillä on nyt kivan kepeä fiilis kun on ei ole enää hätä! Paskaralli... Ai luoja, kiitos päivän nauruista, kiva kuulla että omat kissani eivät olekaan ihan niin sekaisin kuin olen kuvitellut :)
Ne pelkää, että kakka hyökkää kimppuun.
Meillä ei kyllä tee kissa tuollaista.
Poikaystäväni täällä teorisoi, että ne juoksevat äkäisesti karkuun sillä eivät halua assosioitua siihen, mitä juuri tekivät.
Nyt on kerrottava tarina.
Kauan sitten nyt jo edesmennyt kissani nuorena oli jostain käsittämättömästä syystä syönyt leikityslelun, jonka oli tehty matonkuteen pätkästä solmimalla toiseen päähän ison solmun. Kyseessä oli noin 30+ cm pitkä kangassuikale ja se solmu päässä.
En tiennyt tempauksesta muuten mitään, mutta mikä menee sisään, tulee myös ulos. Kissa alkoi eräänä kauniina päivänä ryntäillä ympäri kämppää pakokauhun ja paniikin vallassa. Persässään 30 senttiä pitkä paskainen riepu. Ja voi veljet, että kissa todellakin osasi ryntäillä sen sontapensselinsä kanssa tasan joka ikiseen paikkaan asunnossa. Aivan kaikkialle. Asiaa ei auttanut, että täydessä paniikissa olevaa kattia oli vaikea ottaa kiinni. Itsekin olin varsin hädissäni, kun en käsittänyt, mikä helvetti sen perässä oikein roikkuu; joku jättiläismato vai nurin kääntynyt suoli vai mikä. Kissa joka tapauksessa pakeni kintereillään sinnikkäästi pysyvää pyllyahdistelijaansa yhtä lailla kuin minua.
Lopulta melkoisen paskarallin ja paniikin jälkeen sain kissan syliin ja nyhdettyä sen aukkoon jumittaneen solmunkin sieltä ulos, jolloin tajusin, mistä oli kyse.
Siivous vei kauan. Kissa järkyttyi.
Vierailija kirjoitti:
Onko noin? Olen vähän ajatellut jos ottaisin kissan elämääni piristämään, mutta jos ne on tollaisia niin en mä kyllä sit...
Mikä ongelma tuossa on? Meidänkin kissa ravaa tyytyväisenä pitkin taloa kakan jälkeen. Vaikuttaa onnelliselta.
Tämähän oli pakko googlettaa. :D Tämä oli ensimmäinen vastaus:
"Are they running from their own fecal matter? ... In both species, the nerve can be stimulated by defecation, leading to a pleasurable sensation and what some have labeled “poo-phoria,” or post-poop elation. In running, the cat may simply be working off excess energy brought on by stimulation of the nerve."
POO-PHORIA. Siis apua, kuolen nauruun.
Tämä tuli minulle uutena asiana.
Ettekö te muut heitä kärrynpyöriä ja kuperkeikkaa sotimisen jälkeen?
Persusta polttaa.